Toon posts:

Zonnepanelen advies (ja sorry alweer iemand)

Pagina: 1
Acties:

• Tarz
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-03 09:57
Goedemorgen tweakers,

Als velen hier aan het orienteren op zonnepanelen. Diverse offertes opgevraagd, waarvan 1 bij Essent (Volta Solar), Coolblue en via VEH collectief. Nu zijn de offertes binnen van Volta Solar (2 varianten) en van VEH via 365Zon die als geselecteerde aanbieder uit hun hoge hoed komt.

Verbruik circa 4500kWh geschat
dakpannen op schuin dak, zuid/zuidwest, zonder schaduwvlakken
dakmaat 6m breed x 6,9m hoog

Offerte VEH:

15 x JA Solar 325 WP Zwart
1 x GoodWe PV omvormer 3000 NS Serie
Opbrengst 4300kWh volgen 365Zon
Bevestiging, installatie etc inclusief
Totaalprijs €4712 incl BTW
BTW Terugvraag €818
Eindprijs €3894
Geen specificatie per onderdeel

Offerte Volta Solar met 1 omvormer:

15 x JA Solar 325Wp Mono Black (Comfort) € 4.564,41
1 x SolarEdge omvormer(s) + optimizers € 1.761,57
Totaal (inclusief btw) € 6.325,98
Btw-teruggave € 997,90
Totale eenmalige investering € 5.328,09

Offerte Volta Solar 2 met micro omvormers:

15 x JA Solar 325Wp Mono Black (Comfort) € 5.231,65
15 x Enphase omvormer(s) € 1.609,52
Meerwerk* € 47,38
Totaal (inclusief btw) € 6.888,55
Btw-teruggave € 1.095,53
Totale eenmalige investering € 5.793,02

Volta Solar geeft telefonisch duidelijk aan dat men altijd parrallel geschakelde systemen aanbiedt, het VEH systeem is serie geschakeld denk ik? Het systeem van Volta Solar met de micro omvormers heeft als bijkomend voordeel dat op deze omvormers 25jr garantie zit, in tegenstelling tot 10 jaar op centrale omvormer.

Volta Solar geeft ook 15 jaar garantie op de panelen, het VEH systeem heeft 12 jaar garantie.

Ik heb al wat zitten lezen her en der, maar jullie advies wordt zeer op prijs gesteld. Als ik bij een Winkelman op de site deze onderdelen bij elkaar klik ben ik natuurlijk goedkoper uit, maar dan moet ik iemand hebben die het legt en zit je weer met meerdere partijen. Winkelman komt niet in Brabant :)

Alvast bedankt voor jullie reacties/vragen/opmerkingen....

[Voor 0% gewijzigd door Tarz op 15-03-2021 11:48. Reden: edit]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Grote verschillen voor 15 dezelfde panelen.

Heb je 1 of 3-fase in huis (of krijg je nog 3-fase)?
Heb je wat plaatjes van de situatie?

En welk "deel" van brabant? (makkelijk om gerichter te zoeken voor je)

4.875 Wp op een 3000 watt omvormer (VEH) is een foutje denk ik.

Hier passen er misschien wel 20 van (4 rijen van 5 panelen, 6900 Wp)
Of 15 van deze. (3 rijen van 5, 7050 Wp)

[Voor 54% gewijzigd door AUijtdehaag op 15-03-2021 17:16]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19-03 18:51
Gewoon meer offertes aanvragen. Probeer ook eens Zonneplan. Als je geen schaduw hebt zeker geen solaredge maar gewoon een string omvormer.

• Tarz
jobr schreef op maandag 15 maart 2021 @ 18:18:
Gewoon meer offertes aanvragen. Probeer ook eens Zonneplan. Als je geen schaduw hebt zeker geen solaredge maar gewoon een string omvormer.
Maar dan zitten we met een grote omvormer. Hoe werk je dat netjes weg qua kabels? Omvormer buiten hangen? Op zolder? Hoe dan de kabels naar de meterkast?

• Tarz
AUijtdehaag schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:03:
Grote verschillen voor 15 dezelfde panelen.

Heb je 1 of 3-fase in huis (of krijg je nog 3-fase)?
Heb je wat plaatjes van de situatie?

En welk "deel" van brabant? (makkelijk om gerichter te zoeken voor je)

4.875 Wp op een 3000 watt omvormer (VEH) is een foutje denk ik.

Hier passen er misschien wel 20 van (4 rijen van 5 panelen, 6900 Wp)
Of 15 van deze. (3 rijen van 5, 7050 Wp)
Wij hebben 3 fasen, die 1 fase zal een fout zijn (standaard offerte).

Het gaat om een vrijstaande woning zonder schaduw op normaal schuin dak. Ruimte voor 15 panelen volgens diverse aanbieders, dus ga ik vanuit dat dat klopt.

Woning staat in Tilburg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 13:20
Tarz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:35:
[...]

Maar dan zitten we met een grote omvormer. Hoe werk je dat netjes weg qua kabels? Omvormer buiten hangen? Op zolder? Hoe dan de kabels naar de meterkast?
SolarEdge werkt met optimisers + centrale omvormer, daarmee bespaar je tov een string omvormer geen ruimte op zolder.

Bij mij waren er nog 3 loze PVC leidingen van de meterkast naar de zolder. 2 daarvan zaten verstopt achter het knieschot bij de CV ketel.
Elk huis heeft zo z`n eigen mogelijkheden.

Ook met micro omvormers moet je een kabel naar de meterkast aanleggen.
Tarz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:58:
[...]

Wij hebben 3 fasen, die 1 fase zal een fout zijn (standaard offerte).

Het gaat om een vrijstaande woning zonder schaduw op normaal schuin dak. Ruimte voor 15 panelen volgens diverse aanbieders, dus ga ik vanuit dat dat klopt.

Woning staat in Tilburg.
Er passen denk ik 15 Longi's 365 Wp in portrait. Maar in landscape passen er gemakkelijk 18. Ik zou het dakvlak zo vol mogelijk leggen. Vooral omdat je toch al met 3 fase bezig bent is het gemakkelijk gelegd, krijg je geen spijt van.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Tarz
busscherski schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:17:
[...]

SolarEdge werkt met optimisers + centrale omvormer, daarmee bespaar je tov een string omvormer geen ruimte op zolder.

Bij mij waren er nog 3 loze PVC leidingen van de meterkast naar de zolder. 2 daarvan zaten verstopt achter het knieschot bij de CV ketel.
Elk huis heeft zo z`n eigen mogelijkheden.

Ook met micro omvormers moet je een kabel naar de meterkast aanleggen.
[...]

Er passen denk ik 15 Longi's 365 Wp in portrait. Maar in landscape passen er gemakkelijk 18. Ik zou het dakvlak zo vol mogelijk leggen. Vooral omdat je toch al met 3 fase bezig bent is het gemakkelijk gelegd, krijg je geen spijt van.
Ik heb 1 contactdoos met loze leidingen (2 stuks totaal dus) waar met wat trekken in beide 1 utp kabel zit (die kan eruit voor de panelen).

Ik neig naar de optie met 15 panelen en 15 micro omvormers, omdat je dan volgens mij maar 1 kabel naar de meterkast doet vanaf zolder. De micro omvormers worden gebundeld naar 1 kabel toch dan? Zo kreeg ik het uitgelegd of zo begreep ik het. In de meterkast komt dan een kastje van Enphase voor het uitlezen en beheren van de app/cloud.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Lardman
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 10:27
Sun-solar zit daar ook toch? Probeer die eens

2280+1730(O)+1380(plat)+880(N)+2395Wp+640Wp PV (hoezo verslaafd) 3.5kW Houtkacheltje, 2.5 kW Panasonic airco, Loria 6008 duo, sinds 1-07-2018 gasloos E-label A

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
Die Enphase micro's worden gebundeld naar 1 3 fase kabel.
Een string omvormer zet om naar 1 3 fase kabel.
Wat betreft kabel naar de meterkast is er geen verschil.

Die loze PVC buis moet er wel eentje met een buitendiameter van 19 mm zijn en nauwelijks bochten hebben anders krijg je er geen 5x2.5 mm2 YMVK kabel in. Met meer bochten is losse aders trekken wel een mogelijkheid.

In de meterkast heeft Enphase iets meer ruimte nodig. Op zolder heeft een string omvormer of SolarEdge meer ruimte nodig.

SolaX X1 5.0: 4650 Wp Qcells ZZW45º, APS QS1: 1760 Wp YMX NWW 8º, APS QS1: 1535 Wp YMX plat, Atlantic Explorer 3 270 coil, 5 kW Panasonic monobloc H serie

• Tarz
busscherski schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:44:
Die Enphase micro's worden gebundeld naar 1 3 fase kabel.
Een string omvormer zet om naar 1 3 fase kabel.
Wat betreft kabel naar de meterkast is er geen verschil.

Die loze PVC buis moet er wel eentje met een buitendiameter van 19 mm zijn en nauwelijks bochten hebben anders krijg je er geen 5x2.5 mm2 YMVK kabel in. Met meer bochten is losse aders trekken wel een mogelijkheid.

In de meterkast heeft Enphase iets meer ruimte nodig. Op zolder heeft een string omvormer of SolarEdge meer ruimte nodig.
Dus het verschil is serie of parallel geschakeld ivm opbrengst? Qua kabelwerk maakt het weinig verschil. Alleen of een omvormer boven of micro omvormers buiten? Of hangt een centrale omvormer ook buiten?

Sorry voor de stomme vragen, ik probeer het een beetje op een rij te krijgen...

Dus liever meer panelen of hogere capaciteit panelen dan een duurder systeem erachter

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
Dus het verschil is serie of parallel geschakeld ivm opbrengst? Qua kabelwerk maakt het weinig verschil. Alleen of een omvormer boven of micro omvormers buiten?
Ook qua opbrengst maakt het allemaal erg weinig verschil. Ik denk niet dat Enphase het beter doet op een dak zonder schaduw, eerder een heel klein beetje slechter.
Voordeel van Enphase is de absure lange garantie (nog maar afwachten of je installateur en Enphase allebei nog bestaan over 25 jaar). Maar als er dan iets kapot gaat moet er wel iemand het dak op en een paneel losschoeven en daaronder de micro vervangen. (bij Enphase kun je het overigens ook gewoon kapot laten blijven, dat kost je dan maar de opbrengst van 1 paneel)

Dan is mijn voorkeur dat de omvormer op zolder hangt, die kan veel gemakkelijker vervangen worden. En voor het geld dat je bespaart kun je de laatste paar panelen leggen om het dak vol te krijgen en die vervangende omvormer over bijvoorbeeld 15 jaar betalen.
Of hangt een centrale omvormer ook buiten?
Die past niet onder de panelen maar ik heb er inderdaad 2 buiten aan de muur hangen onder een klein afdakje.
Dus liever meer panelen of hogere capaciteit panelen dan een duurder systeem erachter
Ja precies dat wat mij betreft.

• Tarz
@busscherski ik heb een offerte voor 15 panelen zoals genoemd in de openingspost, inclusief een 3 fasen Goodwe omvormer gw4k-dt. Inclusief montage en materiaal, met 15 jaar paneel garantie voor €4500 (na BTW terugvragen).

Geen idee of dat netjes is, opbrengst geschat op 4400kWh

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
Tarz schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:15:
@busscherski ik heb een offerte voor 15 panelen zoals genoemd in de openingspost, inclusief een 3 fasen Goodwe omvormer gw4k-dt. Inclusief montage en materiaal, met 15 jaar paneel garantie voor €4500 (na BTW terugvragen).

Geen idee of dat netjes is, opbrengst geschat op 4400kWh
Zie ik niet staan

• Tarz
Die offerte kreeg ik later na bellen met Volta Solar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• busscherski
Ja vind ik wel een nette offerte. Ook precies de hardware die ik zou kiezen.
Al denk ik dat VEH nog net iets scherper zal zijn als ze een 4 kW 3 fase omvormer opnemen in de offerte.

Heeft iemand je al aangeraden om het dak met 18 panelen helemaal vol te maken? En dan het 5 kW model. Of zelfs 18 x 365 Wp

Later te weinig opbrengst hebben (airco / warmtepomp / stekkerauto) of achteraf uit laten breiden is veel duurder.

Dit zou ik dus doen. 18 iets grotere panelen. Maar heel iets duurder dan de 15 kleine panelen.
Qua opbrengst kun je beter het totaal aantal Wp vergelijken. 18x365=6570 Wp. Dat is veel meer dan 15x325=4875 Wp

• Tarz
busscherski schreef op maandag 15 maart 2021 @ 22:06:
Ja vind ik wel een nette offerte. Ook precies de hardware die ik zou kiezen.
Al denk ik dat VEH nog net iets scherper zal zijn als ze een 4 kW 3 fase omvormer opnemen in de offerte.

Heeft iemand je al aangeraden om het dak met 18 panelen helemaal vol te maken? En dan het 5 kW model. Of zelfs 18 x 365 Wp

Later te weinig opbrengst hebben (airco / warmtepomp / stekkerauto) of achteraf uit laten breiden is veel duurder.

Dit zou ik dus doen. 18 iets grotere panelen. Maar heel iets duurder dan de 15 kleine panelen.
Qua opbrengst kun je beter het totaal aantal Wp vergelijken. 18x365=6570 Wp. Dat is veel meer dan 15x325=4875 Wp

[Afbeelding]
Thanks voor je uitgebreide informatie. Ziet er goed uit. Via wie heb je dit bij elkaar geklikt?

Mijn dak heeft nog wel 2 dakramen, dus ik vraag me af of ik echt 18 panelen ga redden.... Maar betere rendement panelen is altijd goed.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
Dat screenshot komt van solar-bouwmarkt.

Ze zijn wel iets langer en breder dan de 325 Wp panelen die je in de andere offertes hebt.

Deel anders even een nette luchtfoto.

Alternatieve maat
https://www.winkelman-zon...f-cel-full-black-380.html

• Tarz
@busscherski

[Voor 21% gewijzigd door Tarz op 16-03-2021 08:42]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
O misschien is dat dak met 15 panelen inderdaad vol.

Als je vanaf elk dakraam de afstand naar links, rechts, boven en onder meet en de afmetingen van de dakramen in het plaatje tekent kunnen we verder helpen. Ik denk dat het bij 15 panelen blijft. Of de grotere panelen gaan passen weet ik niet

• Tarz
busscherski schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 08:54:
O misschien is dat dak met 15 panelen inderdaad vol.

Als je vanaf elk dakraam de afstand naar links, rechts, boven en onder meet en de afmetingen van de dakramen in het plaatje tekent kunnen we verder helpen. Ik denk dat het bij 15 panelen blijft. Of de grotere panelen gaan passen weet ik niet
Ik heb de dakmaten via het aantal dakpannen geteld, dan kom ik op 6,9mtr verticaal en 6 meter horizontaal. Dat is dus echt de totale dakmaat (als ik uitga van een dakpan van 30cm x 20cm wat schijnbaar standaard is).

Ik hoef ook niet absoluut het hele dak propvol, als ik 1 paneel minder heb, so be it. Ik ga er vanuit dat 15 het maximale is. Dan zou een hoger rendement paneel met een GoodWe omvormer dus de beste optie zijn om er alles uit te halen?

Dus zeg 15 x een 360-370Wp paneel met een 5kW omvormer?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Nu online
Je kan toch even een dakpan opmeten vanuit je zolderraam. Een dakpan kan wel 30 bij 20 zijn maar dat wil niet zeggen dat dat ook de maat is waarmee je moet rekenen. Dakpannen vallen over elkaar dus die afstand moet je meten, en dan keer het aantal dakpannen.

Ik zou zelf wel proberen zoveel mogelijk erop te leggen. 1 extra is maar een kleine investering nu (100 a 150 max) maar levert de komende jaren weer extra centen op..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tarz
ID-College schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:02:
Je kan toch even een dakpan opmeten vanuit je zolderraam. Een dakpan kan wel 30 bij 20 zijn maar dat wil niet zeggen dat dat ook de maat is waarmee je moet rekenen. Dakpannen vallen over elkaar dus die afstand moet je meten, en dan keer het aantal dakpannen.

Ik zou zelf wel proberen zoveel mogelijk erop te leggen. 1 extra is maar een kleine investering nu (100 a 150 max) maar levert de komende jaren weer extra centen op..
Klopt, je hebt gelijk. De methode die ik heb gebruikt stond in de instructie van de aanvraag via VEH, vandaar dat gemeten. Ik zal een dakraam opmeten (buitenmaat) en even de beschikbare cm's van de dakpan.

Thanks

• Tarz
Ok, even een meting gedaan, met een centimeter uit het raam hangend, maar ter indicatie:

Vanaf rand dak aan beide kanten heb ik 116cm tot het dakraam.
Tussen de dakramen heb ik 180cm
De buienmaat van beide dakramen is 117cm breed bij 140cm breed (dit is van profiel tot profiel gemeten)
Onder het dakraam (vanaf de loodflap) tot aan de onderkant van de onderste dakpan heb ik 195cm.

Wat ik boven de dakramen heb kan ik niet bij met een centimeter :s

Aanvulling, onze dakpannen zijn dus groter dan normaal gesproken. Totale lengte is 37cm, waarvan 34cm na overlap netto "overblijft". voor de breedte is dit netto tussen de pannen 22cm (bruto 25cm).

Dus aantal pannen verticaal x 34cm en horizontaal x 22cm zou beter moeten zijn qua inschatting?

[Voor 24% gewijzigd door Tarz op 16-03-2021 09:45. Reden: dakpanmaat]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:05
Tarz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:30:
Ok, even een meting gedaan, met een centimeter uit het raam hangend, maar ter indicatie:

Vanaf rand dak aan beide kanten heb ik 116cm tot het dakraam.
Tussen de dakramen heb ik 180cm
De buienmaat van beide dakramen is 117cm breed bij 140cm breed (dit is van profiel tot profiel gemeten)
Onder het dakraam (vanaf de loodflap) tot aan de onderkant van de onderste dakpan heb ik 195cm.

Wat ik boven de dakramen heb kan ik niet bij met een centimeter :s
Voor de overige maten meet gewoon 3 dakpannen in de hoogte en 3 dakpannen in de breedte beide delen door 3 en dat vermenig vuldigen met het aantal dakpannen

edit: ah, je hebt de maat al :+

• Tarz
onder de ramen zou ik het beste in portrait 5 panelen kunnen plaatsen, dan zit ik op net iets minder dan 6 meter. In landscape kunnen er 3, 2 rijen lukt net niet ivm dakraam. Als ik die filosofie ook boven de ramen hanteer, dan klopt het wel dat 3 rijen van 5 het maximale is. Naast de ramen is onvoldoende ruimte qua hoogte voor een portrait of landscape. Misschien dat er nog 1 tussen de ramen zou kunnen in landscape, maar dat is echt lelijk...(mijn mening)

[Voor 25% gewijzigd door Tarz op 16-03-2021 09:54]

• Tarz
@busscherski , zou dit een passende oplossing zijn? Qua panelen en omvormer moet dit gaan volgens mij?Heb jij ervaring met Solar bouwmarkt, ik zie nergens dat zij komen schouwen, maar volgens mij is dat ook niet echt nodig. Enige punt van aandacht zou bekabeling zijn die van de omvormer naar de meterkast moet... benieuwd of dat gaat qua leidingwerk daar een normale PVC loze leiding.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• busscherski
De beschikbare ruimte onder de dakramen is perfect, daar bof je mee.

Qua maten kom ik op:
Ruimte onder dakraam + dakraam lengte? + 2 Longi zonnepanelen + beetje speling
1.95 + 1.40 + 2 * 1.78 + 0.2 = 7.11 m

De Longi 365 Wp panelen zijn dus iets langer dan 325 Wp panelen. Weet je zeker dat je genoeg ruimte boven de dakramen hebt?

Je winkelwagentje hierboven is goed, ik zou bij 15 van deze panelen inderdaad kiezen voor het 5 kW model.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:05
Tarz schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 10:23:
@busscherski , zou dit een passende oplossing zijn? Qua panelen en omvormer moet dit gaan volgens mij?Heb jij ervaring met Solar bouwmarkt, ik zie nergens dat zij komen schouwen, maar volgens mij is dat ook niet echt nodig. Enige punt van aandacht zou bekabeling zijn die van de omvormer naar de meterkast moet... benieuwd of dat gaat qua leidingwerk daar een normale PVC loze leiding.

[Afbeelding]
Als je wilt dat ze komen schouwen kan je contact op nemen met green guys (zelfde toko)
https://www.green-guys.nl/
Solarbouwmarkt is zeg maar de DHZ tak. kan zowel iets goedkoper zijn als iets duurder en je hebt andere (betere) betalings condities. ik weet niet hoe krap het is , maar bij mijn familie ging het om een enkele cm dus we wilde dat ze eerst zouden meten. een paneeltje terug de bus in was hier geen optie dat zouden er 5 zijn geweest. :+

• Tarz
busscherski schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:12:
De beschikbare ruimte onder de dakramen is perfect, daar bof je mee.

Qua maten kom ik op:
Ruimte onder dakraam + dakraam lengte? + 2 Longi zonnepanelen + beetje speling
1.95 + 1.40 + 2 * 1.78 + 0.2 = 7.11 m

De Longi 365 Wp panelen zijn dus iets langer dan 325 Wp panelen. Weet je zeker dat je genoeg ruimte boven de dakramen hebt?

Je winkelwagentje hierboven is goed, ik zou bij 15 van deze panelen inderdaad kiezen voor het 5 kW model.
Ik ga morgen even voor de zekerheid nog een keer dakpannen tellen of met een rolmaat aan de slag. En anders dan bel ik die green guys @twain4me :)

Is er een standaard ruimte aan speling die nodig is tot randen van het dak? Ik snap dat het niet strak moet liggen tegen de rand

Acties:
  • +1Henk 'm!

• busscherski
Veel installateurs houden 30 cm aan tenzij er nauwkeurig gemeten kan worden.
Overleg dat maar even met solar-bouwmarkt of een andere leverancier.

Te dicht bij de nok moet je niet gaan, dan heb je kans dat de wind er onder kan komen en een fluitend geluid maakt. Sommige mensen hebben het bovenste paneel echt gelijk liggen met de nokpan.

• Tarz
Zojuist even Solar Bouwmarkt gebeld en de winkelwagen doorgesproken. Ook de opties voor de bekabeling besproken en gelijk alles besteld :) Het lijstje zoals laatst hierboven geplaatst.

Bedankt voor jullie adviezen en het meedenken @AUijtdehaag @busscherski @twain4me @ID-College @jobr! Nu wachten op de installatiedatum :)

• Tarz
Zo, afspraak gepland voor installatie, gebeurt door Infinity Solar (niet Green guys) op 6-4.
Best snel.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee