Netwerk via twee modems???

Pagina: 1
Acties:

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Via Inbel-stuff en inbel-server van Windows kun je toch twee computers via de telefoonlijn verbinden???
Zat ik te denken aan een thuisnetwerkje: computers met elkaar verbinden; ene met inbel-server en de andere via inbel aan het bellen (naar tel.nr. 123 of zo (maakt niet uit)) en dan met een 40V-adapter een bel-spanning op die ljn zetten. Dat werkte op zekere hoogte: de computers begonnen alleen maar een beetje te piepen. Alleen nog niet zo alsof je aan het inbellen met je ISP bent. (Klopt dan de "handshake" niet???)
Heeft iemand enig idee of dit uberhaupt wel werkt??? :'(

Verwijderd

Heb zoiets ook een keer geprobeerd. Werkte bij mij wel gewoon. Je moet wel op de server en op de client dezelfde username + pass instellen he!? maar dat lijkt me ook nogal logisch.
Het werkt niet direct als een echt netwerk had ik het idee. In netwerkomgeving was de andere PC niet te bekennen, maar dmv IP kunnen de PC's elkaar wel vinden...
Maar misschien is het wel mogelijk om als volledig netwerk te werken, maar ik zou ff niet zo 123 weten hoe...

• Osiris
  • Niet online
Hoe had je dat zitten qua connectie??? Had je een tel.lijn gewoon aan de ene kant in de computer gestoken en de andere kant in de andere computer???
Als ik over de lijn een telefoon hang, hoor ik niets. Noch het gepiep van de bellende, noch de ruis van diegene die wil ontvangen... :'(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:24

ThaHandy

Discovery Channel

Op woensdag 15 augustus 2001 16:20 schreef Osiris_NL het volgende:
Via Inbel-stuff en inbel-server van Windows kun je toch twee computers via de telefoonlijn verbinden???
Zat ik te denken aan een thuisnetwerkje: computers met elkaar verbinden; ene met inbel-server en de andere via inbel aan het bellen (naar tel.nr. 123 of zo (maakt niet uit)) en dan met een 40V-adapter een bel-spanning op die ljn zetten. Dat werkte op zekere hoogte: de computers begonnen alleen maar een beetje te piepen. Alleen nog niet zo alsof je aan het inbellen met je ISP bent. (Klopt dan de "handshake" niet???)
Heeft iemand enig idee of dit uberhaupt wel werkt??? :'(
die 40V heb je niet nodig (moet je zelf weten)
2 modems P2P wekt ook zonder voeding.
Als je nou een centrale hebt jah dan is het easy.
geen centrale..tja die inbel server moet een "ring" ontvangen via die lijn...maar hoe en wat :?

• Osiris
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 23:50 schreef ThaHandy het volgende:

[..]

die 40V heb je niet nodig (moet je zelf weten)
2 modems P2P wekt ook zonder voeding.
Als je nou een centrale hebt jah dan is het easy.
geen centrale..tja die inbel server moet een "ring" ontvangen via die lijn...maar hoe en wat :?
Die 40V is juist die "ring"!!!
Moet je trouwens echt de ene kant in de ene computer en de andere kant van de lijn in de andere computer of kan het ook met stekkers???