Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

Vraag

• gjdoornbos
  • Registratie: november 2020
  • Laatst online: 22-03 18:58
Hulp gevraagd!!

Ik dacht dat ik best een eind zou komen, maar helaas!!

sinds kort heb ik een NAS van WD aangeschaft, de my cloud EX2 ultra.
Ik heb hem aan de praat gekregen en als Admin kan ik de NAS bereiken. Als ik thuis zit tenminste.

Nu wil ik dat ik ook andere personen en andere computers en telefoons hierbij kunnen.
en, niet onbelangrijk:
ik zelf ook als ik vanuit een andere locatie werk.
(bv moet ik voormezelf ook een account aanmaken of is admin voor mij afdoende?

Wie kan mij helpen aan een simpel maar doeltreffend stappenplan?
De handleiding van WD is voor mij niet duidelijk

Alle hulp wordt gewaardeerd!

Alle reacties

• lier
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 16:11

lier

MikroTik nerd

Ik wil ook wel een account op je NAS ;)

Serieus, je moet je natuurlijk altijd afvragen of je diensten publiek toegankelijk wil maken. Zeker als je protocollen gebruikt die (relatief) eenvoudig te hacken zijn.

Makkelijkste is om:

- per gebruiker een account aan te maken
- port forward aan te maken op je router (dat is waarschijnlijk waar je naar op zoek bent)
- toegang tot die poort beperken tot IP adressen die je vertrouwt

Dit laatste is wat lastiger, als dat overal kan zijn (voor jezelf). In dat geval ben je beter af met een VPN server naar huis.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True