Vraag

• KrisInLdam
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik moet regelmatig de meldingen van een bepaalde app aan en uit zetten.
Nu moet ik dan naar instellingen -> meldingen -> naar de app scrollen -> en dan Meldingen toestaan uit zetten.
Ik zou dit graag sneller willen kunnen doen middels een snelkoppeling op het startscherm van mijn Android telefoon.
Weet iemand of daar een app voor is of hoe je dat in kan stellen?

Ik heb al in de playstore gezocht maar kan het niet vinden.

Alle reacties

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@KrisInLdam ik weet niet 100% zeker of het een settings is in Android of alleen bij mijn Launcher (Nova). Maar als je de desbetreffende app op je homescreen inhoudt, krijg je dan een popupje?

Ik krijg in ieder geval een pop-up, waarmee je meteen naar de meldings-settings kan gaan van die desbetreffende app.

Optie 2 is dat je een widget aanmaakt die verwijst naar de settings -> meldingen, maar dat scheelt niet veel.

Waarom wil je overigens bepaalde meldingen aan/uit zetten?
En welke telefoon heb je?

• KrisInLdam
Ik heb een Huawei P30 lite
Ik wil niet de melding in de app uitzetten maar die in de instellingen van de telefoon zelf.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:21

g0tanks

Moderator CSA
rens-br schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:09:
@KrisInLdam ik weet niet 100% zeker of het een settings is in Android of alleen bij mijn Launcher (Nova). Maar als je de desbetreffende app op je homescreen inhoudt, krijg je dan een popupje?
Dat is inderdaad iets van Nova Launcher. Ik heb het namelijk ook op mijn Huawei P20 Pro als ik Nova Launcher gebruik, maar niet meer als ik de stock launcher gebruik.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• KrisInLdam
Dus advies is om Nova Launcher te installeren begrijp ik hieruit?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 01:21

g0tanks

Moderator CSA
Ja als je het niet erg vindt om een andere launcher te gebruiken scheelt het een aantal stappen en scrolwerk.

Met Nova Launcher is het: App-icoon lang ingedrukt houden > App Info > Notifications > Allow notifcations aan/uit.

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• KrisInLdam
Dankjewel, ik ga het proberen.
Kan hem altijd weer verwijderen toch?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:34

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
KrisInLdam schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:37:
Dankjewel, ik ga het proberen.
Kan hem altijd weer verwijderen toch?
ja, dat kan je altijd weer doen. :)

Maar ben eigelijk nog wel benieuwd waarom je zo vaak de notificaties wilt uitschakelen van bepaalde app(s).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• missmobiletech
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15-11-2021

missmobiletech

making your tech simple

KrisInLdam schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:25:
Ik moet regelmatig de meldingen van een bepaalde app aan en uit zetten.
Nu moet ik dan naar instellingen -> meldingen -> naar de app scrollen -> en dan Meldingen toestaan uit zetten.
Ik zou dit graag sneller willen kunnen doen middels een snelkoppeling op het startscherm van mijn Android telefoon.
Weet iemand of daar een app voor is of hoe je dat in kan stellen?

Ik heb al in de playstore gezocht maar kan het niet vinden.
Je kan ook je telefoon voor een periode op niet storen zetten waardoor je even helemaal niks binnen krijgt op favoriete bellers en bellers die meer dan 2x binnen 15 minuten bellen. Dit kan via het snel menu bovenaan je scherm of via instellingen -> meldingen -> niet storen.

Just a suggestion :)

Miss Mobile Tech

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee