Toon posts:

Hard disk cooling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu een seagate baracudda nu word hij te warm met dit weer denk ik maar nu heb ik wel een 80*80mm fannetje over met een 2 pin connector alleen weet ik niet waar ik het op mijn moederbord moet aansluiten..... het is een azza 440bx serienummer: pt-61bp kan verder ook nix in het boekje vinden en de site al helemaal niet omdat ik gewoon niet weet wat het adres is

llama

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:56
Niet op je moederbord, maar op je voeding.

Verwijderd

Topicstarter
waar op de voeding of op welk stekkertje? want kunnen maar 2 pinnetjes in die van de koeler

llama

• SmidsY
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:31

SmidsY

hallo!?.............

gewoon een standaaar verleng stekkertje kopen bij de lokale pc boer en daar creatief op gaan solderen zodat al je fans erop aangesloten zijn. Of van cooler master een cooldrive aanschaffen, is wel duurder

Het probleem is gelokaliseerd, het bevindt zich tussen het keyboard en de rugleuning.

Verwijderd

Topicstarter
als ik deze koop:

http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html

en ik heb 3 5inch bays waar er al 2 van vol zitten heeft dat dan zin? want waar gaat de lucht in weer uit? want dan zitten ze alle drie vol waarvan dan de hd onderaan zit

llama

• AK47
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-05-2024
Op woensdag 15 augustus 2001 17:27 schreef llama het volgende:
als ik deze koop:

http://www.coolermaster.com/products/hdd/hd.html

en ik heb 3 5inch bays waar er al 2 van vol zitten heeft dat dan zin? want waar gaat de lucht in weer uit? want dan zitten ze alle drie vol waarvan dan de hd onderaan zit

llama
Ik heb er ook 1. Deze bay is van alluminium, dat koelt dus al, verder is er een koelertje die lucht in de bay blaast. Mijn 7200 rpm is lekker koel.
Verder ook relaxed design. Wel aan te raden iig :)

Verwijderd

die coolermaster HHD bays zijn wel ok, maar maken meer lawaai dan schiphol, keb er drie in hangen :)

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 16:24 schreef llama het volgende:
waar op de voeding of op welk stekkertje? want kunnen maar 2 pinnetjes in die van de koeler

llama
Op een standaard molex stekkertje
(die ook in je hd & cd-romspeler zitten voor de voeding)...

Om 'm op 12 volt te laten werken:
De + (rode) draad van de fan op de gele draad van de molexstekker.
De - (vaak zwarte of blauwe) draad van de fan op de zwarte draad naast de gele van de molex stekker.

Om 'm op 7 volt te laten werken:
De + (rode) draad van de fan op de gele draad van de molex stekker.
De - (vaak zwarte of blauwe) draad van de fan op de rode draad van de molex stekker.

Om 'm op 5 volt te laten werken
(heeft mischien een zetje nodig om op gang te komen als het een slechte fan is):
De + (rode) draad van de fan op de rode draad van de molexstekker.
De - (vaak zwarte of blauwe) draad van de fan op de zwarte draad naast de rode draad van de molex stekker.

Oftewel, bij een molex stekker is de gele draad +12, de zwarte draad daarnaast de aarde (0 volt) voor de +12. De rode draad is de +5 en de zwarte draad daarnaast de aarde (0 volt) voor de +5. Het voltage wat je krijgt is gewoon het voltage(potentiaal)verschil tussen de aangesloten draden.

Verwijderd

Topicstarter
nog bedankt allemaal voor jullie posts...... ik heb de hdd cooler gekocht en ga nu ook prutsen aan de koeler vooral thnx voor de laatste post........ mods je mag van mij er een slotje opdoen :P

mzzl

llama
Pagina: 1