Vraag

• Bart Manshande
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 26-04-2022
Mijn vraag
Hebben andere mensen ook last van flinke problemen zodra ze in safari een google meet ingaan? Bij mij kraakt het geluid zeer erg en is het videobeeld meer een slideshow van foto's dan een video. Heeft iemand hier een fix voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Safari 14.0.1
Mac OS Big Sur 11.0.1
MacBook Pro 2020 13 inch intel versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het ook in firefox en google Chrome geprobeerd, bij beide geen problemen met de kwaliteit van de google meet maar slurpt batterij... binnen 10 minuten 13% weg.

Alle reacties

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:28
Ik heb vaak problemen met audio, moet 3-4x reconnecten in Safari voordat hij eindelijk werkt. Chrome werkt zonder problemen maar een meeting van 45/60 minuten betekend van 100% batterij naar <10% en een MBP die constant zijn fans op 100% heeft.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Bart Manshande schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:04:
Mijn vraag
Hebben andere mensen ook last van flinke problemen zodra ze in safari een google meet ingaan? Bij mij kraakt het geluid zeer erg en is het videobeeld meer een slideshow van foto's dan een video. Heeft iemand hier een fix voor?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Safari 14.0.1
Mac OS Big Sur 11.0.1
MacBook Pro 2020 13 inch intel versie

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb het ook in firefox en google Chrome geprobeerd, bij beide geen problemen met de kwaliteit van de google meet maar slurpt batterij... binnen 10 minuten 13% weg.
Ook al eens geüpdatet? 11.0.1 is vrij oud inmiddels. We zitten nu op 11.2.3.
Alternatief is die meet dan in een andere browser doen met de lader ingeplugd...

I reject your reality and substitute my own

• Bart Manshande
Ja heb gisteravond geupdated naar de nieuwste versie van Big Sur, maar helaas nogsteeds dezelfde problemen. Lader inpluggen is helaas geen optie. Ik ga binnenkort een programma gebruiken wat in de App Store te vinden is en ik hoop dat die beter werkt en niet tegelijkertijd mijn batterij leegslurpt.

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Google Meet heeft voor mij nog nooit gewerkt in Safari maar ik heb het niet geprobeerd met iets nieuwers dan macOS 10.15.6. Ik vermoed dat het verschillende uitkomsten tussen Chrome (batterij snel leeg maar vloeiend beeld) en Safari (slideshow maar batterij niet snel leeg) met elkaar te maken hebben.

• leinad-ar
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 09-05 21:15
Ik ervaar totaal geen problemen. Gebruik het op een MacBook Pro 13" 2020 (Intel), maar ook een Mac mini M1. Beide in Safari (laatste versie) en Big Sur (laatste versie).

• LanTao
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Update: Ik heb net een Google Meet achter de rug die prima ging in Safari op Big Sur. De pop-up met toestemming voor camera- en microfoongebruik verdween eerst even achter een andere window maar kwam later toch nog boven. Wel was de CPU steeds rond de 92-100º in m'n Intel MacBook Air, en hoorbare fans.

• Bart Manshande
Heb je iets veranderd wat er voor zorgde dat het nu beter werkte?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee