Vraag

• vespino
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-03 16:08
Ik heb sinds een week een nieuw bureau, zo'n duo bureau met een tussenwand. Door deze wand kan ik mijn monitor minder ver naar achteren zetten, bovendien zou dat ervoor zorgen dat het zit/sta functie niet zou werken. Voorheen had ik een hoekbureau waarop mijn monitor een stuk verder weg stond. Ik vroeg me af of ik een monitor arm zou kunnen installeren waarmee de monitor wat verder weg komt te staan.

Mijn huidige setup/ruimte:

Tussen de achterkant van de monitor en de wand past precies een iPhone 7 Plus overigens. Wat is dat, 15cm?

Liefst heb ik een arm waarmee ik de mogelijkheid heb de monitor in alle richtingen te verplaatsen, maar ik heb het idee dat het dan weinig uitmaakt qua afstand. De arm mag ook vanaf de zijkant komen, maar dan moet deze wel een heel eind overbruggen, mijn bureau is namelijk 180x80cm.

Niet vereist, maar als we dan toch bezig zijn: de andere werkplek heeft 2x 27" schermen, zou mooi zijn om daar ook meteen een arm te installeren.

[Voor 6% gewijzigd door vespino op 15-03-2021 07:54]

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Specs

• vespino
@Hoiboy19 dank, dat had ik dus al gedaan, maar had gehoopt iemand met ervaring “tegen te komen”, iemand die weet of ik er iets mee op schiet.

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

ah oke, ik heb zelf geen monitorarm, en er ook geen ervaring mee. maar wat is je budget trouwens? misschien handig voor als hier mensen komen die er meer verstand van hebben dan ik.

Specs

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41

JointFillah

Techno Addict

Ik heb zeer goede ervaringen met de Newstar NM-D775 serie. Kost wat maar dan heb je ook wat. Kunnen heel ver tegen je 'muur' aan en in vrijwel alle standen die je kunt verzinnen.

1 scherm:
pricewatch: Newstar NM-D775BLACK

2 schermen:
pricewatch: Newstar NM-D775DXBLACK

~* Peace, Love & XTC *~

• robertnld
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 24-01 22:22
Prive heb ik geen monitorarm. Op kantoor gebruiken we monitorarmen voor werkplekken met 1 of 2 schermen. Mijn belangrijkste ervaring is de plek van vastmaken aan het bureau. De monitorarm recht voor je is waardeloos. Je kan dan het scherm niet naar achteren duwen. Hij wordt dan immers door de "vastgemaakte" arm tegengehouden.De beste plek - op kantoor hebben we alle varianten - is ergens tussen de zijkant en het midden van het bureau (bij 1 scherm). Dit geeft de meeste flexibiliteit inclusief ver van je af duwen.

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:05
@vespino Budget lijkt me voor een advies wel handig, misschien kun je je shortlistje posten die je zelf hebt gevonden met je ideeën erover? Het komt een beetje als low effort over (misschien kun je ook even exact nameten hoe ver je monitor nu van de afscheiding staat ipv een gok op basis van een telefoon?

Zelf alleen ervaring met de hierboven genoemde enkele mount, ik schat dat hij zo'n 10 cm van de muur af kan. Uitgaande van jouw schatting (de pricewatch geeft 15.8cm) scheelt het je toch 1/3e van de afstand. Daarbij is hij makkelijk te installeren, voelt robuust aan (in ieder geval geen problemen met een 34" ultra wide), en kan alle kanten op.

Ik zou hem dan "gewoon" aan de achterkant installeren, iets buiten het midden van het bureau zodat de monitor zelf centraal hangt (vanwege de mechanica steekt hij iets uit naar één kant). Nog een pluspunt is dat je je kabels "in" de armen weg kunt stoppen ;)

• vespino
@JointFillah deze armen had ik ook gevonden, echter bij de ene staat het volgende “49 inch kantelt na het vastzetten toch naar voren” en daar haakte ik af. Had verder voor de 49” ook deze gevonden die meer kilo’s zou moeten kunnen hebben. Scheelt misschien in kantelen?

@JohnnieWbl lastig zeggen, ik wil gewoon dat het goed is. Heb nu een range van 56-156€, dat is nogal een verschil en ik kijk voornamelijk naar de reviews, zo’n arm levert z’n prijs wel op.

[Voor 12% gewijzigd door vespino op 15-03-2021 10:46]

• JointFillah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11:41

JointFillah

Techno Addict

vespino schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:44:
@JointFillah deze armen had ik ook gevonden, echter bij de ene staat het volgende “49 inch kantelt na het vastzetten toch naar voren” en daar haakte ik af. Had verder voor de 49” ook deze gevonden die meer kilo’s zou moeten kunnen hebben. Scheelt misschien in kantelen?
Ja ik zou ook voor de PLUS variant gaan inderdaad. Ik zie nu dat ik ook de PLUS variant heb. Ik heb er een 34" op hangen nu, maar ik heb de veren ook nog lang niet tot hun max sterkte ingesteld.

~* Peace, Love & XTC *~

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:05
JointFillah schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:55:
Ja ik zou ook voor de PLUS variant gaan inderdaad. Ik zie nu dat ik ook de PLUS variant heb. Ik heb er een 34" op hangen nu, maar ik heb de veren ook nog lang niet tot hun max sterkte ingesteld.
Zelfde hier na het checken van mn factuur, geen idee wat het verschil precies is behalve die 2 extra kg's die het aan zou moeten kunnen. Had min of meer dezelfde eisen als OP als ik het goed begrijp: geen gedonder, redelijk dicht tegen een muur te plaatsen, liever stukje overkill dan "net aan", budget tussen de 100 en 200. Het kantelen waar die ene review het over heeft lijkt mij niet gerelateerd aan de gasveren toch? Dat lijkt mij puur het stukje weerstand in het stuk tussen monitor en bovenste arm? Of een 49" eraan blijft hangen durf ik niet te zeggen, hoe zwaar is die monitor precies?
vespino schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:42:
@JohnnieWbl de monitor weegt zonder voet net geen 12kg.
Dat is natuurlijk geen lichtgewicht dus elke budget mount zou ik afschrijven (net als de optie om zo'n formaat van de zijkant te laten komen). Volgens de specs moet het geen probleem zijn voor de genoemde Newstar (immers tot 18 kg) maar iemand met een zwaardere monitor dan ik tot mijn beschikking heb zal je verder moeten voorzien van ervaring. Die van mij is slechts 5,5 kg zonder voet en hoewel hij zéér stabiel hangt durf ik niet mijn hand in het vuur te steken voor wat 12 kg aan deze monitorarm doet. Stiekem gok ik dat het met finetuning van de weerstand in de gewrichten en kantelpunt wel goed komt met je combi.

[Voor 32% gewijzigd door JohnnieWbl op 15-03-2021 14:25]

• vespino
@JohnnieWbl de monitor weegt zonder voet net geen 12kg.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee