Toon posts:

AMD Ryzen 7 3700X - Hoge tempraturen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Xgamers
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-03-2021
Beste,

Ik heb enige tijd gelezen zelf een computer gekocht.
Nu heb ik alles in zoverre goed aangesloten dat ik geen foutmeldingen en dergelijke krijg en dat alles bijna goed functioneert.

Alleen de tempratuur loopt nogal hoog op (denk ik)
Als ik alleen maar op Twitch/Youtube kijk en de computer verder niet gebruik dan loopt de tempratuur al snel op tot 68*.

Volgens mij is dit nogal veel.
Ik heb dit gecheckt met het programmatje Core temp 1.16.

Ik hoor graag jullie reacties.

Alle reacties

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-05 16:00

Fordox

00101010

Die temp is niet heel vreemd. Onder kleine loads boosten de cpu's aardig en dan krijg je deze piek temperaturen, maar dat is ruim binnen de marge.

*Geschreven door een electronics engineer die soms iets teveel nadenkt. Speccies: 3700x, ASUS TUF 3080, Silverstone RL-08

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:40

Turismo

Clobberin' time!

Om het echt zeker te weten zou je even moeten checken onder full load door bv. prime95 of Cinebench te draaien.
Als de temp waarden binnen normale waardes blijven zal het inderdaad wel kloppen.

Werkbak You know, I'm something of a tweaker myself

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-05 13:25
Hier mist veel context. Welke koeler (Wraith Prism?), wat voor behuizing (gesloten, mesh, hoeveel ventilators?)? De videokaart en browser zijn ook van belang, als GPU acceleratie niet aan staat in je browser of je GPU ondersteunt de codec niet, dan zal je CPU wel degelijk wat moeten rekenen voor "maar" een Youtube video. Wat zegt Windows Taakbeheer als je een video bekijkt, wordt je CPU of GPU dan belast, en hoeveel procent?

Maar ik denk dat je weinig redenen hebt om je zorgen te maken.. Core Temp is volgens mij ook niet het beste programma om (Ryzen) CPU temperaturen in de gaten te houden, kijk eens of je dezelfde temperaturen ziet met Ryzen Master.

• Xgamers
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 20-03-2021
Goedenavond!

In de bijlage wat screenshots.
Ik heb er niet heel veel verstand van.. maar wellicht zien jullie hier nog wat in?

op de processor zit gewoon de standaard koeler die erbij geleverd wordt door AMD.
Behuizing is de Sharkoon TG5 Blue zonder extra ventilatoren
Videokaart is de MSI 12GB D6 RTX 3060 Gaming X 12G.

Alvast bedankt.

• JustinVBeek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-02 13:19
Xgamers schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 23:36:
Goedenavond!

In de bijlage wat screenshots.
Ik heb er niet heel veel verstand van.. maar wellicht zien jullie hier nog wat in?

op de processor zit gewoon de standaard koeler die erbij geleverd wordt door AMD.
Behuizing is de Sharkoon TG5 Blue zonder extra ventilatoren
Videokaart is de MSI 12GB D6 RTX 3060 Gaming X 12G.

Alvast bedankt. [Afbeelding]

[Afbeelding]
Hoe zit het met je fans? Hoeveel heb je er in je kast en welke airflow heb je? Positief, negatief of neutraal?

Zelf draai ik een AMD Ryzen 7 3700X met de standaard Wraith Cooler. Daarnaast 7 fans (neutraal) en een MSI GeForce GTX 1660 Super Ventus XS OC. Mijn temperatuur van de CPU tijdens games als AC Valhalla ligt tussen de 50 en 60 graden.

Ik zie ook dat je 'm met de AMD Ryzen Master software hebt overklokt tot 4.4. Bij mij draait alles stabiel rond de 4.2, wellicht dat je 'm iets kunt terugschroeven?
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee