Toon posts:

Goedkoop printen op een 2e hands laserprinter

Pagina: 1
Acties:

• arjandijk162
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 27-09 23:48
Ik heb afgelopen jaren een paar printers gekocht van het type Canon MF8450/9130/9220 laser color. Ik gebruik deze voor het printen van cursus materiaal, dus kwaliteit screenshots en dubbelzijdig. Gebruik op dit moment 600 pagina's per maand dubbelzijdig (300 bladzijden)

Het voordeel van deze printers is dat ze zijn gemaakt voor kleinzakelijk, geschikt voor grote toners die regelmatig in de deal worden aangeboden. Je koopt ze voor een 100-200 euro met toners.

Probleem is dat ze allemaal na een tijdje problemen krijgen met papierdoorvoer en dat ze veel meldingen geven als je een gebruikte toner erin zet. Ik heb momenteel nog meer dan 10 volle toners liggen en houd bij voorkeur nog even vast aan dit type.

Onderdelen die te maken hebben met de doorvoer zijn duur om te vervangen (meer dan 100 euro) en refurbished of nieuw kom je deze ze niet tegen.

Verder heb ik gezien dat de HP 3800 series dezelfde toners gebruikt, maar ik lees ook dat deze een andere chip hebben en daardoor de Canon toners niet pakken.

Dus mijn vragen.

-Heeft er iemand goede ervaring met een type 2e hands printer die geen problemen geeft met doorvoer?
-Heeft iemand een tip waar je dit soort reparaties kosteneffectief kunt laten uitvoeren? Ik heb genoeg reserveonderdelen liggen?
-Welke printers doen niet moeilijk over vreemde toners of zijn te hacken zodat deze meldingen kunnen worden uitgezet?

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 13:18
Misschien niet direct het antwoord wat je zoekt, maar heb je ook al gekeken naar nieuwe inkjetprinters met een inkttank. Die hebben vaak ook zeer lage printkosten, waarschijnlijk nog lager dan die lasers.

• arjandijk162
dennisdennis12 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 23:15:
Misschien niet direct het antwoord wat je zoekt, maar heb je ook al gekeken naar nieuwe inkjetprinters met een inkttank. Die hebben vaak ook zeer lage printkosten, waarschijnlijk nog lager dan die lasers.
niet naar gekeken, ik heb een duplex inkjet staan, maar die moet een halve minuut drogen voordat deze de pagina kan omdraaien, niet echt werkbaar als je 300 velletjes moet afdrukken. Ik weet niet of dat bij moderne inkjets ook het geval is?

• dennisdennis12
Nee, bij moderne inkjets die goed ingesteld staan is dat eigenlijk geen probleem meer. Echter, zo’n inkttank inkjets zijn vaak wel wat minder snel dan een goede laser.

Als het echt om snelheid gaat dan kun je ook kijken naar een HP pagewide, die is nog zelfs sneller dan de meeste lasers maar heeft wel wat hogere kosten per pagina.

• arjandijk162
Tja, dat was dan weer niet de bedoeling. De cpp+afdruksnelheid is het hoogste doel

• dennisdennis12
Maar als het echt gaat om afdruksnelheid dan moet je ook geen kleinzakelijke laser nemen. Die zijn vaak, zeker in kleurenmodus, ook niet echt snel. De enige echt snelle printers (30+ ppm) zijn of de grotere lasers (denk aan canon imagerunner, e.d.; dus geen echte tafelmodellen) of de hp pagewide's. Dat komt voornamelijk omdat die kleinere lasers maar 1 kleur per keer kunnen afdrukken. Zie; https://computer.howstuffworks.com/laser-printer11.htm

Als het echt gaat om kosten per pagina dan zijn de grotere lasers en de inkttank printers veruit het goedkoopste (denk aan minder dan 1ct aan inkt per pagina). Die kleinere lasers zijn vaak ook een behoorlijk stuk duurder, o.a. omdat je daarbij niet alleen de toner vervangt maar ook andere onderdelen bij elke inktwissel.

• arjandijk162

Even voor de duidelijkheid. Hier print ik momenteel mee. Doet ongeveer 21ppm, in duplex wellicht iets minder dan de helft daarvan. Alleen is het een oude printer en zoek ik manieren om deze in leven te houden tegen schappelijk geld. Dat was althans de start van dit topic

• McKaamos
  • Registratie: maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Als je issues hebt met papier doorvoer, heb je dan al eens gekeken naar vervangende rollers?
Dat is meestal het euvel namelijk. Oude printers, rollers met een laagje rubber. Rubber raakt uitgedroogd en verliest grip waardoor je papier niet lekker gepakt wordt.

Edt:
Je zou eens kunnen kijken of je met een doekje en alcohol de rollers kan oppoetsen en zien of dat effect heeft. Beetje hit-and-miss. Soms werkt t dan even een tijdje beter en mag je na een week weer opnieuw poetsen.

[Voor 30% gewijzigd door McKaamos op 25-03-2021 15:23]

Hey, pssssst! Wanna buy some stuf? | Opel Vectra C GTS 1.8 '06 | Honda CBR600F '97 | Honda Magna V30 '85

• dennisdennis12
Er zijn ook speciale rubber restorers voor printers, die kun je ook nog proberen.

• arjandijk162
Dank voor de tips. Ik ga er naar kijken
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee