Toon posts:

Foutmelding - virusscan is mislukt

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• dj_jari
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 25-01 20:01
Ik gebruik mijn laptop niet vaak, maar ik wilde weer eens aan de slag met een fotoalbum waarvan alle foto's op deze laptop staan. Daarnaast wil ik foto's van deze reis uit mijn Icloud downloaden, echter ik krijg elke keer de melding dat de virusscan is mislukt.
Ook windowsupdates en andere bestanden downloaden lukt niet.
...

Windows Versie 10.0.18362 Build 18362 met genoeg ruimte op de schijf.
...

Ik heb het een en ander geprobeerd in het register aan te passen via bijlagebeheer van Microsoft. Zie onderstaande.

----
Klik met de rechtermuisknop op de nieuwe DWORD-waarde ScanWithAntiVirus en klik vervolgens op Wijzigen.

Typ 1 in het vak Waardegegevens en klik op OK.
Registry Editor - ScanWithAntiVirus DWORD value

Sluit de Register-editor af.

Hoe los ik dit op?

Alle reacties

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 17:19

g0tanks

Moderator CSA
Er ontbreekt voor mij nogal wat context in je post. Welke viruscanner heb je, hoe benader je de bestanden in iCloud en op welk punt krijg je de foutmelding?

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

• dj_jari
On it.

De virusscanner van windows zelf. Bij de aankoop zat er nog een McAfee iets op, maar dat heb ik verwijderd. In het register zag ik er nog wel iets van terug.

Het lukt mij uberhaupt niet om iets te downloaden. Ook geen andere virusscanners. Deze starten volgens mij niet eens.

Wanneer ik inlog op Icloud.com selecteer ik de foto's en klik ik op het download symbol bovenin. Hij download de bestanden wel, maar zodra hij klaar is krijg ik de melding van Virusscan is mislukt.

• Douweegbertje
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 25-03 22:48

Douweegbertje

Wat kinderachtig.. godverdomme

Klinkt eerder dat de melding het virus zelf is en dat je mogelijk al geïnfecteerd bent. Misschien juist in safe-mode met een degelijke scanner er even op los gaan?

• dj_jari
Dat zou natuurlijk kunnen, echter ik gebruik deze laptop echt zelden. Het enige wat er verder op staat is Football Manager, GoPro software en Fotofabriek software.

-----
Edit: Overigens heb ik nu het idee dat downloads niet eens starten.

[Voor 19% gewijzigd door dj_jari op 14-03-2021 21:36]

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01:22
Download eens de McAfee clean up tool en laat die lopen. Dan weten we zeker dat McAfee volledig is geinstalleerd. Je kunt de clean up tool hier vinden: https://support.eset.com/...indows-antivirus-software .

Scan voor de zekerheid eens met Hitman Pro, Emsisoft Emergency Kit, TDSS Killer en ADWCleander om te zien of er niet per ongeluk toch malware op je systeem is verschenen.

• dj_jari
Dat zou ik best willen... Echter ik kan niks downloaden, dus ook geen andere tools of iets dergelijks.
Verder heb ik alleen ipads en een werklaptop, waar ik ook niks op kan downloaden.

Ik zou ze dus eerst bij iemand anders moeten downloaden en dan via een USB stick er hier opzetten.

• passer
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:19
Je zit blijkbaar nog met een oude Windowsversie (1903) - is dit een bewuste keuze?

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

dj_jari schreef op zondag 14 maart 2021 @ 21:30:
Dat zou natuurlijk kunnen, echter ik gebruik deze laptop echt zelden.
Dat is geen argument dat het veilig is, in tegendeel. Ook als ik maar heel af en toe in een donker steegje loop kan ik worden overvallen :P Weinig gebruiken is ook kans op significant achterlopen qua Windows updates. Het advies offline te virusscannen lijkt me zeker zinvol. Dus via USB stick die je op een andere PC aanmaakt - dat wil je ook op een andere PC doen zelfs als zou je wel kunnen downloaden.

Backuppen naar een mogelijk besmette PC lijkt me sowieso niet handig.

Los daarvan: kijk in de event viewer (Windows logboek) of / welke melding je ziet rond het tijdstip dat je de melding krijgt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• wErudite
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 21:51
passer schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:34:
Je zit blijkbaar nog met een oude Windowsversie (1903) - is dit een bewuste keuze?
TS zegt dat hij zijn laptop niet vaak gebruikt, lijkt me dat het daardoor komt dat 'ie achterloopt op updates.

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Oeh, inderdaad. Die versie wordt ueberhaupt niet meer ondersteund door Microsoft. Die moet echt geüpdatet worden. Kan zelfs een reden zijn dat het niet meer werkt. (Bijv omdat Defender er geen rekening meer mee houdt).

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• dj_jari
Nope, komt doordat ik deze laptop nooit gebruik. En nu wil ik updaten, maar lukt het niet.

• dj_jari
F_J_K schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:36:
[...]

Dat is geen argument dat het veilig is, in tegendeel. Ook als ik maar heel af en toe in een donker steegje loop kan ik worden overvallen :P Weinig gebruiken is ook kans op significant achterlopen qua Windows updates. Het advies offline te virusscannen lijkt me zeker zinvol. Dus via USB stick die je op een andere PC aanmaakt - dat wil je ook op een andere PC doen zelfs als zou je wel kunnen downloaden.

Backuppen naar een mogelijk besmette PC lijkt me sowieso niet handig.

Los daarvan: kijk in de event viewer (Windows logboek) of / welke melding je ziet rond het tijdstip dat je de melding krijgt.
Om overvallen te worden hoef je niet in een donker steegje te gaan lopen, juist daar ben je meer op je hoede :-)

Met weinig gebruiken bedoel ik eigenlijk dan ook te zeggen, dat hij daadwerkelijk erg weinig gebruikt wordt, maar ook dat er zo goed als geen andere programma's op gedownload zijn.

Ik ga mijn systeembeheerder eens lief aankijken en vragen of ik de volgende programma's mag downloaden op mijn werklaptop, en dan kan ik ze installeren op mijn andere laptop.

-Hitman Pro, Emsisoft Emergency Kit, TDSS Killer en ADWCleander

Moet ik hier nog iets aan toevoegen?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

F_J_K schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:38:
[...]

Oeh, inderdaad. Die versie wordt ueberhaupt niet meer ondersteund door Microsoft. Die moet echt geüpdatet worden. Kan zelfs een reden zijn dat het niet meer werkt. (Bijv omdat Defender er geen rekening meer mee houdt).
1903 wordt AFAIK nog gewoon geüpdate / onderhouden?. Dat de TS @dj_jari nu niets kan downloaden heeft waarschijnlijk een hele andere reden.

@TS Controleer eerst eens of je überhaupt wel een werkende netwerkverbinding hebt, dat wordt niet helemaal duidelijk uit je openings en andere posts :+

Als 'virusscanner' kun je ook even op een ander PC 'McAfee Stinger' downloaden en daar een scan mee uitvoeren.

Hmmm.... https://docs.microsoft.co...-10-1903-end-of-servicing

[Voor 6% gewijzigd door Will_M op 15-03-2021 09:59]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• dj_jari
Will_M schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:54:
[...]
.

@TS Controleer eerst eens of je überhaupt wel een werkende netwerkverbinding hebt, dat wordt niet helemaal duidelijk uit je openings en andere posts :+

Als 'virusscanner' kun je ook even op een ander PC 'McAfee Stinger' downloaden en daar een scan mee uitvoeren.
De openingspost heb ik ook vanaf die laptop geschreven :-)

En ik voeg McAfee Stinger toe aan het lijstje om te downloaden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• F_J_K
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Will_M schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:54:
[...]
1903 wordt AFAIK nog gewoon geüpdate / onderhouden. Dat de TS @dj_jari nu niets kan downloaden heeft waarschijnlijk een hele andere reden.
Eens vwb dat tweede, oneens vwb dat eerste. 1903
Windows 10, version 1903 has reached end of servicing as of this release dated December 8, 2020. To continue receiving security and quality updates, Microsoft recommends that you update to the latest version of Windows 10.
-
dj_jari schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:54:
[...]
Om overvallen te worden hoef je niet in een donker steegje te gaan lopen, juist daar ben je meer op je hoede :-)
Ik ben bang dat je het punt mist. Veel gebruiken is niet nodig. En weinig gebruiken geeft wel -getuige ook de achterlopende Windows-updates- kans dat er bekende ongepatchte beveiliginsproblemen zijn. Serieus: ga updaten.
Ik ga mijn systeembeheerder eens lief aankijken en vragen of ik de volgende programma's mag downloaden op mijn werklaptop, en dan kan ik ze installeren op mijn andere laptop.

-Hitman Pro, Emsisoft Emergency Kit, TDSS Killer en ADWCleander
Ah er is een systeembeheerder. Laat dit alles aan hen over. Ga niet zelf aan de gang, als je geen adminrechten hebt wil je dat niet doen.

Sowieso: geen installatie nodig voor offline scanners :) Al is er een goede kans dat offline scannen niet zomaar kan als de opslag netjes is versleuteld.

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

dj_jari schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:57:
[...]

De openingspost heb ik ook vanaf die laptop geschreven :-)

En ik voeg McAfee Stinger toe aan het lijstje om te downloaden.
Aha... Dan zal er inderdaad wel iets van 'Internet' werken :P

https://www.microsoft.com/nl-nl/software-download/windows10

Daar kun je eventueel ook even de volledige ISO van de huidige versie downloaden, op een andere PC.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dj_jari
F_J_K schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:03:
[...]

Eens vwb dat tweede, oneens vwb dat eerste. 1903
[...]

-

[...]

Ik ben bang dat je het punt mist. Veel gebruiken is niet nodig. En weinig gebruiken geeft wel -getuige ook de achterlopende Windows-updates- kans dat er bekende ongepatchte beveiliginsproblemen zijn. Serieus: ga updaten.

[...]

Ah er is een systeembeheerder. Laat dit alles aan hen over. Ga niet zelf aan de gang, als je geen adminrechten hebt wil je dat niet doen.

Sowieso: geen installatie nodig voor offline scanners :) Al is er een goede kans dat offline scannen niet zomaar kan als de opslag netjes is versleuteld.
Die snap ik hoor, het is meer dat ik het op deze laptop juist niet had verwacht. Op mijn vorige laptop downloadde ik alles wat los en vast zat met als gevolg de nodige problemen. Bij deze laptop heb ik er juist voor gekozen om geen bestanden over te zetten van de oude laptop en enkel software te downloaden van (in mijn ogen) gerenommeerde partijen.

Die systeembeheerder is even nodig om het mogelijk te maken om bestanden op mijn werklaptop te kunnen downloaden en die dmv een usb stick op mijn eigen laptop te krijgen.

[Voor 34% gewijzigd door dj_jari op 15-03-2021 10:19]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• r44
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:57
Je gebruikt de virusscanner van Windows dus Windows Defender.
Omdat je de laptop niet vaak gebruikt is deze dus verouderd.

Probeer voor je iets gaat downloaden eerst Windows Defender tijdelijk uit te schakelen

En kijk of je dan wel wat kan downloaden van een veilige site zoals van Microsoft site.

44

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

dj_jari schreef op maandag 15 maart 2021 @ 09:45:
[...]
En nu wil ik updaten, maar lukt het niet.
Beweer je nou dat Windows Update ook mislukt vanwege hetzelfde probleem?

[Voor 10% gewijzigd door Brahiewahiewa op 15-03-2021 19:08]

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

• dj_jari
Brahiewahiewa schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:08:
[...]

Beweer je nou dat Windows Update ook mislukt vanwege hetzelfde probleem?
Nee, dat beweer ik absoluut niet, aangezien ik veel te weinig verstand heb van zulke zaken.
Ik zeg alleen dat dat niet lukt, die informatie leek mij wel relevant om te vermelden.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:35
Heb je meerdere browsers geinstalleerd staan? Anders daarmee eens proberen.

Verder firewall/scanner even uit.

Heeft je laptop ook een LAN aansluiting? Ook even proberen.

[Voor 40% gewijzigd door KnoxNL op 15-03-2021 19:20]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dj_jari
Dat heb ik geprobeerd, maar daar liep ik tegen hetzelfde probleem aan.

• KnoxNL
dj_jari schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:23:
Dat heb ik geprobeerd, maar daar liep ik tegen hetzelfde probleem aan.
Alle drie heb je gedaan dus?

Dan zou ik zeggen: USB stick er in, data er af, herinstallatie met een schone recente build, done.

Moeite niet om hier tijd in te steken.

• dj_jari
KnoxNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:25:
[...]

Alle drie heb je gedaan dus?

Dan zou ik zeggen: USB stick er in, data er af, herinstallatie met een schone recente build, done.

Moeite niet om hier tijd in te steken.
Niet alle drie, alleen de andere browser, wat er in je originele post stond. Firewall en LAN ga ik morgen proberen.

• KnoxNL
dj_jari schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:32:
[...]

Niet alle drie, alleen de andere browser, wat er in je originele post stond. Firewall en LAN ga ik morgen proberen.
Ah ok, ben benieuwd. Kan alleen eigenlijk niet anders dan software zijn gezien je wel kunt browsen en posten hier, dus ik zou gewoon herinstaleren. Dat stelt tegenwoordig echt geen r**t meer voor joh, itt. toen ik de pc van mijn pa weer werkend moest krijgen voor hij thuiskwam van werk. Met DOS en Windows 3.xx met weet ik het hoeveel diskettes.

Maar dat laatste terzijde, ik word oud :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dj_jari
Oja, dat weet ik ook nog wel. Ik mocht altijd bij de Bruna een spelletje op diskette uitzoeken. Dat waren tijden :-)

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:46
Klinkt mij gewoon als een restje mcafee ergens. Waarschijnlijk een plug-in in je browser of nog een service ergens. Heb je al goed gekeken of McAfee helemaal weg is?

• dj_jari
Archie_T schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:44:
Klinkt mij gewoon als een restje mcafee ergens. Waarschijnlijk een plug-in in je browser of nog een service ergens. Heb je al goed gekeken of McAfee helemaal weg is?
In het register zag ik het nog wel staan.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• KnoxNL
dj_jari schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:45:
[...]

In het register zag ik het nog wel staan.
Op zich kun je met enig gezond verstand prima die verwijzingen weghalen.

Maar zoals gezegd, hoeveel moeite wil je doen tov een herinstallatie. En gaat het de oplossing zijn? Who knows.

Ik begin soms liever schoon.

Zeg ik vanaf de pc die al 5+ jaar staat te draaien met dezelfde install

[Voor 19% gewijzigd door KnoxNL op 15-03-2021 19:50]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee