Goedenavond allemaal,
Graag wou ik mijn pc voor de eerste keer zelf samenstellen en bouwen.
Een volledige leek zijnde,zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer.
Teveel mogelijkheden..
Mbt tot het bouwen zelf,heb ik reeds menig videoclip gezien,hoe dit in zijn werk gaat.
Ik ben in het bezit van win 10 home 32 bit,en het is de bedoeling de pc te gebruiken voor de gewone alledaagse dingen.
Er zullen geen games op gespeeld worden, noch zal de pc overclockt worden.
Monitor,muis en toetsenbord zijn reeds voorhanden,dus moet ik deze zaken niet aankopen.
Ik dacht aan een systeem dat tussen de 500 en 700 euro zou mogen kosten.
Mijn huidige pc is bijna 15 aar oud en dus dringend aan vernieuwing toe,er worden geen onderdelen van de huidige pc in de nieuwe geplaatst...dus echt from scratch...
Mijn huidige samenstelling zou er als volgt uitzien,deze werd gemaakt op pcpartpicker..
CPU: Intel Core i5-10400 2.9 GHz 6-Core Processor
Motherboard: Gigabyte B460 HD3 ATX LGA1200 Motherboard
Memory: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 CL16 Memory
Storage: Samsung 970 Evo 500 GB M.2-2280 NVME Solid State Drive
Storage: Western Digital Caviar Blue 1 TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Case: Corsair 275R Airflow ATX Mid Tower Case
Power Supply: Corsair TXM Gold 550 W 80+ Gold Certified Semi-modular ATX Power Supply
Total: €644.39
Omdat de pc in de woonkamer staat,zou ik eerder opteren voor een stille pc
Indien iemand deze samenstelling zou kunnen nakijken en bijsturen waar nodig,zou ik dit ten zeerste waarderen,bovendien lijkt het me ook belangrijk te zijn om de pc in de toekomst te kunnen upgraden indien nodig zonder al te grote ingrepen.
bedankt voor de moeite
Graag wou ik mijn pc voor de eerste keer zelf samenstellen en bouwen.
Een volledige leek zijnde,zie ik ondertussen door de bomen het bos niet meer.
Teveel mogelijkheden..
Mbt tot het bouwen zelf,heb ik reeds menig videoclip gezien,hoe dit in zijn werk gaat.
Ik ben in het bezit van win 10 home 32 bit,en het is de bedoeling de pc te gebruiken voor de gewone alledaagse dingen.
Er zullen geen games op gespeeld worden, noch zal de pc overclockt worden.
Monitor,muis en toetsenbord zijn reeds voorhanden,dus moet ik deze zaken niet aankopen.
Ik dacht aan een systeem dat tussen de 500 en 700 euro zou mogen kosten.
Mijn huidige pc is bijna 15 aar oud en dus dringend aan vernieuwing toe,er worden geen onderdelen van de huidige pc in de nieuwe geplaatst...dus echt from scratch...
Mijn huidige samenstelling zou er als volgt uitzien,deze werd gemaakt op pcpartpicker..
CPU: Intel Core i5-10400 2.9 GHz 6-Core Processor
Motherboard: Gigabyte B460 HD3 ATX LGA1200 Motherboard
Memory: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2 x 8 GB) DDR4-3200 CL16 Memory
Storage: Samsung 970 Evo 500 GB M.2-2280 NVME Solid State Drive
Storage: Western Digital Caviar Blue 1 TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive
Case: Corsair 275R Airflow ATX Mid Tower Case
Power Supply: Corsair TXM Gold 550 W 80+ Gold Certified Semi-modular ATX Power Supply
Total: €644.39
Omdat de pc in de woonkamer staat,zou ik eerder opteren voor een stille pc
Indien iemand deze samenstelling zou kunnen nakijken en bijsturen waar nodig,zou ik dit ten zeerste waarderen,bovendien lijkt het me ook belangrijk te zijn om de pc in de toekomst te kunnen upgraden indien nodig zonder al te grote ingrepen.
bedankt voor de moeite