Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

kapotte videokaart

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• tweakersgebr.
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15-03 14:30
Mijn vraag
ik heb een tijdje geleden via marktplaats een hele mooie computer gekocht hij doet het hartstikke prima maar de gaming videokaart is kapot. ik wilde graag een advies over wat ik het beste kan laten doen[: laten repareren, [vervangen zo ja welke kan ik dan het beste gebruiken]? enz.] en het liefst ideen wat niet al te duur is, ik ben een beginnende gamer

moederbord: ASUS prime z270-a
videokaart: EVGA geforce gtx 780 ti

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
ik heb nog niets gevonden waar het aan ligt.

Alle reacties

• Verderf
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14-06 11:12
Maar wat is precies het probleem dan?

| Asus ROG X570-E | AMD 5800X | 4x8GB DDR4 | Nvidia Geforce 3080 XC3 Ultra Gaming | Corsair AX860 | Crucial MX300 1,05TB | Samsung 970 500GB |

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Breezers
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 16-03 21:57
Een gtx 780 ti was ca 7 jaar geleden een redelijk dikke videokaart van ca 650 euro maar denk niet dat reparatie of garantie na zoveel tijd een mogelijkheid is.

Als de rest van de hardware ook al 7 jaar oud is, hoop ik niet dat je al te veel geld dan hebt betaald voor de computer ?

Beetje videokaart begint 2e hands in de V&A al bij een paar honderd euro en nieuwe (game) videokaarten zijn slecht leverbaar waardoor de prijzen hoog zijn en levertijden lang.

Aangezien je niet aangeeft welke onderdelen je huidige computer heeft, wat er defect is aan je videokaart, welke spellen je van plan bent te spelen en wat je budget is, wordt het lastig iets te zeggen hierover.

https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=780

https://tweakers.net/aanbod/zoeken/?keyword=1060

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• tweakersgebr.
wat ik het beste zou kunnen doen de goedkoopste oplossing

• MsG
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 23:36

MsG

Forumzwerver

Welke processor heb je? Jouw moederbord heeft ook video aansluitingen. De goedkoopste optie is gewoon de onboard video output gebruiken. Dan kan je de videokaart gewoon uit de pc halen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• tweakersgebr.
ik wil er minecraft en fortnite op gaan spelen en misschien ook streamen
m´n buget is 250 euro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: december 2018
  • Laatst online: 18:27
streamen kan je beter vergeten.

beide spellen zijn voornamelijk CPU intensief gelukkig, welke CPU zit er in?

• gevulde koek
  • Registratie: juli 2020
  • Laatst online: 14-06 10:46
Voor minecraft en fortnite zou je kunnen kijken of je een kaartje van rond de 100 euro tweedehands kan kopen.

• tweakersgebr.
mijn procesecor: Intel® Pentium(R) CPU G4560 @ 3.50GHz × 4

Acties:
  • 0Henk 'm!
  • Pinned

• qmarrr
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 14-06 19:43
Voor als je het misschien wil repareren kun je naar deze adverteerder miss. V&A aangeboden: Reparatie gtx, rtx, rx vega xt etc

Nieuwe videokaarten kopen is nu wel wat lastig. Alles is overpriced!

[Voor 14% gewijzigd door qmarrr op 15-03-2021 11:58]

• Source90
  • Registratie: december 2008
  • Laatst online: 00:28
tweakersgebr. schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:33:
Mijn vraag
ik heb een tijdje geleden via marktplaats een hele mooie computer gekocht hij doet het hartstikke prima maar de gaming videokaart is kapot.
Deed hij het bij aankoop wel?
Wat doet hij nu niet meer? Geeft hij piepjes/branden er lampjes als je de kast open maakt?

Zoals hierboven gevraagd: wat heb je betaald voor de PC en hoelang geleden is "een tijdje"?

[Voor 3% gewijzigd door Source90 op 15-03-2021 13:05]

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:20
tweakersgebr. schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:47:
mijn procesecor: Intel® Pentium(R) CPU G4560 @ 3.50GHz × 4
Zo dan. Iemand had wat onderdelen over, heeft ze in een behuizing geflikkerd en dat als gamepc verkocht. Een dualcore met HT is gewoon een slecht spec voor gaming. Welk merk en type voeding zit erin?

[Voor 8% gewijzigd door Uszka op 15-03-2021 13:07]

• tweakersgebr.
hij deed het bij de aan koop hij loopt vast bij linux en bij windows geeft hij blauw scherm er eind vorigjaar gekocht voor 260 euro

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Intelligo
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20:27
tweakersgebr. schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:21:
hij deed het bij de aan koop hij loopt vast bij linux en bij windows geeft hij blauw scherm er eind vorigjaar gekocht voor 260 euro
Daar ga je maar weinig op gamen. Het enige wat wellicht nog enigszins redelijk was 6 jaar geleden was die videokaart, maar die is dus kapot.

Die processor is de bodem van de bodem. Je kan beter met een andere basis beginnen dan hier mee verder gaan.

Woont in Helsinki

• tweakersgebr.
voeding 50 watt silent pro

• tweakersgebr.
sorry verkeerd 550 watt

• tweakersgebr.
ja

Acties:
  • +1Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Oude voeding, vreemde bord/CPU combinatie, antieke videokaart. Echt een rommelhok die als game PC is verkocht. Jammer, maar niet ongebruikelijk voor Marktplaats.

Je helpt ons trouwens niet echt met continue 1 regel reacties en je hebt ook niet veel zelf geprobeerd om het probleem op te lossen heb ik de indruk.

Je kan nog proberen in veilige modus op te starten, dan DDU draaien om de videokaart drivers te verwijderen en dan weer in normale modus starten. Daar dan weer de nieuwste drivers van de Nvidia site halen en installeren. Crasht de boel dan meteen weer dan kan de videokaart in de prullenbak.

Dan wordt het doorsparen voor een nieuwe PC want met de huidige opstelling ga je helaas niet ver komen zonder vrijwel alles te vernieuwen. Zo'n oude voeding wil je niet aan hedendaagse componenten hangen en je bord/CPU combo kan nooit verder dan 4 cores van de 7e generatie, wat anno 2021 nogal matig begint te worden.

Minecraft gaat zonder de 780Ti wel lukken. Fortnite niet.

[Voor 3% gewijzigd door nelizmastr op 15-03-2021 15:38]

I reject your reality and substitute my own

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 11-06 02:14
tweakersgebr. schreef op zondag 14 maart 2021 @ 18:58:
wat ik het beste zou kunnen doen de goedkoopste oplossing
Er zijn ook grenzen bij goedkoopste oplossing.

Verder misschien wat meer informatie betreft het probleem zou ook fijn zijn, wat je o.a. al geprobeerd zou hebben en waarom je precies weet dat de GPU kapot is.

Ook als je al 250 euro hebt uitgegeven en nu nogmaals een budget hebt van 250 dan had je misschien net wat langer moeten sparen voor een recentere pc in mijn ogen en hier later een GPU in stoppen.
Maar dat advies komt nu te laat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• meljor
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13-06 17:20
780ti=980=1060 ongeveer dus voor 1080p medium/high nog best prima in heel veel games.

Goedkope cpu upgrade naar 4c/8t is ook een flinke verbetering en voor meeste games voldoende.

Niet altijd van jullie zelf uitgaan tweakers! 😋

• meljor
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13-06 17:20
Dus goedkoopste passende i7 cpu zoeken op marktplaats. Zoek er een rx480 4gb, rx470 4gb of zelfs een r9 290 bij en gamen op 1080p medium/high gaat je wel weer lukken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 23:20
meljor schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:19:

Goedkope cpu upgrade naar 4c/8t is ook een flinke verbetering en voor meeste games voldoende.
i7-6700(K)/7700(K) zijn niet goedkoop. Daar haal je een net zo snelle maar nieuwe i3-10100 inclusief moederbord voor.

• nelizmastr
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Uszka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 12:32:
[...]

i7-6700(K)/7700(K) zijn niet goedkoop. Daar haal je een net zo snelle maar nieuwe i3-10100 inclusief moederbord voor.
Precies dit. Mensen die denken dat een i7-6700/7700(K) nog 200+ waard is hebben hun hoofd diep in hun achtereind begraven. Het is nu een i3, maar dan 5-6 jaar oud. 100 euro is realistisch, maar daarvoor vind je ze niet. Dan kan je beter je bord doorverkopen en dan maar een goedkoop setje met een 10100 voor halen.

I reject your reality and substitute my own

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 19:19

sapphire

Die-hard pruts0r

nelizmastr schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Precies dit. Mensen die denken dat een i7-6700/7700(K) nog 200+ waard is hebben hun hoofd diep in hun achtereind begraven. Het is nu een i3, maar dan 5-6 jaar oud. 100 euro is realistisch, maar daarvoor vind je ze niet. Dan kan je beter je bord doorverkopen en dan maar een goedkoop setje met een 10100 voor halen.
Nee mensen die €200+ vragen en er zo'n bak geld voor krijgen zijn gewoon slim.
Je hebt hoogstens je hoofd in je achtereind begraven als je het er voor geeft ;)

Overigens zie ik gewoon een 6700 in V&A voor €145, 6700K met moederbord voor €200, ect. Dus voor sub 200 kan het wel.

Pest is gewoon dat het na de 6- en 7-serie hard gegaan is met cores en threads.

edit: Allemachtig voor de prijzen die in V&A voor een 7700(K) worden gevraagd kun je dus wel makkelijk een 10100+bord kopen én geld overhouden :X

[Voor 16% gewijzigd door sapphire op 16-03-2021 14:40]

Gabriël ITX

• KapitanKrazy
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 01-06 22:38
Als ik jou was zou ik gewoon sparen voor nieuwe onderdelen/gelijk nieuwe onderdelen kopen en kijken naar of je op Intel wilt blijven of naar AMD wilt overstappen. Buiten je GPU om zijn de rest van je onderdelen zwaar verouderd, ik vind het sowieso knap dat die CPU Fortnite nog aan kan.

De Intel 10th gen chips zijn een aanrader, de i5 10400F (ervan uitgaande dat je een vervangende GPU kan vinden in dit huidige klimaat) presteert nek aan nek met de Ryzen 5 3600, maar is goedkoper dus dat zou een mooie budgetoptie kunnen zijn als je een krachtige maar betaalbare CPU zou willen.

Voor de games die je speelt zou ik normaliter een 1660 Super aanraden, maar die kosten nu het dubbele van wat ze waard zijn... Als het kan zou ik in de tussentijd iets van een tweedehands 750 Ti/760/GT 1030 zoeken, dat zijn drie kaarten die rond de 80-130 euro liggen, als je het echt alleen met Fortnite en Minecraft (zonder shaders) wilt doen. Die kaarten gepaard met de eerder genoemde CPU's doen het nog prima in de eerder genoemde games.

Ik wens je veel succes!
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True