Toon posts:

Ben jij "Gameverslaafd" door corona?

Pagina: 1
Acties:
  • 602 views

Vraag

• DirtierHarry
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 15-03-2021
Hallo allemaal,

Gedurende de coronacrisis ben ik steeds meer gaan gamen. Dit is wel logisch sinds ik net als de rest veel thuis zit, maar toch begin ik het gevoel te krijgen alsof ik er steeds meer afhankelijk van raak. Bijna elke dag speel ik wel iets en denk ik eraan. Ik ben het gevoel te krijgen dat het mijn studie begint tegen te werken. Het begint te voelen als een soort verslaving.
Ik studeer Journalisitiek aan de Hogeschool Utrecht en in mijn vrije tijd moet ik ook genoeg met school bezig zijn om nieuwsartikelen te ontwikkelen. Nu gamen steeds meer tijd in beslag neemt, begin ik een beetje bezorgd te raken.

Toen kreeg ik het idee, waarom maak ik hier geen artikel over? En Daarom ben ik hier. Ik zoek mensen die, tot nu toe, bijna niks anders hebben gedaan dan gamen tijdens de corona crisis en het als een soort verslaving beginnen te zien en er graag over willen praten.
Verslaving is een sterk woord want er zijn genoeg mensen die zich nu gewoon erg vervelen of juist depressief zijn door de situatie en gamen als de beste en makkelijkste uitweg zien. Ik wil mijn reportage dus niet exclusief maken voor de "echte" verslaafden, maar ook voor mensen die er afhankelijk van raken door onder andere verveling of depressie.

Als je geïnteresseerd bent of misschien iemand kent die geïnteresseerd zou kunnen zijn, dan kan je gerust reageren onder deze post en dan kunnen we contact ondernemen!
Ik moet het doen in de vorm van een interview die ik moet kunnen opnemen.

Hartelijk bedankt voor het lezen!

Alle reacties

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

• Anoniem: 258387
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Nee.

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Wat is het verschil tussen een echte verslaafde en iemand die er afhankelijk van is? :?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online

Ardana

Moderator General Chat

Mens

@Greatsword geeft het juiste linkje al, hier gaat 'n slotje op.

No good deed goes unpunished.

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee