Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Prebuild gaming PC

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Shynobi
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15-03 15:15
Mijn vraag
Hallo iedereen,
Nu ik een tijdje Warzone speel op de ps4, wil ik graag over stappen naar een gaming PC, nou loop ik al een tijdje te zoeken naar een prebuild PC alleen ben ik niet echt de juiste tegen gekomen. Ik kwam de Lenovo IdeaCentre G5 - 90N900BUMH tegen alleen twijfel ik zelf nog om de PC aangezien ik niet veel verstand hebt van gaming C’s. Ik zoek een PC van ongeveer 900-1000 euro waar ik lekker op medium settings 120+ fps kan spelen. Zelf heb ik al een monitor van 144hz aangeschaft. Hebben jullie toevallig nog tips? Zou goed van pas komen!

Relevante software en hardware die ik gebruik

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Lenovo IdeaCentre G5 - 90N900BUMH

Alle reacties

• orvintax
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 21-06 10:00
Ik denk dat je op het verkeerde forum zit. Dit is namelijk Internet & Netwerken :)

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:45
Ik wil je eigenlijk toch echt afraden om een pre-build PC te kopen. Vaak zijn deze PC's naderhand zeer slecht te upgraden, doordat alles afwijkende formaten heeft en alles precies voor de PC bemeten is. Verder zijn dergelijke pc's heel lastig op je eisen aan te passen. Mensen geilen op goede CPU's. Videokaarten zijn vaak al een stuk minder in balans met de rest van het systeem. Maar het ergste is dat op componenten als een kast, opslag, voeding, moederbord en ventilatoren bespaard wordt. Die staan immers toch niet in de specificaties en niemand die daar op let. Dus dat hoeven niet de best verkrijgbare componenten te zijn.

Zelf bouwen is sowieso niet heel moeilijk. Als je er zelf echt niet aan wilt beginnen, heb je altijd winkels die de PC tegen betaling assembleren en eventueel van Windows voorzien. Effectief heb je dan hetzelfde. Let wel op webshops als gamepc.nl. die verkopen dure PC's die relatief slechte componenten hebben.

Het beste is om eens op onderzoek uit te gaan en te proberen of je zelf een voorzet je kan maken. Anderen kunnen dan advies geven en vervolgens kun je alles inclusief assemblage bij bijvoorbeeld alternate bestellen.

• Lapa
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 00:24
hoi1234 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:00:
Ik wil je eigenlijk toch echt afraden om een pre-build PC te kopen. [...]
Op zich helemaal waar en je geeft alle goede argumenten voor zelfbouw.

Maar op dit specifieke moment in de tijd, waarin belangrijke componenten heel slecht verkrijgbaar zijn, is pre-build misschien zo slecht nog niet.

• Shynobi
  • Registratie: maart 2021
  • Laatst online: 15-03 15:15
Dankjewel voor jullie berichten maar toch enige namen of links van een goede prebuild game pc?

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-06 22:42
Je weet dat er ook bedrijven, zoals Azerty, zijn die een samengestelde pc ook voor jou in elkaar kunnen zetten? Dan heb je namelijk de voordelen van een prebuilt pc, gecombineerd met de voordelen van een zelf samengestelde pc.

Als je toch wilt gaan voor prebuild, dan kun je kijken naar de bekende merken zoals, HP, Dell/Alienware, Lenovo, MSI, Asus, e.d. Anders zou je misschien ook nog contact op kunnen nemen met een lokale computerwinkel, die willen vaak ook wel een pc assembleren op maat.

• Droefsnoet
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 15-03 12:44
Het is de vraag wat je precies gaat doen met je PC, wil je die überhaupt gaan upgraden? Ik heb zelf een systeem samengesteld op basis van een BBG van tweakers. Dat was in 2013. Ik kan dus nu heel makkelijk upgraden, ik hoef alleen het moederbord, processor, koeling, geheugen en videokaart aan te passen. Een nieuw setje ventilatoren en een iets moderne behuizing kan ook geen kwaad. Kortom een gloednieuwe PC :P

Zoals @Lapa aangeeft is door de schaarste op de videokaartenmarkt een prebuild een mooi alternatief om toch nog snel en relatief goedkoop aan een goede videokaart te komen.

Ik heb verder weinig verstand van PC's, dus ik ben niet iemand wiens advies je eigenlijk moet opvolgen. Het enige nadeel dat ik zie aan die Lenovo (specs) is dat die maar één geheugenstrip heeft van 16GB, waar 2x8 GB sneller zal zijn.

• hoi1234
  • Registratie: augustus 2012
  • Laatst online: 00:45
dennisdennis12 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 16:18:
Je weet dat er ook bedrijven, zoals Azerty, zijn die een samengestelde pc ook voor jou in elkaar kunnen zetten? Dan heb je namelijk de voordelen van een prebuilt pc, gecombineerd met de voordelen van een zelf samengestelde pc.

Als je toch wilt gaan voor prebuild, dan kun je kijken naar de bekende merken zoals, HP, Dell/Alienware, Lenovo, MSI, Asus, e.d. Anders zou je misschien ook nog contact op kunnen nemen met een lokale computerwinkel, die willen vaak ook wel een pc assembleren op maat.
En jou rotzooi (voor een veel te hoge prijs) verkopen. in ieder geval is het echt tenenkrommend wat de computerwinkels bij mij in de buurt aan voedingen beschikbaar hebben. Een hoop ms-tech, spire en andere rotzooi. Dan hebben ze nog slechte voedingen. Slopen je PC niet, maar zijn het geld niet waard en dan hebben ze nog een enkele voeding die niet meer dan ok is.

Het aanbod videokaarten valt vaak ook tegen. Eigenlijk valt gewoon het gehele assortiment tegen.

Ik heb overigens ook niet het vertrouwen dat die PC-winkels iets degelijks kunnen bouwen. Als je ms-tech en consorten verkoopt, heb je bij mij afgedaan als computerwinkel.

• dennisdennis12
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 22-06 22:42
Er zijn ook genoeg goede computerwinkels. Bijvoorbeeld cdrom land in Breda zou ik echt wel vertrouwen. Maar je kunt ook gewoon een lijst aanleveren van alles wat je wil hebben, dan kunnen zij wel aangeven of ze dat wel/niet kunnen leveren. Zoals bijvoorbeeld een seasonic xxxxx of bequiet xxxxx of corsair xxx voeding, ed

• MisteRMeesteR
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 23:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Schopje naar /121

www.google.nl

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True