Subwoofer (draadloos) tbv Sennheiser Ambeo

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07-07 13:45
Na lang wikken en wegen is vorige week de knoop doorgehakt en is de Sennheiser Ambeo soundbar aangeschaft. Alle draden van de soundbar zijn netjes weggewerkt in een koker achter de tv. Nu zijn we op zoek naar een subwoofer, welke draadloos aangesloten kan worden, zonder kwaliteitsverlies. We willen geen lelijke kabels in het zicht hebben. Stopcontact zit gelukkig wel in de buurt, waar we de subwoofer willen gaan plaasten.

Ik zoek een?
Subwoofer, welke draadloos aangesloten kan worden/draadloos gemaakt kan worden.

Wat is je budget?
+/- 1.500 euro

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Ter ondersteuning van de Sennheiser Ambeo soundbar. Het mooiste zou zijn als deze ook werkt met de multi-room van BlueSound.

Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur merk REL en SVS (andere merken zijn ook welkom). Deze bieden ook adapters aan om speakers draadloos te maken. Zijn er mensen die ervaring hebben met deze producten? Wel/geen kwaliteiutsverlies? Storing van andere frequenties?

Welke vragen heb je hier nog over?
Kan een subwoofer gebruikt worden voor meerdere apparaten/toepassingen? Zoals bijvoorbeeld een soundbar en een multi-room systeem?

Hopelijk kan/wil iemand ons verder helpen in onze zoektocht :).

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
Heeft iemand nog goede tips of advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik sta voor dezelfde beslissing als jij, ook ik heb besloten een Sennheiser Ambeo te kopen in combinatie met een draadloze sub.

Zelf heb ik mijn keuze beperkt tot de SVS SB-3000 Micro of de KEF KC62, beide subs zijn zeer compact met toch zeer goede geluidseigenschappen. SVS biedt een triband wireless adapter aan.

Ben je al verder in je keuze, en hoe bevalt de Ambeo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• founz
Afgelopen week heb ik de knoop doorgehakt qua merk en type subwoofer. Ik had eerst de svs pc-2000 pro, maar deze paste niet in het interieur. Inmiddels heb ik de svs sb 2000 pro besteld. Qua draadloze adapter heb ik de svs triband wireless gekozen. Deze kan je middels USB voorzien van stroom, dus je hebt geen extra stopcontact nodig.

De ambeo bevalt me prima. Een aantal keer per maand gaat de ambeo echter niet aan als ik mijn tv aanzet. Als ik de Ziggo-ontvanger aan zet, springt de ambeo wel aan. Mijn LG uit 2018 heeft geen eArc aansluiting, wat wellicht het probleem veroorzaakt.

Heb jij inmiddels al een subwoofer aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
founz schreef op vrijdag 25 juni 2021 @ 19:49:
[...]

Heb jij inmiddels al een subwoofer aangeschaft?
Eind augustus schaf ik de Ambeo aan, als ik verhuisd ben. En het wordt definitief de SVS SB-3000 Micro, hij komt nl. te staan in een jaren '30 appartement dus veel meer power heeft geen zin ivm de gehorigheid van dergelijke appartementen.

In heb zelf geen Ziggo box maar een CI+ kaartje, ik hoop jouw probleem met het af en toe niet aanspringen, niet te krijgen want mijn Samsung tv uit 2019 heeft ook alleen maar een ARC-poort en geen eARC.

Ben je tevreden met het geluid van deze combi voor zowel HT als muziek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 26-08-2023
hoi,

Zelf heb ik ook de Ambeo gekocht in combinatie met een svs sb-1000 pro

vind het geluid zonder sub voller klinken dan met sub, als je de Ambeo instelt op subwoofer On worden de low fq onder 80 hertz doorgestuurd naar de sub hierdoor klinkt de ambeo wat dunner minder vol.
is er een manier om zowel de lage fq van de ambeo als de sub te combineren?
Ik gebruik nu de sub out ambeo en lfe ingang sub.
de svs sub is ingesteld op -10db en de ambeo sub out op 10db om toch fatsoenlijke bas te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Nu online

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Arc of earc zeggen niks over cec. Dat laatste zorgt voor het wederzijds aangaan en met 1 afstandsbediening alles kunnen besturen. Dat is al een eeuwigheid een rommeltje doordat fabrikanten alles op hun eigen manier implementeren

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-07 06:53
founz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:10:
Wat heb je zelf al gevonden?
Voorkeur merk REL en SVS (andere merken zijn ook welkom).
Gewoon voor SVS gaan.
thxselectultra schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:13:
vind het geluid zonder sub voller klinken dan met sub, als je de Ambeo instelt op subwoofer On worden de low fq onder 80 hertz doorgestuurd naar de sub hierdoor klinkt de ambeo wat dunner minder vol.
de svs sub is ingesteld op -10db en de ambeo sub out op 10db om toch fatsoenlijke bas te horen.
Vreemd dat het geluid minder vol klinkt. De aansluiting lijkt me goed (sub pre-out op de soundbar en LFE op de sub). Ik weet niet wat je allemaal met zo'n Ambeo kan instellen maar is er iets als keuze tussen LFE of LFE + main? Je hebt best kans dat de soundbar met subwoofer modus alleen echte LFE signalen naar de subwoofer doorstuurt en die zitten normaliter alleen in Dolby en DTS tracks (niet in muziek). Met LFE + Main wordt ook het lage signaal (vanaf de crossover) naar de sub gestuurd als er geen LFE spoor aanwezig is. Hoe staat de sub zelf ingesteld? Zet Gain op 50% (of 0db) en Crossover zet je maximaal open. Zo te lezen regel je de crossover in de soundbar.

Edit: in de manual van de Ambeo lees ik dat de sub low level aangesloten moet worden (LFE kanaal, dus doe je goed), de crossover op max moet staan en volume op 50%. Met je SVS 1000pb pro is dat denk ik 0db. Dus wat ik hierboven al zei. Ik kan niet vinden dat je verder wat in kan stellen wat betreft LFE of LFE + main.

Probeer bovenstaande eerst eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Hulleman op 23-07-2021 13:38 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
thxselectultra schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 11:13:
hoi,

Zelf heb ik ook de Ambeo gekocht in combinatie met een svs sb-1000 pro

Mooie combi, maar het werkt nog niet helemaal als verwacht begrijp ik. Tweak je met de Sennheiser app of met die van SVS? Ik las ergens op AVSforum dat SVS adviseert om na calibaratie met de subwoofer, de bass alleen nog met de Sennheider app te tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
Hulleman schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:33:
[...]

Gewoon voor SVS gaan.

[...]

Vreemd dat het geluid minder vol klinkt. De aansluiting lijkt me goed (sub pre-out op de soundbar en LFE op de sub). Ik weet niet wat je allemaal met zo'n Ambeo kan instellen maar is er iets als keuze tussen LFE of LFE + main? Je hebt best kans dat de soundbar met subwoofer modus alleen echte LFE signalen naar de subwoofer doorstuurt en die zitten normaliter alleen in Dolby en DTS tracks (niet in muziek). Met LFE + Main wordt ook het lage signaal (vanaf de crossover) naar de sub gestuurd als er geen LFE spoor aanwezig is. Hoe staat de sub zelf ingesteld? Zet Gain op 50% (of 0db) en Crossover zet je maximaal open. Zo te lezen regel je de crossover in de soundbar.

Edit: in de manual van de Ambeo lees ik dat de sub low level aangesloten moet worden (LFE kanaal, dus doe je goed), de crossover op max moet staan en volume op 50%. Met je SVS 1000pb pro is dat denk ik 0db. Dus wat ik hierboven al zei. Ik kan niet vinden dat je verder wat in kan stellen wat betreft LFE of LFE + main.

Probeer bovenstaande eerst eens.
Hoi,

Dank voor jou reactie.
Je kan in de ambeo app niet veel instellen voor de sub.
On/off en aantal db
Er is geen instelling voor crossover.
De gain van de svs staat op 10db en crossover is uit, dus de soundbar regelt de crossover en dat is standaard 80hz.
Er is verder ook geen instelling lfe of lfe+main.
Het is sub on of sub off.
Alles onder de 80hz wordt doorgestuurd naar de sub waardoor dus de soundbar niet meer vol klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
Lounge Deluxe schreef op vrijdag 23 juli 2021 @ 13:42:
[...]

Mooie combi, maar het werkt nog niet helemaal als verwacht begrijp ik. Tweak je met de Sennheiser app of met die van SVS? Ik las ergens op AVSforum dat SVS adviseert om na calibaratie met de subwoofer, de bass alleen nog met de Sennheider app te tweaken.
Hoi,

Dank voor jou reactie.
Ik tweak met de sennheiser app maar dat maakt niet veel uit.
De soundbar filtert alles onder de 80hz naar de sub out als je sub on instelt op de ambeo .waardoor de sounbar dus niet meer vol klinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Lastig @thxselectultra, klinkt het minder goed met alle pre-sets van de Ambeo? En de bass op maximaal zetten in zowel Ambeo app als Sennheiser app helpt ook niets?

Ik wil zelf de Ambeo met de SVS 300 Micro aanschaffen, maar ga nu twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
Persoonlijk vind ik zonder subwoofer mooier klinken of ik doe iets fout.
Met de pre-sets maakt het niet uit en de bass op max. ook niet.
Het klinkt gewoon minder vol en dynamisch, dit komt natuurlijk omdat de Soundbar alles afvlakt onder de 80hz als je dus in de app van Sennheiser de sub op On zet.
ik dacht ik koop een goede subwoofer die onder de max fq van de soundbar(30hz) gaat en dus daaronder het laag opvult maar helaas.
De soundbar gaat nu dus tot 80hz en dat klinkt toch persoonlijk een stuk minder.
Het geluid van alleen de soundbar vind ik super, een betere soundbar is er volgens mij niet.
Stereo klinkt ook heel goed maar vind de ls50 wireless daar toch veel beter in scoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
thxselectultra schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 20:53:
Het klinkt gewoon minder vol en dynamisch, dit komt natuurlijk omdat de Soundbar alles afvlakt onder de 80hz als je dus in de app van Sennheiser de sub op On zet.
ik dacht ik koop een goede subwoofer die onder de max fq van de soundbar(30hz) gaat en dus daaronder het laag opvult maar helaas.
De soundbar gaat nu dus tot 80hz en dat klinkt toch persoonlijk een stuk minder.
De soundbar vlakt niks af onder de 80hz, maar stuurt dat door naar je subwoofer. Dat zou dus juist veel voller en strakker moeten klinken dan je soundbar. Het ligt waarschijnlijk aan hoe je de sub hebt ingesteld. Plaatsing kan ook nog een ding zijn.

Op hoeveel db staat de sub (zet die op 0db). Wat is de crossover op de subwoofer zelf? (moet maximaal zijn). Staat de subwoofer in standby modus of is ie echt aan? In standbymodus gaat de sub aan als ie een signaal krijgt. Dat signaal wil nog wel eens te veel vertraging hebben waardoor de sub niet op tijd aan gaat.
Je geeft aan dat de crossover uit staat op de subwoofer. Wat bedoel je met uit? De crossover op de subwoofer moet maximaal openstaan als je de sub lowlevel aansluit.

Je zou ook eens wat goed subwoofer testmateriaal moeten hebben om te testen of de sub wat doet. Op internet gaat daar veel van rond. De dieptebommen van U571 zijn een mooie scene. Op internet is daar genoeg van te vinden. Wat mindere kwaliteit, maar wel lekker laag is de opus dei bass test. Met de sub die jij hebt moet je letterlijk een aardbeving in de bank voelen.

[ Voor 23% gewijzigd door Hulleman op 26-07-2021 09:40 ]

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hulleman
Lounge Deluxe schreef op zaterdag 24 juli 2021 @ 17:38:
Lastig @thxselectultra, klinkt het minder goed met alle pre-sets van de Ambeo? En de bass op maximaal zetten in zowel Ambeo app als Sennheiser app helpt ook niets?

Ik wil zelf de Ambeo met de SVS 300 Micro aanschaffen, maar ga nu twijfelen.
Een SVS sub is echt een dikke aanvulling op je speakerset. Waarschijnlijk zijn de settings van @thxselectultra niet goed. Wat nog zou kunnen is wat ik in mijn vorige post zei, dat de Ambeo alleen het LFE kanaal naar de sub stuurt vanaf een bepaalde frequentie (crossover). Omdat muziek geen LFE kanaal heeft, doet de sub niks. Ik kan me haast niet voorstellen (en hopen) dat de Ambeo soundbar op die manier werkt.

Overigens: Voor het LFE kanaal moet de crossover in de soundbar 120hz zijn, omdat het LFE kanaal in films vanaf die frequentie is gemixt. Maar ik denk niet dat je de crossover voor het LFE kanaal en de lage tonen (non-LFE) apart in kunt stellen met zo'n soundbar. (een echte receiver is wat dat betreft toch een stuk beter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
Hulleman schreef op maandag 26 juli 2021 @ 09:35:
[...]

De soundbar vlakt niks af onder de 80hz, maar stuurt dat door naar je subwoofer. Dat zou dus juist veel voller en strakker moeten klinken dan je soundbar. Het ligt waarschijnlijk aan hoe je de sub hebt ingesteld. Plaatsing kan ook nog een ding zijn.

Op hoeveel db staat de sub (zet die op 0db). Wat is de crossover op de subwoofer zelf? (moet maximaal zijn). Staat de subwoofer in standby modus of is ie echt aan? In standbymodus gaat de sub aan als ie een signaal krijgt. Dat signaal wil nog wel eens te veel vertraging hebben waardoor de sub niet op tijd aan gaat.
Je geeft aan dat de crossover uit staat op de subwoofer. Wat bedoel je met uit? De crossover op de subwoofer moet maximaal openstaan als je de sub lowlevel aansluit.

Je zou ook eens wat goed subwoofer testmateriaal moeten hebben om te testen of de sub wat doet. Op internet gaat daar veel van rond. De dieptebommen van U571 zijn een mooie scene. Op internet is daar genoeg van te vinden. Wat mindere kwaliteit, maar wel lekker laag is de opus dei bass test. Met de sub die jij hebt moet je letterlijk een aardbeving in de bank voelen.
De sub staat nu op 0 db en de crossover op max. ik hoor en voel de sub duidelijk als de soundbar speelt maar de soundbar klinkt dan dus niet vol met deze setting.
vorige setting stond de sub op 10db en crossover off(lfe on) omdat de soundbar de crossover regelt.
Ook met deze setting klinkt de soundbar niet vol.
De soundbar vlakt dus wel af en gaat tot 80hz en de rest gaat naar de sub.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/svEJlN_WllDLmhtw0vCNSqnvFoo=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ROEYPM2wdelACQjqDHbx8G9Z.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jxRTkNgbbKUb_Oie4IpY15oCKJw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gseuHuGFnkuxdcXfGNbb7yu9.jpg?f=fotoalbum_tile

[ Voor 20% gewijzigd door thxselectultra op 27-07-2021 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
thxselectultra schreef op dinsdag 27 juli 2021 @ 11:01:
Ook met deze setting klinkt de soundbar niet vol.
De soundbar vlakt dus wel af en gaat tot 80hz en de rest gaat naar de sub.
Hmm vervelend. De soundbar stuurt idd onder de 80hz door naar de sub. Het is niet zo dat die frequentie dan mist, maar door je subwoofer overgenomen wordt. Dat moet dus voller klinken dan het laag van je soundbar. Maar blijkbaar hoor je dat niet goed. Dat kan de akoestiek van je kamer zijn. Het is mogelijk dat op je zitplek een dip zit in het aantal hoorbare db's van de subwoofer wat de soundbar niet heeft. Je kunt nog eens proberen om de sub op je zitplek neer te zetten met de juiste settings (sub on, etc) en dan door je kamer te lopen/kruipen om te horen waar je de sub het beste hoort. Dat is dan een goede plek voor de sub. Je zet je sub daar neer (of in die buurt) en gaat dan nog eens luisteren op je zitplek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-07 11:28
Ik heb zelf de SVS SB-3000. Wat mijn lage tonen op mijn luisterplek ten goede kwam is de polarity in de subwoofer op Negative zetten. Daar al mee gespeeld? Daarnaast, je kan je LPF in de sub gewoon op LPF zetten ipv 200hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arti71
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2023
Ik las in de handleiding dat indien je een Subwoofer gebruikt, je een nieuwe calibratie moet uitvoeren! Heb je dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thxselectultra
De subwoofer heb ik verplaatst en ook met de instellingen gespeeld.
Calibratie meerdere keren uitgevoerd, feit is dat zonder sub de soundbar gewoon voller klinkt en met sub klinkt het ook goed als er sublaag is maar de soundbar blijft dus wat minder in het laag presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lounge Deluxe
  • Niet online
thxselectultra schreef op dinsdag 3 augustus 2021 @ 22:04:
Calibratie meerdere keren uitgevoerd, feit is dat zonder sub de soundbar gewoon voller klinkt en met sub klinkt het ook goed als er sublaag is maar de soundbar blijft dus wat minder in het laag presteren.
Heb je waarschijnlijk al lang geprobeerd, maar helpt het wellicht om het volume van de sub te verhogen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Dus een akoestiek probleem in de kamer. Lastig op te lossen. Waarschijnlijk dreun je op andere plekken in de kamer/huis de kamer uit, maar op je luisterplek zit er gewoon een dip in het aantal db's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Lounge Deluxe schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 10:06:
[...]
Heb je waarschijnlijk al lang geprobeerd, maar helpt het wellicht om het volume van de sub te verhogen?
Mja kan, maar waarschijnlijk ga je dan op andere plekken in het huis echt enorm veel last hebben van resonanties of van klagende buren. Het is niet zo dat de subwoofer niks doet, maar op de luisterplek zit je met een dip in het aantal db's door de akoestiek van de kamer. De lage tonen/frequenties moeten ergens heen en hebben ergens waarschijnlijk enorme pieken in het aantal db's. Als je de sub gaat opschroeven wordt dat probleem ook groter.

In mijn woonkamer heb ik ook dat op mijn luisterplek de subwoofer een heel stuk minder goed te horen is dan een stoeltje of de andere bank 1,5m verder op. Of achterin de woonkamer (1,5 meter achter de zitplek) hoor ik de sub ook beter. Heeft alles met niet optimale akoestiek en plaatsing van de sub te maken. Het prettige is dat je met een receiver wat meer mogelijkheden hebt om te spelen met het laag van de sub en de speakers om toch een goed resultaat te krijgen.

Als ik de sub opschroef hoor ik het op de zitplek beter, maar vlieg je op sommige plekken in het huis tegen het plafond aan.

[ Voor 6% gewijzigd door Hulleman op 05-08-2021 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:57
Wat zijn je cross-over instellingen op de soundbar en subwoofer? Voorbeeldje: als je soundbar alles onder 120Hz naar je sub stuurt, maar achterop je sub staat de crossover op 60Hz, mis je dus een flink frequentiespectrum. Zet die van de sub op max en laat de crossover door de soundbar regelen.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
Cass Casey schreef op donderdag 5 augustus 2021 @ 12:47:
[...]
Zet die van de sub op max en laat de crossover door de soundbar regelen.
Die tip had ik ook al gegeven, blijkt niks uit te maken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ramon27
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-12-2024
Ik heb momenteel ongeveer een jaartje de Sennheiser Ambeo in bezit.
Vind hem voor een soundbar (we hebben een klein tv hoekje) en vind hem werkelijk waar subliem klinken.

Heb deze bij Stassen in Venlo gekocht, en daar kreeg ik een subwoofer van eigen merk erbij.
De sub vind ik mwa niet slecht maar ook niet top. En dus ben ik op zoek naar een wat betere sub.

Ga woensdag kijken voor de SVS SB3000
Ben wel benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09-07 15:12
Ik heb de subwoofer van KEF, de 12b kube. Volume op 50%. Crossover gaat van 40hz tot 140hz en daarna LFE.

Nu ingesteld op de LFE. Denk prima zo? Dan hoor je dus alleen de geluiden van de echt lage tonen bij mooie films met Atmos geluid.

Helaas wel het probleem dat de soundbar te geluiden dempt. Ze komen te laag uit de soundbar. Helaas een bekend probleem... Volgende week retour brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:09

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wackmack schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 20:58:
Ik heb de subwoofer van KEF, de 12b kube. Volume op 50%. Crossover gaat van 40hz tot 140hz en daarna LFE.

Nu ingesteld op de LFE. Denk prima zo? Dan hoor je dus alleen de geluiden van de echt lage tonen bij mooie films met Atmos geluid.

Helaas wel het probleem dat de soundbar te geluiden dempt. Ze komen te laag uit de soundbar. Helaas een bekend probleem... Volgende week retour brengen.
Probleem van welke soundbar?
En wat is het probleem juist?

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
daffie82 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:18:
[...]

Probleem van welke soundbar?
En wat is het probleem juist?
Sennheiser Ambeo. Helaas is het geluid van de stemmen erg gedempt waardoor het er zachtjes uitkomt.

Helaas een bekend probleem, zoek maar is op:sennheiser ambeo muffled sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wackmack schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:29:
[...]
Sennheiser Ambeo. Helaas is het geluid van de stemmen erg gedempt waardoor het er zachtjes uitkomt.

Helaas een bekend probleem, zoek maar is op:sennheiser ambeo muffled sound.
Ja, klopt. Heb ik al vaker gehoord. Heb er echter zelf nooit last van gehad.
Je hebt de Ambeo Max ? Heb je al eens een volledige reset gedaan en dan opnieuw gekalibreerd ?
En laatste firmware uiteraard gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door daffie82 op 24-10-2023 10:36 ]

LG OLED65G1RLA / Samsung HW-Q990D / Sony UBP-X800M2 / Ugoos AM6B+ (CE with CPM Build) / Bluesound Node 2 / Redmi Note 12 Pro+ v2.0.2.0 (UMOEUXM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
daffie82 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 10:34:
[...]

Ja, klopt. Heb ik al vaker gehoord. Heb er echter zelf nooit last van gehad.
Je hebt de Ambeo Max ? Heb je al eens een volledige reset gedaan en dan opnieuw gekalibreerd ?
En laatste firmware uiteraard gebruiken.
Eerste moet ik weer is doen, goeie tip. Heb de max ja.

Als de max aan is, zie ik rechtsachter een rode ledlamp, zie jij dat ook? Las, als de kleur rood is, de soundbar niet meer goed is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

Wackmack schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 14:40:
[...]

Eerste moet ik weer is doen, goeie tip. Heb de max ja.

Als de max aan is, zie ik rechtsachter een rode ledlamp, zie jij dat ook? Las, als de kleur rood is, de soundbar niet meer goed is.
Neen, dat heb ik niet. Dat is foute boel. Dan gaat een reset en nieuwe calibratie niet meer helpen.

Is hardware defect dat rode lampje. Dus retour brengen is je enige optie dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daffie82

daffie82

Minisforum UM773 Lite

daffie82 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:01:
[...]

Neen, dat heb ik niet. Dat is foute boel. Dan gaat een reset en nieuwe calibratie niet meer helpen.

Is hardware defect dat rode lampje. Dus retour brengen is je enige optie dan.
Heb je hem al terug gebracht? Hoe is dat afgelopen?
@Wackmack

Pagina: 1