Excuses -- ik las te laat dat dit (ook) over bekabeld internet gaat, dus mijn verhaal hieronder is gok ik niet van toepassing. (ik laat het echter staan mocht het wifi probleem zich ook voor gaan doen)
Waar ik zelf last van heb bij kpn is dat zij automatisch de 2,4ghz en 5hgz verbindingen samenvoegen en het is niet mogelijk in de router deze los te koppelen (bij de standaard v10/v12's die ze meeleveren). Ik kan omdat ik via een monteur die voor de 3de keer langskwam voor wifi klachten en mijn v12 gedowgrade is naar een v10 (toen wisten we nog niet wat het probleem nou was) nu wel in de router de 2,4ghz uitzetten. Echter als ik ze een andere naam geef, dan wordt de 5ghz niet meer gezien.
De "oplossing" voor het trage internet is de 2,4ghz uit te zetten. Als ik dat doe heb ik top wifi niks aan de hand. Probleem is echter dat ik verschillende apparaten hebben die 5ghz niet ondersteunen en ik dus gewoon de 2,4 ghz soms weer moet aanzetten. (ik kan het door de geweldige custom interface van kpn dus niet splitsen ) en dan is het een kwestie van tijd voordat mijn "snelle" apparaten weer met moeite boven de 1,6mbs uitkomen. (die normaal 350+ trekken)
Er is dus een kans dat je hetzelfde probleem hebt. Een andere modem is hiervoor de oplossing, maar momenteel bied kpn dit alleen aan voor 10 euro per maand extra. Dus dan raad ik aan er zelf een ander modem aan te schaffen dan ben je wss goedkoper uit.
[
Voor 7% gewijzigd door
thaicecube op 15-03-2021 08:53
]