Toon posts:

KPN wifi trager na bestelling "beter" paket

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• erikbrlk
  • Registratie: februari 2021
  • Laatst online: 09-09 13:31
Oke, mijn stief-vader heeft vandaag een beter internet paket bij kpn besteld,en dat was die van 1gbits in plaats van 200 mbps, maar sinds dat we dat hebben is de internetverbinding op mn laptop en mn ps5 gewoon slechter, zelfst als ik mn laptop met de ethernet kabel verbind met de router krijg ik maar 100mbps in plaats van de 200 de ik daarvoor had. Ik heb mn laptop en ps5 op mn zolder staan en normaal haalde ik op mn laptop boven 100/100 mbps en op mn ps5 60/70 (ongeveer kan ook minder zijn), alleen nu is dat 10/72 mbps op mn laptop en 25/9.2 op mn ps5. heeft nog iemand last van dit probleem? En zo ja was er een oplossing,
alvast bedankt Erik.

Beste antwoord (via erikbrlk op 15-03-2021 08:31)

• JordyEGNL
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 17:39
Ik zou inderdaad even de router en de NT herstarten. Als het dan nog niet is opgelost, zou ik even contact opnemen met KPN.
Let er wel op dat de geadverteerde snelheid (1gbps) niet altijd behaald kan worden. :)

Alle reacties

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
Zou je wat hoofdletters en interpunctie kunnen gebruiken? Dit is nu één lange zin, en niet echt te volgen.

The devil is in the details.

• erikbrlk
Hahn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:59:
Zou je wat hoofdletters en interpunctie kunnen gebruiken? Dit is nu één lange zin, en niet echt te volgen.
ja zal ik wel ff doen ik ben niet bepaald goed in leestekens (sorry) maar zal het proberen

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:37
Klinkt als order nog niet goed door gelopen is.
Wat ook nog wellis helpt is NT 2 mins van spanning en daarna weer aan sluiten kijken wat die doet

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: augustus 2001
  • Nu online
erikbrlk schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:00:
[...]

ja zal ik wel ff doen ik ben niet bepaald goed in leestekens (sorry) maar zal het proberen
Thanks!

Wat houdt het 'beter internet'-pakket in? Is dat alleen een hoger abonnement, of krijg je ook echt andere hardware (modem, router, kabels)? Als het alleen een sneller abonnement is, dan zou je het modem kunnen rebooten (of resetten).

The devil is in the details.

• erikbrlk
jopoh schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:07:
Klinkt als order nog niet goed door gelopen is.
Wat ook nog wellis helpt is NT 2 mins van spanning en daarna weer aan sluiten kijken wat die doet
zou je denken alleen ik heb dus als ik in de woonkamer zit met mn telefoon wel gewoon 500+ mbps. en hoe doe ik dat met dat NT

• erikbrlk
Hahn schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:08:
[...]

Thanks!

Wat houdt het 'beter internet'-pakket in? Is dat alleen een hoger abonnement, of krijg je ook echt andere hardware (modem, router, kabels)? Als het alleen een sneller abonnement is, dan zou je het modem kunnen rebooten (of resetten).
ik bedoel een hoger paket dus in plaats van het 200mbps pakket hebben we nu opgewaardeerd naar het 1gbit pakket

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 16:02
Als je niets anders hebt gedaan dan je internet pakket verhogen (dus modem bekabeling en alle apparaten zijn hetzelfde) zou internet niet langzamer moeten worden.
Wellicht even modem herstarten inderdaad. En ik neem aan dat je niet dit test terwijl iemand anders aan het Netflixen of downloaden is..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 23-09 22:37
erikbrlk schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:08:
[...]

zou je denken alleen ik heb dus als ik in de woonkamer zit met mn telefoon wel gewoon 500+ mbps. en hoe doe ik dat met dat NT
met je tel wel de snelheid is profiel goed geladen. gewoon de glasvezel NT en experia box even spanningloos maken, daarna op laten starten weet je iniedergeval dat goed geladen is.

• erikbrlk
Cyriel85 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:18:
Als je niets anders hebt gedaan dan je internet pakket verhogen (dus modem bekabeling en alle apparaten zijn hetzelfde) zou internet niet langzamer moeten worden.
Wellicht even modem herstarten inderdaad. En ik neem aan dat je niet dit test terwijl iemand anders aan het Netflixen of downloaden is..
nee tuurlijk download niets alleen ik heb nu op de herstel knop van de router gedrukt en nu werkt het weer iets beter

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• JordyEGNL
  • Registratie: augustus 2018
  • Laatst online: 13-09 17:39
Ik zou inderdaad even de router en de NT herstarten. Als het dan nog niet is opgelost, zou ik even contact opnemen met KPN.
Let er wel op dat de geadverteerde snelheid (1gbps) niet altijd behaald kan worden. :)

• erikbrlk
JordyEGNL schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:30:
dankjewel heer JHwatchfaces wat zou ik toch zonder jou aan moeten :+ _/-\o_ :( }:O 8)7 :z ;w

• thaicecube
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 20-09 16:22
Excuses -- ik las te laat dat dit (ook) over bekabeld internet gaat, dus mijn verhaal hieronder is gok ik niet van toepassing. (ik laat het echter staan mocht het wifi probleem zich ook voor gaan doen)

Waar ik zelf last van heb bij kpn is dat zij automatisch de 2,4ghz en 5hgz verbindingen samenvoegen en het is niet mogelijk in de router deze los te koppelen (bij de standaard v10/v12's die ze meeleveren). Ik kan omdat ik via een monteur die voor de 3de keer langskwam voor wifi klachten en mijn v12 gedowgrade is naar een v10 (toen wisten we nog niet wat het probleem nou was) nu wel in de router de 2,4ghz uitzetten. Echter als ik ze een andere naam geef, dan wordt de 5ghz niet meer gezien.

De "oplossing" voor het trage internet is de 2,4ghz uit te zetten. Als ik dat doe heb ik top wifi niks aan de hand. Probleem is echter dat ik verschillende apparaten hebben die 5ghz niet ondersteunen en ik dus gewoon de 2,4 ghz soms weer moet aanzetten. (ik kan het door de geweldige custom interface van kpn dus niet splitsen ) en dan is het een kwestie van tijd voordat mijn "snelle" apparaten weer met moeite boven de 1,6mbs uitkomen. (die normaal 350+ trekken)

Er is dus een kans dat je hetzelfde probleem hebt. Een andere modem is hiervoor de oplossing, maar momenteel bied kpn dit alleen aan voor 10 euro per maand extra. Dus dan raad ik aan er zelf een ander modem aan te schaffen dan ben je wss goedkoper uit.

[Voor 7% gewijzigd door thaicecube op 15-03-2021 08:53]

Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee