Toon posts:

Router aansluiten

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• micla
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 18-03 17:45
Beste medetweakers,

Zoals mijn topic naam al suggureerd heb ik de ballen verstand van netwerken en dergelijke dat het mij niet eens lukt om een router aan de gang te krijgen.

Ik begin zelfs te vermoeden dat ik een verkeerd product heb aangeschaft voor mijn doeleinde.

Mijn doel is om via mijn bestaande kpn verbinding meerdere apparaten aan te kunnen sluiten op 1 aansluitpunt die ik in de woonkamer heb. Mijn kpn modem staat in de meterkast en is vanaf daar gesplitst naar meerdere door de woning lopende aansluitingen.

Bij de tv in de woonkamer heb ik echter maar 1 aansluiting en deze is bezet door de mediabox. Ik wil echter ook mijn pc, de Switch en de Play Station daar hebben en heb dus minimaal 4 aansluitpunten nodig voor internet.

Nu heb ik een Ubiquiti Edgerouter aangeschaft voor dit doeleinde, maar die krijg ik dus met geen mogelijkheid aan de gang. Ik ben zover gekomen dat ik in de router ben gekomen via de eth0 poort, maar wat daar allemaal in te stellen is, is voor mij abracadabra.

Kan deze router wel achter een KPN modem hangen?

Zo ja, hoe krijg ik dat voor elkaar?

[Voor 4% gewijzigd door micla op 14-03-2021 13:52]

Beste antwoord (via micla op 16-03-2021 08:33)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Speedmaster schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:29:
En dat iets zoals pricewatch: Netgear GS105E Deze ondersteund namelijk IGMP snooping wat een verplichting is om ITV van KPN te laten werken.
Denk dat je deze bedoeld:

pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Als 4 extra aansluitingen mogelijk net te krap is, er is ook een 8-poorts variant:

pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ImNotnoa
  • Registratie: September 2011
  • Niet online
Normaal gezien heb je dan aan een simpele switch genoeg, alleen of dit gaat werken met de dedicated poort voor je mediabox weet ik niet

Try SCE to Aux

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Dit ga je niet werkend krijgen stuur hem terug en koop een switch.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:48

Speedmaster

Make my day...

En dat iets zoals pricewatch: Netgear GS105E Deze ondersteund namelijk IGMP snooping wat een verplichting is om ITV van KPN te laten werken.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:23
Speedmaster schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:29:
Denk dat je deze bedoeld:

pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS105E

Als 4 extra aansluitingen mogelijk net te krap is, er is ook een 8-poorts variant:

pricewatch: Netgear Prosafe Gigabit Plus GS108Ev3

Acties:
  • +1Henk 'm!

• micla
Top, ik heb deze besteld. Als goed is morgen binnen. Ik zal dan even laten weten of het gelukt is.

Bedankt voor jullie bijdragen..

• micla
De Switch Is binnen en werkt top!! Aansluiten en werken.

Nogmaals bedankt voor jullie bijdragen.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee