Toon posts:

Ventilatieroosters of Decentrale WTW units slaapkamers

Pagina: 1
Acties:

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
Voor onze 3 kinderkamers ben ik opzoek naar de juiste oplossing voor ventilatie.
De kamers zijn 3m bij 4m omgeveer.
De ramen hebben al HR++ dubbelglas, maar door te weinig ventileren hebben ze onderop het kozijn schimmel gekregen.

Huis is uit 1956. Geen centrale ventilatie.
Om dit probleem op te lossen en in de toekomst hopelijk te gaan voorkomen heb ik gedacht aan ventilatieroosters te laten plaatsen in de ramen of zelf Decentrale WTW units te gaan plaatsen.

4 ramen met HR++ glas met ventilatie roosters schat in in op ongeveer €200,00 per stuk.

4 x Decentrale wtw units op ongeveer €200 tot €400 per stuk afhankelijk van de uitvoering.
Hierbij zal ik dan zelf nog een extra boorkop moeten kopen van €100 of de gaten laten maken door een profesionel.
Daarnaast moet ik nog wat elektra dan regelen. Opzich geen probleem.

Fotos ter indicatie.

Budget rond de €1000,00
Indien er betere opties zijn dan hoor ik dat graag, maar volledige systemen van €2500 zit er niet in.

Wat zou de betere optie zijn?

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• lothar
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:33
Ik denk dat door die roosters weinig binnen komt als je geen centrale afzuiging hebt.
De unit die jij weergeeft doet 32 db wat best veel is https://www.amazon.nl/SUE...id=pla-470932870447&psc=1 doet bijvoorbeeld maar 18db. Maar wel een stuk duurder.

[Voor 38% gewijzigd door lothar op 14-03-2021 15:24]

• Peter spijker
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 23:13
Bedankt voor de tip! Daarom had ik ook een prijsrange van € 200/400 gegeven. Ik moet nog meer onderzoek doen naar decentrale wtw units.

Dus beter een goede decentrale units of ventilatie roosters met een centrale afzuiging?

Word een wat duurder kostenplaatje.

Even niet naar kosten kijkend, wat zou dan de betere optie zijn?

SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-03 17:40
Ik heb dit idee zelf ook al een paar keer gehad, ik heb WEL roosters in de ramen (Duco10) maar deze zijn niet geïsoleerd want die bestaan niet volgens de leverancier, maar ik heb deze regelmatig gezien op andere plekken (dus wie houd nu wie voor de gek)

De roosters zelf doen wel iets maar alleen met een centrale afzuiging, het gekke is alleen dat in ons (1980) huis de centrale afzuiging alleen voor de keuken/toilet/douche worden gebruikt.

Ik zie zelf meer heil in een centrale oplossing omdat je dan de motor op de zolder kan plaatsen waardoor de geluidsproductie minder opvallend is, het nadeel is dan wel je leidingwerk. Het voordeel is dat je energie verbruik wel lager zal zijn dan meerdere losse units.

Ik heb zelf m'n oog laten vallen op deze omdat deze er ook in per ruimte geregelde versie is

• Wout Moerman
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 17-03 10:57
Fijn topic! Als ik kijk naar de Ambientika Advanced+ dan vind ik deze specs:

Noise level at maximum speed (3m) 24 dB(A)
Noise level at minimum speed (3m) 20 dB(A)

Bron: https://www.suedwind.it/en/ambientika-advanced/4893273177373

Ik weet niet hoe dit zich verhoud tot de 18 dB die werd genoemd. En zijn dit goede cijfers? Het lijkt mij een mooie prijs, tussen de goedkoopste en de duurste in.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee