Voor onze 3 kinderkamers ben ik opzoek naar de juiste oplossing voor ventilatie.
De kamers zijn 3m bij 4m omgeveer.
De ramen hebben al HR++ dubbelglas, maar door te weinig ventileren hebben ze onderop het kozijn schimmel gekregen.
Huis is uit 1956. Geen centrale ventilatie.
Om dit probleem op te lossen en in de toekomst hopelijk te gaan voorkomen heb ik gedacht aan ventilatieroosters te laten plaatsen in de ramen of zelf Decentrale WTW units te gaan plaatsen.
4 ramen met HR++ glas met ventilatie roosters schat in in op ongeveer €200,00 per stuk.
4 x Decentrale wtw units op ongeveer €200 tot €400 per stuk afhankelijk van de uitvoering.
Hierbij zal ik dan zelf nog een extra boorkop moeten kopen van €100 of de gaten laten maken door een profesionel.
Daarnaast moet ik nog wat elektra dan regelen. Opzich geen probleem.
Fotos ter indicatie.
Budget rond de €1000,00
Indien er betere opties zijn dan hoor ik dat graag, maar volledige systemen van €2500 zit er niet in.
Wat zou de betere optie zijn?
De kamers zijn 3m bij 4m omgeveer.
De ramen hebben al HR++ dubbelglas, maar door te weinig ventileren hebben ze onderop het kozijn schimmel gekregen.
Huis is uit 1956. Geen centrale ventilatie.
Om dit probleem op te lossen en in de toekomst hopelijk te gaan voorkomen heb ik gedacht aan ventilatieroosters te laten plaatsen in de ramen of zelf Decentrale WTW units te gaan plaatsen.
4 ramen met HR++ glas met ventilatie roosters schat in in op ongeveer €200,00 per stuk.
4 x Decentrale wtw units op ongeveer €200 tot €400 per stuk afhankelijk van de uitvoering.
Hierbij zal ik dan zelf nog een extra boorkop moeten kopen van €100 of de gaten laten maken door een profesionel.
Daarnaast moet ik nog wat elektra dan regelen. Opzich geen probleem.
Fotos ter indicatie.
Budget rond de €1000,00
Indien er betere opties zijn dan hoor ik dat graag, maar volledige systemen van €2500 zit er niet in.
Wat zou de betere optie zijn?
SE 11x365WP ONO + 10x365WP WZW + 4 x365WP ZWZ. Totaal 9100WP. Gasloos sinds 06-2022: L/W warmtepomp NIBE BVA-SVM 10-200, AMS 10-12. L/L warmtepomp MHI SCM50-ZSW triple.