Toon posts:

Autoradiospeaker JBL Club 6422F of Pioneer TS-A4670F

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Robinnoord
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-03 08:24
Beste Forumlezer. Ik heb een motorboot met een autoradio voor het beluisteren van muziek. Voor de bassen heb ik een JBL CSX-1400 (350 watt rms @4 ohm) aangesloten op een JBL A9004 versterker.
De subwoofer is gebrugd op 2 kanalen van de versterker gebruikt (220 watt rms @4 ohm).

Op de 2 andere kanalen (2 x 90 watt rms @4 ohm) wil ik 2, 4 x 6 inch speakers aansluiten waarbij ik via de versterker de bassen eruit laat filteren. (groter kan ik niet kwijt in de behuizing die ik van hout ga maken)
Ik twijfel tussen de JBL Club 6422F (2 weg): 40 watt rms @3 ohm gevoeligheid 92 db en de Pioneer TS-A4670F (4 weg): 30 watt rms @ 4 ohm gevoeligheid 88 db.

Mijn gevoel zegt dat de pioneer vanwege 4 weg een mooier geluid zal geven, maar de gevoeligheid van de Jbl is weer een stuk hoger. Graag uw advies. Bedankt voor de genomen moeite

Alle reacties

Acties:
  • +1Henk 'm!

• FSSF
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 11-09 12:54
In de praktijk gaat de meerwaarde in deze klasse van 4weg weinig meerwaarde geven. Hoger rendement is meer waardevol, vraag is enkel een beetje in hoeverre dit ook echt betrouwbare cijfers zijn.

www.facebook.com/cncdepartment CNC gerelateerde DIY projecten

• Robinnoord
  • Registratie: februari 2018
  • Laatst online: 15-03 08:24
FSSF schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:28:
In de praktijk gaat de meerwaarde in deze klasse van 4weg weinig meerwaarde geven. Hoger rendement is meer waardevol, vraag is enkel een beetje in hoeverre dit ook echt betrouwbare cijfers zijn.
Bedankt voor uw reactie.
Dan zou de Jbl dus beter lijken. Of zou ik misschien beter nog voor een hogere kwaliteit (wat duurdere) 10 cm ronde speaker kiezen ipv 4x6 inch

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee