Vraag

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Wat is de beste manier om in cryptocurrencie te stappen?

Het begon allemaal rond 2013/14 toen ik de mogelijkheid had om voor een heel laag bedrag bitcoins te kopen, tja had het toen niet echt serieus genomen en toen laten zitten.
Ergens in eind 2017 was het weer aangewakkerd omdat ik er weer meer in aanraking kwam omdat een studie genoot er veel mee bezig was en er wel erg mooie bedragen aan achter hield (tijd dat ethereum erg goedkoop was..). Die gast las zich over al in maar kon het mij niet duidelijk uitleggen hoe en wat, uiteindelijk begreep ik het niet echt dus dacht ik het zal wel en liet het varen.
Afgelopen jaar kreeg ik wel de drang om er mee te beginnen, maar nu weet ik het zeker.

Puntje bij paaltje, ik heb het gevoel dat ik met best veel dingen op dit vlak de boot heb gemist.

Mensen zeggen vaak dat het te laat is of te risicovol om je geld op bitcoin te zetten, maar uiteindelijk heb je meer rendement dan je bank rekening ook al gaat het om kleine bedragen toch?

Kijk, ik hoef niet vol me geld ergens op te zetten maar een begin maken is wel zo mooi omdat ik wel het gevoel heb dat dit echt niet meer weg gaat en alleen maar meer wordt.

Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, zoveel currencies en ook shitcoins, ik zoek gewoon een ''stabiele'' coin waarbij ik niet rijk van hoef te worden maar wel begin te leren en kan groeien.

Hopelijk kunnen jullie mij meer op weg helpen, ik heb me wel wat ingelezen maar toch veel twijfels om de stap te zetten. Merendeels omdat je in je omgeving ook hoort dat het een next bubbel is.

Alle reacties

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 26-05 02:54

Bartske

Valar Morghulis

Als je weinig risico wil nemen zou ik geen crypto kopen, kun je beter eens kijken naar goud of zilver om in te beleggen.

"A tale is never so good that ale won't make it better."

• dutchnltweaker
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19:48
Bartske schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:17:
Als je weinig risico wil nemen zou ik geen crypto kopen, kun je beter eens kijken naar goud of zilver om in te beleggen.
Nouja het is niet dat ik duizenden euro's ga investeren, maar het lijkt me interessant om in iedergeval een beginnetje te maken.

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Bitcoin

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 23:07
Geen risico is geen crypto....

Ik ben onlangs begonnen met de app van binance.
Kun je via ideal wat geld overmaken kost je dan wel 1,30 aan kosten.
En dan vervolgens kun je in die app wat klooien met kleingeld.
Met euro traden is niet echt veel keus dus ik doe nu met usdt handelen dat doen een hoop mensen dacht ik.

Ik ben begonnen met 100 euro en heb er 2 dagen later nog eens 100 euro bij gedaan.

Dat is nu aardig uitgegroeid, maar vergis je niet het gaat niet vanzelf.
Ik heb in de afgelopen tijd heel veel trades gedaan op snelle stijgers.
Dat heeft me een aardig rendement opgeleverd maar ook best wel wat energie gekost.
Ik heb nu alles op wat stabielere muntjes staan en vind het wel even prima nu.

De kans dat je inzet verdampt met snelle handel is aanzienlijk hoger dan de kans op winst..

Weet waar je aan begint. Het kan heel belastend zijn als je bang bent je centjes kwijt te raken.
Begin dus met een bedragje dat je gewoon kunt missen en dat geen pijn doet.
Als je dan een beetje in de gaten krijgt hoe het wekt kun je altijd wat meer geld inzetten.
Of als het niet je ding is er mee ophouden.

Solar 8920 wp 16x zzw 10 graden 14xzzw 60 graden, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:19
Mensen zeggen vaak dat het te laat is of te risicovol om je geld op bitcoin te zetten, maar uiteindelijk heb je meer rendement dan je bank rekening ook al gaat het om kleine bedragen toch?
Als je geluk hebt wel, als je pech hebt niet.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer, zoveel currencies en ook shitcoins, ik zoek gewoon een ''stabiele'' coin waarbij ik niet rijk van hoef te worden maar wel begin te leren en kan groeien.
Als er een bepaalde investering was die altijd winst op zou leveren, dan zou iedereen daar in investeren.

Bitcoin en andere cryptocurrencies zijn heel leuk en leerzaam om bij te houden, maar het is en blijft altijd koffiedik kijken en niemand kan je ook maar enigszins wat garanderen. Dus stop sowieso alleen geld erin dat je absoluut kan missen.

En als je buikpijn krijgt van het idee dat je misschien geld kan verliezen, of geld mis kan lopen omdat je te laat was om in te cashen tijdens een piek, dan moet je er nog eens over nadenken ;)

The devil is in the details.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee