Toon posts:

Voeding probleem na tijdje gebruik: kan dat?

Pagina: 1
Acties:

• tup61
  • Registratie: Februari 2020
  • Nu online
Mijn PC reboot zonder melding als ik MSFS speel. Bij andere programma's heb ik geen problemen. Volgens sommigen duidt dat op een probleem met de voeding. De temperaturen in mijn PC zijn prima. Echter, het is opvallend dat als ik als eerste MSFS ga vliegen, ik geen reboot krijg: ik krijg pas problemen als ik mijn PC al langer gebruik en dan MSFS opstart. Dan zou je alsnog denken aan temperatuurproblemen maar de temps zijn dus prima!

Vraag: is het mogelijk dat een voeding pas na een uur gebruik of zo problemen gaat geven? Het lijkt mij dat een voeding of wel of niet problemen geeft. Of heb ik dat mis? Ik heb dus alleen problemen met herstarten als ik MSFS speel: op zich een zwaar spel, dat wel.

PC: i7 4790K (stock speed), 16 GB RAM, 2 Crucial MX100 SSD's, GTX 1080, 1080p scherm, Windows 10 (alles up to date: vorige week W10 nog opnieuw geinstalleerd).

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
Dat kan. Welk merk en type voeding is het?

• tup61
  • Nu online
Seasonic S12G-650 (SSR-650RT)

• Djarune
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18:52
Je bent niet de eerste met deze voeding en een GTX1080: Jelle Brolnir in "Voeding advies en informatie topic - Deel 34"

Een verse voeding lost het probleem op

• tup61
  • Nu online
Hm... jammer dat ik niemand ken die een voeding over heeft om te testen. Maar goed, dan moet ik toch maar een keer een nieuwe voeding kopen en kijken of dat inderdaad helpt. Is goedkoper dan een compleet nieuwe PC bestellen. ;) Ik hoop alleen wel dat ik alles weet aan te sluiten... Ik ben niet zo'n held met al die soorten stekkertjes waar ik ook nog eens nauwelijks bij kan... :/ ;)

• Djarune
Neem de pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum. Gaat weer 10 jaar mee en heeft zeer flexibele kabels waardoor de voeding makelijk is te installeren. Voor het wisselen foto’s maken.

• tup61
  • Nu online
Djarune schreef op zondag 14 maart 2021 @ 13:52:
Neem de pricewatch: Fractal Design ION+ 560W Platinum. Gaat weer 10 jaar mee en heeft zeer flexibele kabels waardoor de voeding makelijk is te installeren. Voor het wisselen foto’s maken.
Dank voor de tip! Ik ga wel even kijken of er ook een 650W variant is voor het geval ik over een (hele) tijd alsnog een nieuwe pc wil samenstellen: met de nieuwere CPU's en GPU's heb je denk ik minstens 650W nodig (?). Maar deze is interessant: netjes geprijsd ook! :)

EDIT
Dat zou dan een Fractal Design ION+ 660W Platinum worden. ;) Tikke duurder maar misschien net iets meer future proof...

[Voor 14% gewijzigd door tup61 op 14-03-2021 14:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Nu online
pricewatch: MSI MPG A650GF is iets goedkoper en net zo goed.

• Djarune
De MSI is top. De pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum kan ook nog. Is gek genoeg goedkoper dan de 660W versie.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee