Toon posts:

Graag feedback op deze combinatie van Oud en Nieuw

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• DivxLover
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-03 08:00
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?

Ik wil dit systeem als huis-tuin-keuken-gaming systeem gaan gebruiken. Kortom, het moet gewoon een heel stevig all-round systeem worden

Wat mag het systeem gaan kosten?

Niet echt van toepassing, heb naast mijn basis nu voor circa €1000,= componenten uitgekozen

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?

• Fractal Design Meshify C (Dark) TG
• Crucial BX500 240gb SSD
• Seagate 1000gb HDD
• ASUS ROG STRIX RX 580 GAMING OC 8gb
• Corsair 650TX voeding
• AOC CQ27G2U/BK
• Logitech C930E HD Pro webcam
• Logitech MK710 KB + muis
• Logitech Z4 2.1 set

Wat denk je allemaal nodig te hebben?

Hetgeen ik aan wil schaffen:

• MB: Asus ROG STRIX X570-E Gaming
• CPU: AMD Ryzen 7 5800X
• CPU Cooler: Cooler Master MA410M
• RAM: Kingston HyperX 32GB 3200MHz DDR4 CL16 DIMM (Kit of 2) Fury RGB
• SSD: Samsung 970 EVO PLUS M.2 1TB

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik sta open voor alle merken. Voor mij is de prijs-kwaliteit verhouding doorslaggevend.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?

Dit systeem komt in een aparte kamer te staan. Hoef dus geen rekening te houden met de WAF ;) .

Ga je overklokken?

Nee, standaard draaien

Wat verwacht je van ons?
Denk dat het ruim 15 jaar geleden is dat ik mijn laatste eigen build heb gemaakt. Dit worden mijn eerste stapjes terug op dit pad. Ik zou het fijn vinden als jullie mee willen kijken en mij kunnen adviseren of er nog enige logica zit in hetgeen ik wil bouwen of dat ik terug ben op niveau n00b en bepaalde dingen compleet over het hoofd zie. Alvast dank voor jullie tijd, aandacht en feedback.

Als het niet kan zoals het moet....dan maar niet :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 19:22
Waarom AMD ipv Intel?
Welke Meshify C heb je?
Er zijn genoeg 650w Corsair voedingen die je niet in een nieuw systeem wil hebben Wat is het exacte type van de Corsair voeding?

• DivxLover
Uszka schreef op zondag 14 maart 2021 @ 11:16:
Waarom AMD ipv Intel?
Welke Meshify C heb je?
Er zijn genoeg 650w Corsair voedingen die je niet in een nieuw systeem wil hebben Wat is het exacte type van de Corsair voeding?
Okay....snelle reactie met vragen waar ik niet meteen een antwoord op heb ;)

Dus ....Waarom AMD boven Intel? Deels een gevoelskwestie, deels op basis van reviews. Eerlijkgezegd denk ik dat het eerste argument het zwaarst telt. Ter illustratie: Ik ben ook al ruim 15 jaar een zeer tevreden Mac-gebruiker (en blijf dat ook, naast deze build ;) )
Volgens mij is de combinatie van Ryzen samen met het 570-platform best wel toekomstbestendig, als ik de verschillende artikelen goed heb geïnterpreteerd.

Zo te zien aan jouw link is het de Dark TG of de gewone TG van Fractal. Volgens mij zijn die wat specs betreft gelijkwaardig, toch?

De voeding zou de Corsair TX650 moeten zijn.

Dank voor je eerste reactie _/-\o_

Update: Info kast en voeding toegevoegd

[Voor 18% gewijzigd door DivxLover op 14-03-2021 12:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Computer guy
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 20:49
voor zover ik het zie is dit systeem prima en is er niks gemist maar als je er mee wil gamen is een 580 mischien aan de oude/lage kant voor gamen (Tenzij je lichte spellen speelt) 2 ssd's lijkt me een beetje overkill ik zou zeggen hou de 240gb dan heb je nog steeds 1.2TB totale opslag wat voor veel mensen meer dan genoeg is (tenzij je er veel data opzet waar je een snelle schijf voor nodig hebt).

[Voor 0% gewijzigd door Computer guy op 16-03-2021 19:40. Reden: typo]

• DivxLover
Computer guy schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:40:
voor zover ik het zie is dit systeem prima en is er niks gemist maar als je er mee wil gamen is een 580 mischien aan de oude/lage kant voor gamen (Tenzij je lichte spellen speelt) 2 ssd's lijkt me een beetje overkill ik zou zeggen hou de 240gb dan heb je nog steeds 1.2TB totale opslag wat voor veel mensen meer dan genoeg is (tenzij je er veel data opzet waar je een snelle schijf voor nodig hebt).
Ik snap dat de 580 wat aan de oude/lage kant is. Aan de andere kant, deze is momenteel gewoon hier aanwezig, terwijl een nieuwere kaart...tja...wat zal ik zeggen..."huidge markt" 8)7

Maar dat staat zeker nog op mn wensenlijst.

Heb inmiddels de tobo-combinatie vervangen, zit nu op een Corsair K95 met daarnaast een Corsair Glaive.

Toekomstplannen?
- Wennen aan muis een tobo
- Leren gamen :+
- Sparen voor een nieuwe graka....

Maar zeker bedankt voor het meekijken en meedenken! _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
TX650 kunnen er nog steeds meerdere zijn waarvan alleen de meest recente het gebruiken nog waard is. De overige zijn minimaal 8 - 10 jaar oud en kan je beter vervangen.

• DivxLover
Uszka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:16:
TX650 kunnen er nog steeds meerdere zijn waarvan alleen de meest recente het gebruiken nog waard is. De overige zijn minimaal 8 - 10 jaar oud en kan je beter vervangen.
Ok, thanks. (y)

Ik heb naar aanleiding van je vorige opmerking alvast wat "onderzoek" gedaan, en kom dan eigenlijk op de volgende opties uit:

- Corsair RM 750X (2018 model)
- Fractal Design Ion+ 760

Zijn dat inderdaad beiden goede opties, of zijn er daar ook nog bijzonderheden waar ik op moet letten?

(Niet alleen hier in de PW gekeken, maar ook meerdere reviews, onder andere op HWI gelezen)

[Voor 6% gewijzigd door DivxLover op 16-03-2021 20:26]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Uszka
De ION+ is door de flexibele kabels fijner in gebruik in een krappe ATX behuizing als de Meshify C want de stugge kabels van de RMx is echt een ramp. Wat kwaliteit en prestaties betreft verschillen ze niet veel.

• DivxLover
Uszka schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 20:40:
De ION+ is door de flexibele kabels fijner in gebruik in een krappe ATX behuizing als de Meshify C want de stugge kabels van de RMx is echt een ramp. Wat kwaliteit en prestaties betreft verschillen ze niet veel.
Kijk, fijne tip, daar kan ik wat mee (y)

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee