Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• KoningPaulus
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 21:18
Beste mede-tweakers,

ik ben op dit moment in het bezit van de TP-Link M4 (huurbasis via Ziggo).
Dit gebruik ik i.c.m. het startabonnement van 50mbit (tv+internet).
Nu ben ik van plan om dit jaar glasvezel af te gaan sluiten, en tv de deur uit te doen.
Waarschijnlijk een 100mbit of 200mbit lijntje via KPN denk ik aan (andere suggesties zijn uiteraard ook welkom, maar icm de aanbiedingen van KPN leek het nog niet zo'n rare deal). :)

Is het de moeite om de M4 over/af te kopen van Ziggo (Nieuwprijs bij Ziggo €99 of zal ik toch voor de M9 Plus (V1 of V2) (€299) gaan?
Zijn er mensen met ervaringen van beide systemen, of hebben mensen wellicht hun M4 geupgrade naar M9, en zo ja, waarom?

Hoor het graag! :)

• laurens0619
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 02:26
M9 over m4 boeit alleen als je de nodes draadloos onderling gaat verbinden.

Zit er een kabeltje tussen dan ga je nagenoeg dezelfde snelheden halen (350-400 mbit naast ap in gunstige situatie)

[Voor 13% gewijzigd door laurens0619 op 14-03-2021 11:46]

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sketcher
  • Laatst online: 21-06 14:57

sketcher

gaaaap

zelfde dilemma hiero. Hoewel ik zit te twijfelen tussen TP-Link houden of een Devolo magic aan schaffen

Ben benieuwd naar wat TS uiteindelijk gedaan heeft, en wat ziggo wilde hebben voor de TP-Link.

[Voor 25% gewijzigd door sketcher op 20-06-2021 12:09]

nostyle

Acties:
  • 0Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 02:26
@sketcher kiezen tussen powerline en mesh is geen dillemma hoor. Powerline is onbetrouwbaar en brak

De keuze is:
- Kabels trekken
- Moca (over coax)
- Tri band mesh (nauwelijks verlies per hop dus van bv 350 naar 300 bij goede dekking)
- Dual band mesh (meer verlies per hop dus van bv 350 naar 180 bij goede dekking)
..
..
..
- Powerline

CISSP! Drop your encryption keys!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True