Ik zoek een GPS camera voor het koppelen van een foto aan een locatie. Eigenlijk wil ik het omgekeerde, de locatie bij een onderwerp.
Het valt niet mee dit zelf te vinden door gebrekkige info. Misschien heeft iemand een suggestie?
Gewenst is:
- bestand tegen vocht en vuil zoals zand.
- nauwkeurige GPS (1m is beter dan 10m. 20m is te onnauwkeurig)
- redelijk snelle GPS en/of GLONASS
- bij voorkeur de locatie in de foto zelf en niet alleen in de meta data
- enige optische zoom voor macro foto (bijvoorbeeld ter grootte van een munt)
- scherpe foto's, redelijk snelle scherpstelling
- goede scherptediepte voor onderwerpen met een geringe omvang, de achtergrond is onbelangrijk.
- enige stabilisatie, vooral als het scherpstellen traag gaat, foto's worden met de hand geschoten.
- een grote hoeveelheid pixels zonder scherpte, daar heb ik niets aan, 1000x700 pixels is goed genoeg.
- redelijk kleurecht
- geen Bluetooth/WiFi oid, of het moet uitschakelbaar zijn
- privacy (data moet niet worden gedeeld bij firmware updates e.d.)
- opslag op SD kaartje o.i.d.
- betaalbaar
Het maakt niet uit hoe de camera eruit ziet, type of merk. Voor de hand ligt een compact camera. Het mag tweedehands zijn. Het mag ook een GPS met camera zijn die hetzelfde kan.
Een smartphone met een bepaalde app (welke?) zou ook kunnen mits die geen SIM of een andere vorm van verbinding nodig heeft en kan opslaan op een kaartje. Aanstralen van zendmasten niet gewenst (vliegtuigstand). Mogelijkheid tot sideloading van de app.
Een outdoor/hiking GPS met camera is ook een optie.
Niet nodig:
- filmen
- microfoon
- landschapsfotografie
Wat wil ik niet:
- GPS met smartphone verbinding (bluetooth e.d.).
Het valt niet mee dit zelf te vinden door gebrekkige info. Misschien heeft iemand een suggestie?
Gewenst is:
- bestand tegen vocht en vuil zoals zand.
- nauwkeurige GPS (1m is beter dan 10m. 20m is te onnauwkeurig)
- redelijk snelle GPS en/of GLONASS
- bij voorkeur de locatie in de foto zelf en niet alleen in de meta data
- enige optische zoom voor macro foto (bijvoorbeeld ter grootte van een munt)
- scherpe foto's, redelijk snelle scherpstelling
- goede scherptediepte voor onderwerpen met een geringe omvang, de achtergrond is onbelangrijk.
- enige stabilisatie, vooral als het scherpstellen traag gaat, foto's worden met de hand geschoten.
- een grote hoeveelheid pixels zonder scherpte, daar heb ik niets aan, 1000x700 pixels is goed genoeg.
- redelijk kleurecht
- geen Bluetooth/WiFi oid, of het moet uitschakelbaar zijn
- privacy (data moet niet worden gedeeld bij firmware updates e.d.)
- opslag op SD kaartje o.i.d.
- betaalbaar
Het maakt niet uit hoe de camera eruit ziet, type of merk. Voor de hand ligt een compact camera. Het mag tweedehands zijn. Het mag ook een GPS met camera zijn die hetzelfde kan.
Een smartphone met een bepaalde app (welke?) zou ook kunnen mits die geen SIM of een andere vorm van verbinding nodig heeft en kan opslaan op een kaartje. Aanstralen van zendmasten niet gewenst (vliegtuigstand). Mogelijkheid tot sideloading van de app.
Een outdoor/hiking GPS met camera is ook een optie.
Niet nodig:
- filmen
- microfoon
- landschapsfotografie
Wat wil ik niet:
- GPS met smartphone verbinding (bluetooth e.d.).