Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Laptop fan van HP omen maken enorm lawaai

Pagina: 1
Acties:

• elpee
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 20-06 23:54
Tweakers,

Laat ik voorop stellen dat ik een aardige noob ben op het gebied van undervolting en het gebruik maken van Throttlestop en alles wat daarbij komt kijken, dus alle tips en tricks zijn welkom.

Sinds een paar maanden heb ik de HP Omen (9750h) in mijn bezit. Aangezien ik af en toe een game wil spelen dacht ik dat dit een geschikte keuze zou zijn voor mijn budget. Het is opzich een mooi apparaat, maar waar ik niet bij stil heb gestaan is dat de fans van deze laptop een enorm lawaai maken, zelfs wanneer ik rustig aan het internetten ben. Zo kan het gebeuren dat als ik een youtube filmpje kijk de processor piekt naar 4Ghz of daaromtrent (waarom is mij een raadsel, wellicht kan iemand mij hier antwoord op geven) en de fans beginnen te draaien alsof hun leven ervan afhangt. Het lijkt dan letterlijk alsof er een vliegtuig opstijgt. Ik heb me indertijd moeten bedwingen om mijn laptop niet het raam uit te gooien.

Na wat research te hebben gedaan op internet heb ik als eerst besloten mijn laptop te undervolten met de HP software, dit behaalde niet het gewenste resultaat en vervolgens besloot ik de koelpasta te laten vervangen. Ook het resultaat hiervan was ronduit teleurstellend, mijn laptop bleef blazen. Nu heb ik via Throttlestop de simpele optie 'disable turbo' aangevinkt. De processorsnelheid is nu stabiel op 2,6Ghz en de temperaturen blijven hierbij ook aardig laag, deze komen niet boven de 45 graden uit, waar deze hiervoor rustig 80 graden konden worden zonder dat ik het systeem erg veel belastte. Nadeel is dus wel dat ik niet de volledige processorsnelheid van 4.5Ghz benut. Mijn vraag is of je dit merkt bij een beetje multitasken en videobewerking. Zo niet dan hou ik deze optie aan. Of zijn er nog andere opties die ik zou kunnen proberen?

Overigens ben ik goed ziek van HP dat ze me op hebben gezadeld met zo'n roeptoeter, als ik dit had geweten was ik 100% voor een ander merk gegaan, fora staan vol met gelijksoortige klachten, dus mocht je voor een HP Omen willen gaan; bij deze ben je gewaarschuwd.

Bedankt voor de eventuele reacties.

LP

[Voor 4% gewijzigd door elpee op 14-03-2021 01:36]

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True