Toon posts:

Aanschaf van een deel Bitcoin

Pagina: 1
Acties:

• BvZwolle
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Goedenavond,

Ik heb een klein spaarpotje vrij om een gokje mee te wagen. Ik wil daarmee een deel Bitcoin mee aanschaffen. Ik heb me geprobeerd in te lezen, maar ik ben bang dat ik me bij een partij aansluit die mogelijk niet helemaal zuiver is. Ik heb bijvoorbeeld de site van https://btcdirect.eu/nl-nl/hoe-bitcoin-aanschaffen doorgenomen.
Ik wil een hardware wallet aanschaffen en dan denk ik dat de https://shop.ledger.com/products/ledger-nano-s
voldoende is voor mijn wensen.

Deze link ( https://radar.avrotros.nl...s-of-andere-cryptomunten/ ) geeft best wat info.

Als ik dit een beetje inschat kan ik dus een account aanmaken bij BTCdirect en daar een deel via ideal betalen en dat plaatsen op de Ledger?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• wokkelz
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11:49
Als je dit soort basale info nog niet duidelijk hebt lees je eerst wat meer in.
Een linkje naar een radar pagina is niet inlezen.

En bitcoin staat nu zo'n beetje op het ATH, niet echt een goed moment om nu in te stappen.

• BvZwolle
  • Nu online
wokkelz schreef op zondag 14 maart 2021 @ 01:13:
Als je dit soort basale info nog niet duidelijk hebt lees je eerst wat meer in.
Een linkje naar een radar pagina is niet inlezen.

En bitcoin staat nu zo'n beetje op het ATH, niet echt een goed moment om nu in te stappen.
Bedankt voor je constructieve antwoord, maar hier heb ik weinig aan.
Ik wacht even andere antwoorden af.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• svenk91
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-03 17:37
Ik zou zeggen, probeer het eerst eens op een exchange met een heel klein bedrag. Zodat je zeker weet dat je het snapt, je snapt hoe transacties werken, en je een betrouwbare manier ervaren hebt om bitcoin te kopen. Heb je dat onder de knie, dan ga je werken met je eigen software wallet, als dat lukt denk ik dat je beter kan overwegen of je de stap naar hardware wallet wilt nemen en heb je minder nieuwe info nodig om die stap te maken.

Maarja, genoeg info over hoe alles werkt is te vinden online. Kom je daar niet uit, zat er dan vooral geen bedrag op in dat significant voor jou is.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• TomTorquay
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 12-02 18:58
BvZwolle schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:38:
Goedenavond,

Ik heb een klein spaarpotje vrij om een gokje mee te wagen. Ik wil daarmee een deel Bitcoin mee aanschaffen. Ik heb me geprobeerd in te lezen, maar ik ben bang dat ik me bij een partij aansluit die mogelijk niet helemaal zuiver is. Ik heb bijvoorbeeld de site van https://btcdirect.eu/nl-nl/hoe-bitcoin-aanschaffen doorgenomen.
Ik wil een hardware wallet aanschaffen en dan denk ik dat de https://shop.ledger.com/products/ledger-nano-s
voldoende is voor mijn wensen.

Als ik dit een beetje inschat kan ik dus een account aanmaken bij BTCdirect en daar een deel via ideal betalen en dat plaatsen op de Ledger?
Lijkt me een goed plan. Ik zou aanraden om alles eerst even met een klein bedragje te proberen, dan kan je uittesten hoe alles werkt. Btcdirect is te vertrouwen, Ledger ook. Of het nu echter het ideale moment is om BTC in te slaan voor de middellange termijn, dat is bediscussieerbaar.

Nemo potest nocere meam me invito tactiost

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:52
@BvZwolle wat een aantal mensen nu al in je topic afvragen is of dit een goed moment is om in te stappen. Dit is natuurlijk niet in te schatten / gokken, maar we komen weer een beetje op het punt van een paar jaar terug dat zelfs de gemiddelde DWDD kijker zich er aan waagde.

• BvZwolle
  • Nu online
Smobbo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 06:33:
@BvZwolle wat een aantal mensen nu al in je topic afvragen is of dit een goed moment is om in te stappen. Dit is natuurlijk niet in te schatten / gokken, maar we komen weer een beetje op het punt van een paar jaar terug dat zelfs de gemiddelde DWDD kijker zich er aan waagde.
Begrijp ik helemaal. Bedankt voor je waarschuwing. Het gaat mij vooral om de technische, daadwerkelijke, aanschaf. De koers is natuurlijk makkelijk bij te houden.
Misschien leg ik het onhandig uit, maar om erin te stappen voelt het voor mij als mijn eerste woning die ik kocht. Dan weet je gewoon niet helemaal waar je goed aan doet en wat handig is. Er is zoveel info over te vinden, dat het voor een leek bijna niet aan te voelen is wat wel en niet goed is.
Ik krijg hier en daar al wat DM's. Dank daarvoor!

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:51
BvZwolle schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:04:
[...]
Met referral links? Die mensen hebben mogelijk meer interesse in zelf geld verdienen dan jou naar de beste site voor jou te sturen.

• BvZwolle
  • Nu online
Pistachenootje schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:10:
[...]

Met referral links? Die mensen hebben mogelijk meer interesse in zelf geld verdienen dan jou naar de beste site voor jou te sturen.
Nee hoor! Geen links. Gewoon uitleg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Huupie0172
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18-03 09:37
Ik heb meerdere van die apps geprobeerd om met crypto aan de gang te gaan, de makkelijkste is Bitvavo, hierin kan je bijna direct aan de gang, heel simpel opgesteld en een goede leerweg vind ik zelf. Je kan echt heel gemakkelijk wisselen tussen muntjes en je geld even parkeren zodat er niks mee gebeurd, op deze manier al een paar leuke ritjes gemaakt..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bella82
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 14-03 20:22
Huupie0172 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:33:
Ik heb meerdere van die apps geprobeerd om met crypto aan de gang te gaan, de makkelijkste is Bitvavo, hierin kan je bijna direct aan de gang, heel simpel opgesteld en een goede leerweg vind ik zelf. Je kan echt heel gemakkelijk wisselen tussen muntjes en je geld even parkeren zodat er niks mee gebeurd, op deze manier al een paar leuke ritjes gemaakt..
Ik gebruik ook zelf Bitvavo in combinatie met Nano Ledger.
Het overgrote deel van mijn crypto's(wat ik niet actief verhandel) staat op mijn Nano Ledger, mijn "speelgeld" staat op Bitvavo.
Gedachte erachter is dat de crypto's op mijn Nano Ledger veiliger staan en het kleinere gedeelte aan crypto's op Bitvavo is makkelijker en vooral sneller verhandelbaar bij fluctuaties. Wat ook interessant is, is staking(soort van rente op je crypto's).

[Voor 3% gewijzigd door bella82 op 14-03-2021 07:56]

• Huupie0172
bella82 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:55:
[...]

Ik gebruik ook zelf Bitvavo in combinatie met Nano Ledger.
Het overgrote deel van mijn crypto's(wat ik niet actief verhandel) staat op mijn Nano Ledger, mijn "speelgeld" staat op Bitvavo.
Gedachte erachter is dat de crypto's op mijn Nano Ledger veiliger staan en het kleinere gedeelte aan crypto's op Bitvavo is makkelijker en vooral sneller verhandelbaar bij fluctuaties. Wat ook interessant is, is staking(soort van rente op je crypto's).
Oh grappig, ik ga me eens verdiepen in Nano Ledger, eens zien wat dat precies toevoegt. Thnx voor de tip..

• bella82
Huupie0172 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:00:
[...]

Oh grappig, ik ga me eens verdiepen in Nano Ledger, eens zien wat dat precies toevoegt. Thnx voor de tip..
Het voegt een ietwat rustiger en veiliger gevoel toe aan je eigen gemoedsrust omdat het een hardware wallet is :)
(https://www.hardwarewalletonline.nl/hardware-wallet/)

Leuke bijvangst; je kan het ook gebruiken voor FIDO U2F
(https://support.ledger.co...les/115005198545-FIDO-U2F)

• Huupie0172
bella82 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:13:
[...]

Het voegt een ietwat rustiger en veiliger gevoel toe aan je eigen gemoedsrust omdat het een hardware wallet is :)
(https://www.hardwarewalletonline.nl/hardware-wallet/)

Leuke bijvangst; je kan het ook gebruiken voor FIDO U2F
(https://support.ledger.co...les/115005198545-FIDO-U2F)
Goed om in het achterhoofd te houden, voor mezelf is het nu nog niet echt nodig doordat ik met een klein bedrag aan het rommelen en ontdekken ben, dit ook meestal via de app op de telefoon. Maar zodra het iets serieuzer wordt zou het voor mij meer toe kunnen voegen..

• bella82
Huupie0172 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 08:19:
[...]

Goed om in het achterhoofd te houden, voor mezelf is het nu nog niet echt nodig doordat ik met een klein bedrag aan het rommelen en ontdekken ben, dit ook meestal via de app op de telefoon. Maar zodra het iets serieuzer wordt zou het voor mij meer toe kunnen voegen..
Mee eens, en de beveiligingsmaatregelen zijn ook op orde bij Bitvavo(naar mijn mening).
2Factor, inlog vanaf nieuwe browser/systeem wordt gedetecteerd en gemeld, geld storten naar vastingestelde bankrekening....

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Fabian
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-03 19:33
  • Ga naar een betrouwbare exchange zoals Coinbase of Kraken waar je geld kunt storten middels een sepa transactie.
  • Doorloop het langdurige verificatieproces
  • Maak geld over (deposit)
  • Een dag later kun je een EUR/BTC transactie doen (trade)
  • Wil je je BTC niet bewaren op een exchange, maak dan je BTC over naar een hard wallet zoals een ledger (withdraw)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Zoals je het zelf bedacht hebt, is prima.

Een hardware wallet aanschaffen en een plukje bitcoin kopen om te zien hoe het werkt.
BTCdirect.eu, Bitonic.nl of Litebit.eu zijn prima om bitcoin veilig met Ideal te kopen.

Het belangrijkste is om de 'SEED' veilig op te slaan. Het liefst in tweevoud (op papier) verborgen op twee verschillende plaatsen. (ivm brand, etc.)

Eventueel kun je eerst een software wallet op je mobiele telefoon proberen, voordat je een hardware wallet aanschaft. BRD, MyCelium, Coinomi of Blue Wallet.

--------------------

Dat bitcoin in een bubbel is, wordt al geroepen vanaf 100 USD, en zelfs tijdens de corona dip (3500 USD) werd er geroepen dat het nog veel verder omlaag zal crashen.
Tot nu toe heeft bitcoin 200% per jaar rendement opgeleverd, en de hele technologie is nog volop in ontwikkeling. Dus als je bereidt bent om voor de langere termijn (5+ jaar) te investeren, dan is vandaag het beste moment, lijkt mij.

Wat je eventueel kunt doen is om bitcoin wekelijks/maandelijks te kopen ipv alles in 1 keer.
Mocht het dalen, dan heb je er voordeel aan, maar mocht het blijven stijgen, betaal je meer.

[Voor 37% gewijzigd door Dark Matter op 14-03-2021 10:48]

Acties:
  • +15Henk 'm!

• Justevo
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:26
BvZwolle schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:04:
[...]
Toch nog even een waarschuwing hiervoor.

De vuistregel is toch wel om niemand te vertrouwen die je in DM's advies geeft om jouw geld uit te geven.
Mijn advies is om niet te reageren op DM's en al helemaal niet bij crypto. Het gebeurt met regelmaat dat mensen hier intrappen bij anderen die zogenaamd alleen "goede bedoelingen" hebben.

Als ze zulk goed advies hebben kunnen ze dat ook hier doen ipv in DM's! Kortom; ze denken dat er iets te halen valt.

Niet op reageren dus.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Ricardovv
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 19-03 19:55
Ik lees steeds de fundamentele fout dat men denkt dat de bitcoin(s) op een hardware wallet staan. Dat is dus niet zo.

Ook dat men denkt dat op een hardware wallet de coins veiliger staan dan op een exchange.

Als de coins sowieso niet op een “ledger” staan en je het fundament van cold storage niet goed begrijpt dan is het zeker niet veliger.

Want als het het fundament van cold storage niet goed begrijpt dan ga je fouten maken. En met fouten kun je straks niet meer bij je coins op je ledger.

Mijn persoonlijke advies. Maak een coinbase account aan en een coinbase pro account. Zet een bepaald bedrag op coinbase en sluis dat door naar coinbase pro. (Veel lagere fees als coinbase)

Leer, kijk, probeer en test wat je wilt. Snap je het spelletje richt je dan op een hardware wallet.. waarbij je precies weet hoe je die moet gebruiken.. nu maar vooral in de toekomst.. want echt heel veel mensen zijn hun coins kwijt geraakt omdat ze niet meer hun eigen hardware wallet konden benaderen (sleutels kwijt)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:14

The Third Man

The Third Jellyfish

Je hoeft ook geen salomonsoordeel te maken, desnoods stop je een deel op een hardware wallet, een deel op een of meer exchanges. Het gevaar bij 'doe dit en niet dat' discussies is dat je nog steeds op 1 paard wed, wat slechts beargumenteerd het beste paard is om op te wedden. Wat je in plaats daarvan wil is dat je op meerdere paarden wed, zodat bij een flinke pech (exchange failliet, walet seed kwijt/vergeten) je niet in 1 klap je gehele investering kwijt bent.

Specs - current quote: "Happiness Only Real When Shared"

Acties:
  • +1Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12-03 21:23
Maak een account aan op Bitvavo
Stel 2FA in
zoek info op het internet over crypto (want die info is er meer dan genoeg)

wacht met kopen, de meeste koersen zijn al erg hoog dus kans op zakken is vrij hoog.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Joeri.Bijlsma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 15-03 10:49
Kon dit niet gewoon gevraagt worden in " [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15 " ?

Denk dat daar alle mensen wel zitten die verstand hebben van bitcoin en hoe je te werk kunt gaan.
Staat overigens ook veel in de topic start, even doorlezen zou geen raar idee zijn :)

Acties:
  • +3Henk 'm!

• BvZwolle
  • Nu online
Joeri.Bijlsma schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:57:
Kon dit niet gewoon gevraagt worden in " [SC] Cryptocurrency Slowchat topic #15 " ?

Denk dat daar alle mensen wel zitten die verstand hebben van bitcoin en hoe je te werk kunt gaan.
Staat overigens ook veel in de topic start, even doorlezen zou geen raar idee zijn :)
De topicstart/disclaimer gaf aan dat het geen topic is voor beginners, door de vele termen. En in een slowchat verzandt een vraag wat sneller.
Vandaar even een nieuwe aangemaakt.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021

Dit dus, ik ben zo'n stommerik die in 2017 op de ATH bitcoin heeft gekocht. Zijn door collega's een boel grappen over gemaakt toen. Arme ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• BvZwolle
  • Nu online
Droefsnoet schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:08:
[...]

Dit dus, ik ben zo'n stommerik die in 2017 op de ATH bitcoin heeft gekocht. Zijn door collega's een boel grappen over gemaakt toen. Arme ik.
Haha, het cynisme druipt eraf. Gefeliciteerd ;)

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Heeft iemand een goed overzicht van de limieten per dag of per keer bij bitvavo mbt storten (EUR) opnemen (EUR) en bijv. of er een limiet is aan hoeveek BTC per keer of per dag kunt kopen?

Op de site kan ik het niet vinden.

[Voor 9% gewijzigd door jowi op 14-03-2021 15:37]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:41

• jowi
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16-05-2022
Ah thanks. Niet de meest logische plek... en als ik zoek op "limieten" krijg ik dit resultaat niet...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Bitcoin staat al op of binnen 30% van ATH sinds December en is ondertussen 300% gestegen...

Je kan wel op een dip hopen, maar als je nooit instapt ben je ook nergens.

Daarnaast is het slimmer om regelmatig iets te kopen (of verkopen) ipv 100% in een keer er in te gooien. Koop dus bijvoorbeeld een keer per week/maand, zo strijk je de pieken en dalen glad en heb je altijd goed gekocht. (Dit geldt overigens niet alleen voor crypto, maar ook voor de beurs)

• Pistachenootje
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 01:51
OverSoft schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:31:
[...]

Bitcoin staat al op of binnen 30% van ATH sinds December en is ondertussen 300% gestegen...

Je kan wel op een dip hopen, maar als je nooit instapt ben je ook nergens.

Daarnaast is het slimmer om regelmatig iets te kopen (of verkopen) ipv 100% in een keer er in te gooien. Koop dus bijvoorbeeld een keer per week/maand, zo strijk je de pieken en dalen glad en heb je altijd goed gekocht. (Dit geldt overigens niet alleen voor crypto, maar ook voor de beurs)
Dat laatste klopt meestal niet voor de beurs. Voor de beurs is het in 2/3 van de gevallen beter geweest om in één keer in te stappen dan gespreid. Zie o.a. dit onderzoek van Vanguard.

• BvZwolle
  • Nu online
bella82 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 07:55:
[...]
Wat ook interessant is, is staking(soort van rente op je crypto's).
Ik heb me hierover ingelezen. Het risico is dat je crypto op de server moet staan? Dus dat je de kans loopt om hem bij bijvoorbeeld een hack of faillissement de boel kwijt te raken?
Dus als ik alleen wil opteren voor waardevermeerdering moet ik hem in eigen beheer houden op bijvoorbeeld de Ledger?

16-3-2021:
Inmiddels bij Bitvavo een account aangemaakt en een klein leerbedrag overgemaakt. De app is inderdaad erg handig.
Eens kijken of het me kan blijven boeien.
Allen bedankt voor de feedback!!!

[Voor 17% gewijzigd door BvZwolle op 16-03-2021 10:50]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• no1san
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 07:41
BvZwolle schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:18:
Ik heb me hierover ingelezen. Het risico is dat je crypto op de server moet staan? Dus dat je de kans loopt om hem bij bijvoorbeeld een hack of faillissement de boel kwijt te raken?
Dus als ik alleen wil opteren voor waardevermeerdering moet ik hem in eigen beheer houden op bijvoorbeeld de Ledger?
Dit is een zeer persoonlijke keuze.
Je moet je er zelf goed bij voelen.
Ik vind Bitvavo prima maar denk wel na over wat de grens is voordat ik overga op een hardware wallet of wanneer ik een gedeelte over maak naar een andere partij.

Je moet toch rekening houden met die waarde stijgingen _/-\o_

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Sluw
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 14:04
Er is al een boel gezegd maar misschien is dit filmpje nog een goede toevoeging. Kijk hem, er worden veel bekende onzekerheden, vragen en dingen waar je op moet letten genoemd.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:57

.oisyn

Moderator Devschuur® / Cryptocurrencies

Demotivational Speaker

Justevo schreef op zondag 14 maart 2021 @ 10:49:
[...]
Als ze zulk goed advies hebben kunnen ze dat ook hier doen ipv in DM's! Kortom; ze denken dat er iets te halen valt.
^^ Dit wil ik nog even met klem herhalen. @BvZwolle, ik neem nog even via DM contact met je op om e.e.a. uit te zoeken, want dit is niet de bedoeling.

If I had a dollar for every time I didn't know what was going on, I'd be like: "Why am I always getting all this money?!"

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee