Toon posts:

Pc-build advies nodig

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views

Vraag

• EthanHunty
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 09-05-2022
Ik wil graag advies op mijn build keuze, ik wil de pc voornamelijk gebruiken om te gamen en streamen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-10400F Boxed€ 136,15€ 136,15
1MoederbordenMSI MAG B460M Mortar WiFi€ 133,-€ 133,-
1VideokaartenKFA2 GeForce GTX 1060 OC 3GB (Retail)€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenAntec Dark Phantom 301M€ 51,90€ 51,90
1ProcessorkoelingCooler Master Hyper 212 Black Edition€ 32,-€ 32,-
1Geheugen internCorsair Vengeance LPX CMK8GX4M2B3000C15€ 0,-€ 0,-
1VoedingenCooler Master MWE Bronze 650W V2€ 67,-€ 67,-
1Solid state drivesSamsung 860 EVO 1TB€ 95,-€ 95,-
Totaal€ 515,05

Alle reacties

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Waar is nou doe template gebleven?

Om onduidelijke redenen heb je
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vertel ons wat je wil gaan doen met je nieuwe systeem. Welke software ga je gebruiken? Wil je gaan gamen? Videobewerken? Of gewoon huis tuin en keuken surfen en mailen?

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? In- of exclusief verzendkosten, assemblage en dergelijke Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Wees specifiek en noem merk en model

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Naar welk merk gaat je voorkeur uit? Kun je vertellen waarom? Sta je open voor andere merken? Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Denk aan grootte, het te verwachten geluidsniveau, energieverbruik. Hoe meer informatie je geeft, hoe beter we je kunnen helpen.

Ga je overklokken?
Ga je voor de maximum prestaties van je nieuwe systeem of ben je tevreden met de standaard instellingen?

Wat verwacht je van ons?
De laatste en eigenlijk belangrijkste vraag: Vertel hoe we je kunnen helpen met het maken van je keuze. Wil je het nieuwste/snelste/beste/mooiste systeem dat je je maar kunt wensen binnen je budget, of speelt geld geen rol? Wil je weten of/hoe je je build moet aanpassen om aan de gewenste doelen te kunnen voldoen? Of wil je de kosten gewoon zoveel mogelijk terugbrengen en zo veel mogelijk bang-for-buck krijgen?
weggehaald. Deze vragen zijn echter essentieel voor het geven van goed advies.

[Voor 34% gewijzigd door br00ky op 14-03-2021 10:57]

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
déjà vu gevoel....

waarom deze SSD en geen m.2 SSD die op je moederbord past.

• EthanHunty
jack zomer schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:11:
déjà vu gevoel....

waarom deze SSD en geen m.2 SSD die op je moederbord past.
Ik heb er niet zoveel verstand van, wat raad je me aan?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Nu online
EthanHunty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:13:
[...]

Dat je ons verteld waarom je een sata ssd wilt en geen m.2 SSD op je moederbord. En dat als je de benaming m.2 niet kent, je even google opstart en in typt "uitleg m.2 SSD"

Dat je even lees wat de moderator als jou 2 bericht heeft geschreven... En dat je dat in je topic post invoegt

Dat je vermeld wat je met je pc wilt doen.. wat Tetris is een game, en dat krijg je werkend op een rekenmachine... Dus daarvoor is deze pc overkill...

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10-2022
EthanHunty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 00:13:
[...]

Het is van belang om de vragenlijst in te vullen om jou wensen te combineren met het budget.

Zo kan je gepast advies krijgen wat bij jou wensen valt en indien enigzins reeel binnen budget.

Uit de vragenlijst heb je kort je wensen aangegeven samen met een wenslijstje.

Respons:
- Waarom een SATA SSD? ga voor M2!
- Op een B460 bord icm dt geheugen is er geen XMP profile dus gewoon 2666 Mt/s nemen.
Ook minimaal 16GB aanbevolen.

• EthanHunty
J_aimy schreef op zondag 14 maart 2021 @ 01:45:
[...]

Het is van belang om de vragenlijst in te vullen om jou wensen te combineren met het budget.

Zo kan je gepast advies krijgen wat bij jou wensen valt en indien enigzins reeel binnen budget.

Uit de vragenlijst heb je kort je wensen aangegeven samen met een wenslijstje.

Respons:
- Waarom een SATA SSD? ga voor M2!
- Op een B460 bord icm dt geheugen is er geen XMP profile dus gewoon 2666 Mt/s nemen.
Ook minimaal 16GB aanbevolen.
Dankjewel neem ik zeker mee! Is het niet beter om een andere moederbord te nemen waarbij ik een DDRV geheugen van 3600 mt/s kan gebruiken?

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 31-10-2022
EthanHunty schreef op zondag 14 maart 2021 @ 02:24:
[...]

Dankjewel neem ik zeker mee! Is het niet beter om een andere moederbord te nemen waarbij ik een DDRV geheugen van 3600 mt/s kan gebruiken?
Zolang we niet precies weten wat je wilt... nee.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Nu online

br00ky

Moderator Harde Waren
Goed, blijkbaar is het nóg niet duidelijk dat de vragenlijst verplicht is. Tijd voor een nieuw en volledig topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee