• GekkePrutser
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Even een vraagje over het coronavaccin, met name AstraZeneca omdat ik die waarschijnlijk wel zal krijgen.

Waar worden die op het lichaam geprikt? In de elleboog of schouder of ergens anders?

De reden dat ik het vraag is dit: Mijn ex-vriendin was verpleegster geweest en die had een lelijke 'driehoek' op haar schouder van bobbeltjes die door een vaccin gekomen waren. Was nogal een zware ivm verpleging.

Maar op mijn ene schouder heb ik een tattoo en ik denk er over om er op de andere ook een te nemen. Zou zonde zijn als ze daar in moeten prikken en er een lelijke plek achterblijft :) Dus als dat per se moet dan hou ik die liever vrij.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Normaal gesproken wordt dat vaccin in de schouderspier gespoten, maar als dat niet gaat zal men een andere spier kiezen. Daaraan hou je in principe geen littekens over.

Ik vermoed dat je ex-vriendin ooit een bcg-vaccinatie of pokken-vaccinatie heeft gehad. Dat zijn ander soort vaccinaties, waarbij het vaccin in de huid wordt toegediend, daardoor kan een litteken ontstaan.

Als je je zorgen maakt kan je die het beste bespreken met bijvoorbeeld degene die het vaccin zal toedienen.

[Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 13-03-2021 20:40]

• KelvinX
  • Registratie: December 2019
  • Niet online
Ik heb mijn gele boekje vol maar geen littekens.

• GekkePrutser
  • Niet online
Bedankt! Dan wacht ik toch maar even tot ik hem gehad heb denk ik. Of ik neem er eentje waar hij naast kan, niet al te groot. Want er is natuurlijk een grote kans dat het nog een keer moet. Zelfs als het geen litteken geeft, zal de spuit wel een gaatje achterlaten denk ik?

PS: De laatste keer dat ik ooit een vaccin heb gehad was toen ik klein was, en ik heb nogal wat gereisd :) Niet dat ik tegen vaccins ben ofzo, helemaal niet. Maar er was nooit een advies voor. Volgens mij heb ik ook nooit zo'n geel boekje gehad.

[Voor 8% gewijzigd door GekkePrutser op 13-03-2021 20:32]

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

• GekkePrutser
  • Niet online
begintmeta schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:27:
Als je je zorgen maakt kan je die het beste bespreken met bijvoorbeeld degene die het vaccin zal toedienen.
Ja zorgen niet zozeer.. Het vaccin wil ik sowieso. Maar ik ben nog lang niet aan de beurt dus wie het zal zetten is totaal niet bekend.

Ik heb ook met tattoos weinig ervaring, vandaar :)

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Dat met bobbeltjes klinkt als een vaccin uit de jaren 50/60/70?

Toen hadden ze nog van die vaccin pistolen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +11Henk 'm!

• Lordy79
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Lordy79

Fundamentalist

YakuzA schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:57:
Dat met bobbeltjes klinkt als een vaccin uit de jaren 50/60/70?

Toen hadden ze nog van die vaccin pistolen.[Afbeelding]
Hehehe jouw onderschrift maakt die foto helemaal af...

In feite is de wetenschap op zoek naar de Ein Sof

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 18:59
Met alle respect, maar die vriendin van jou moet vrij oud zijn, want dat is een typisch gevolg van een behoorlijk oud vaccin. Mijn moeder heeft ook zo'n schouder. Ik kan me alleen niet herinneren welk vaccin dat was (pokken?)

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• GekkePrutser
  • Niet online
MrAngry schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:00:
Met alle respect, maar die vriendin van jou moet vrij oud zijn, want dat is een typisch gevolg van een behoorlijk oud vaccin. Mijn moeder heeft ook zo'n schouder. Ik kan me alleen niet herinneren welk vaccin dat was (pokken?)
Ik zal het haar zeggen _O- Maar ze is Iers, daar loopt de zorg nogal achter. Ik schat dat ze het midden jaren '90 gekregen heeft.

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-03 18:59
Haha, ja, dat is een valstrik. Dit is volgens mij trouwens typisch voor het pokkenvaccin en speelt niet bij Covid-19 vaccinatie.

Secrecy corrupts, absolute secrecy corrupts absolutely.

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Tatoeage gaat toch ook met een spuit... of vergelijkbare naald?

Je zou geen verschil mogen zien :P

En anders is dit wellicht een leuk ontwerp voor je tatoeage, voorafgaand aan de vaccinatie...

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Raaaawwwrrrr!

GekkePrutser schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:08:
[...]

Ik zal het haar zeggen _O- Maar ze is Iers, daar loopt de zorg nogal achter. Ik schat dat ze het midden jaren '90 gekregen heeft.
Mijn vriendin is oost-europees, en heeft ook een vrij duidelijk vaccinatie-litteken.

Denk dat ze daar vaccineren met breinaalden :+

Maar ik heb ook best vaccinaties gehad, maar niks van te zien :)

EventueIle spelingsfautem zijn 100% ironisch bedoeldt.

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07:49

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Maar, serieus:
Covid vaccinaties gaan gewoon met een klein naaldje in de bovenarm zoals de andere moderne vaccinaties.
Dus daar zul je dat soort littekens niet van krijgen.

Death smiles upon us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +4Henk 'm!

• TlighT
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-03 15:55
Vaccinatie tegen Variola (pokken) laat een litteken achter. Deze vaccinatie werd in Nederland tot ongeveer 1975 gegeven. Mensen die voor die tijd geboren zijn, hebben vaak een litteken op hun arm op de plek van de vaccinatie.

Een ander vaccin dat een litteken geeft, is het BCG-vaccin tegen tuberculose. Dit vaccin wordt in Nederland alleen gegeven als je naar een risicogebied reist of aan kinderen van wie de ouders uit risicogebieden komen.

Bovenstaande vaccins zijn beide vaccins die bestaan uit levende verzwakte virussen en dus een milde vorm van de ziekte veroorzaken. De corona-vaccins zijn dat niet.

[Voor 5% gewijzigd door TlighT op 14-03-2021 09:15]

• bas-r
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-03 09:19
TlighT schreef op zondag 14 maart 2021 @ 09:12:
Vaccinatie tegen Variola (pokken) laat een litteken achter. Deze vaccinatie werd in Nederland tot ongeveer 1975 gegeven. Mensen die voor die tijd geboren zijn, hebben vaak een litteken op hun arm op de plek van de vaccinatie.

Een ander vaccin dat een litteken geeft, is het BCG-vaccin tegen tuberculose. Dit vaccin wordt in Nederland alleen gegeven als je naar een risicogebied reist of aan kinderen van wie de ouders uit risicogebieden komen.

Bovenstaande vaccins zijn beide vaccins die bestaan uit levende verzwakte virussen en dus een milde vorm van de ziekte veroorzaken. De corona-vaccins zijn dat niet.

[Afbeelding]
In 1974 om precies te zijn: https://www.rivm.nl/pokken

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:23:
Tatoeage gaat toch ook met een spuit... of vergelijkbare naald?

Je zou geen verschil mogen zien :P

En anders is dit wellicht een leuk ontwerp voor je tatoeage, voorafgaand aan de vaccinatie...

[Afbeelding]
Een dartbord als tatoeage is misschien ook wel leuk. Als je dan toch iets er aan overhoudt kun je altijd zeggen dat het 50 punten waard was _O-

Bullseye!

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03 15:31

astra zeneca vaccin bestaat toch echt uit een aangepast apenvirus !!

Pfizer en Moderna niet idd, maar de rest allemaal wel meen ik

[Voor 15% gewijzigd door Mr. Detonator op 14-03-2021 12:53]

• Lethalis
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:52:
[...]
Adenovirussen veroorzaken doorgaans geen pokken / bultjes / etc. Daarnaast is het een geïnactiveerd virus.

Ask yourself if you are happy and then you cease to be.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mr. Detonator schreef op zondag 14 maart 2021 @ 12:52:
[...]

Pfizer en Moderna niet idd, maar de rest allemaal wel meen ik
Janssen en AZ, inderdaad, van de goedgekeurde vaccins, die maken gebruik van een adenovirus. Er zijn ook andere soorten vaccinaties nog in ontwikkeling, zoals die van Novavax. Waar Moderna en Pfizer de RNA-instructies voor het Spike-eiwit in hun vaccin hebben zitten, heeft Novavax het nagebouwde eiwit als basis voor hun vaccin.

• GekkePrutser
  • Niet online
Bedankt! Het ziet er inderdaad zo uit bij haar, ze heeft er zelfs 3 :)

Wel gek dat ze dat daar nog zo lang hebben gedaan.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
RobinHood schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 21:35:
[...]

Mijn vriendin is oost-europees, en heeft ook een vrij duidelijk vaccinatie-litteken.

Denk dat ze daar vaccineren met breinaalden :+

Maar ik heb ook best vaccinaties gehad, maar niks van te zien :)
Ik heb hier ook een Oost-Europese rondlopen. Die vertelde me dat het om de BCG-vaccinatie ging die het litteken veroorzaakt.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee