Toon posts:

afstandsbediening voor winamp

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand waar ik een afstandsbediening kan bestellen met infrarood receiver die ik op mijn com poort aansluit waarmee ik winamp kan besturen. Ik heb geen tv kaart dus die kan ik niet gebruiken.
of kan ik mijn bestaande afstandsbediening van mijn torentje gebruiken zodat ik alleen een receiver + software nodig heb
???

alvast bedankt

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

hmmmz daar waren bouwpakketjes voor dacht ik en anders kun je een ir-man kopen, maar dies wel prijzig

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

Of je gaat naar http://www.winamp.com/plugins/detail.jhtml?componentId=8412 waar je de Winamp infrared plugin download en dan:

Use an infrared receiver to control winamp with a normal remote With a normal remote you can now control Winamp from anywhere you want. Including the equalizer, multiple playlists and keyspeech.

:)

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

en welke infrared receiver gebruik je dan?
:)

¯\_(ツ)_/¯

Verwijderd

ontvanger kun je zelf maken (zoek hier ff op de site)

Verwijderd

Heb je er al eentje? Gebruik die dan. Nog niet? Schaf er eentje aan bij de lokale computerwinkel...

Verwijderd

Topicstarter
maar er heeft een keertje een kant en klare ergens op de site gestaan dus gewoon afstandsbediening + receiver + software voor 60 gulden geloof ik

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 08:18
Ik heb er zelf eentje in elkaar geknutseld die aansluitbaar is op een com-poort. Heeft er nl. eentje in de C't gestaan. Voor meer informatie check --> lirc

Deze site gaat over een receiver voor linux, maar met winlirc werkt hij ook onder windows.
Er staat een schema op de site met onderdelen. Deze zijn bij iedere goede electronica zaak te bestellen/kopen. Kosten hiervan zijn zo'n 12,50 en het werkt fantastisch. Naast het solderen is het het meeste werk om WinLirc je afstandsbediening in te leren.

Je kunt daarna een speciale winamp plugin downloaden vanaf een van deze sites. Hiermee is alles snel in te regelen.

Suc6 ermee.

En mocht je vragen hebben, meel me gerust.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 00:05 schreef firstwollie het volgende:
maar er heeft een keertje een kant en klare ergens op de site gestaan dus gewoon afstandsbediening + receiver + software voor 60 gulden geloof ik
Dat was hier: http://www.tweakers.net/nieuws/17369?highlight=winamp

Verwijderd

ik doe het met mijn pinnacle bijgeleverde ab >:)

})

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:18

klaaz

it's me!

• Chillmeister
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-08 10:18
ik heb ded ir-man (www.evation.com) en ben er zeer tevreden mee. ik had ook toevallig een afstandbediening met heel veel knoppen erop dus kan ik mijn hele pc bedienen vanuit mijn afstandsbediening :) .
Zelf een maken is goedkoper maar als je geen Rom chippie erbij maakt in je ir ontvanger dan wordt er meer processor kracht gebruikt
Pagina: 1