4K blu-ray speler regiovrij maken - kan het of fabeltje?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 03-12-2024
Mijn vraag
Hoe maak ik mijn Panasonic DP UB9004 regiovrij?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Mijn blu-ray speler is een Panasonic DP UB9004. Dat is een high-end 4K blu-ray speler. En ik heb een Regio A blu-ray van Criterion Collection die het (natuurlijk) niet doet.

Wanneer ik het schijfje in de speler stop, krijg ik een "scène" van 5 seconden met slechts een tekst dat de regio van het schijfje en de speler niet overeenkomen. De Xbox Series X geeft exact hetzelfde.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via Google kwam ik aantal guides tegen die ik geprobeerd heb. Die geven geen resultaat. Voorbeeld: https://www.directutor.co...es-dvd-or-blu-ray-players

Ook is er community firmware voor de Panasonics, maar dat vind ik nogal eng. Software installeren van derden. Zie: https://www.regionfreedom...d-models-eb-ef-eg-gn-p-pc

Afbeeldingslocatie: https://content.hwigroup.net/images/products_500x300/492041/panasonic-dp-ub9004.jpg

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Ken die Regionfreedom site. Heb daar ooit ook eens een aangepaste firmware van "gekregen" voor een Panasonic. Dat werkte prima. Begrijp dat je er huiverig voor bent gezien de prijs van je speler

Je kan ook eens kijken of https://www.stegen.com/nl/ iets voor je zou kunnen doen. Deze verkoopt een beperkt aantal hardwarematig gehackte bluray spelers. Misschien dat hij een hardwarematige aanpassing zou kunnen doen. Niet geschoten is altijd mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
NoahAmber schreef op maandag 15 maart 2021 @ 10:55:
Ken die Regionfreedom site. Heb daar ooit ook eens een aangepaste firmware van "gekregen" voor een Panasonic. Dat werkte prima. Begrijp dat je er huiverig voor bent gezien de prijs van je speler

Je kan ook eens kijken of https://www.stegen.com/nl/ iets voor je zou kunnen doen. Deze verkoopt een beperkt aantal hardwarematig gehackte bluray spelers. Misschien dat hij een hardwarematige aanpassing zou kunnen doen. Niet geschoten is altijd mis.
Dag Noah, dank voor je antwoord. Ik ga contact op nemen met Stegen, interessant!

Goed om te horen dat de update bij jou goed werkte. Ik vind de site er betrouwbaar uitzien, maar vind het toch wel erg spannend. Je zal net zien dat m'n apparaat opeens bricked is...

EDIT: Stegen al gebeld, helaas kan hij me niet helpen. Mijn specifieke model heeft een chip die niet gebruikt wordt in de moddelen hij regiovrij maakt.

[ Voor 8% gewijzigd door XBWillem op 15-03-2021 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
XBWillem schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:38:
[...]

Dag Noah, dank voor je antwoord. Ik ga contact op nemen met Stegen, interessant!

Goed om te horen dat de update bij jou goed werkte. Ik vind de site er betrouwbaar uitzien, maar vind het toch wel erg spannend. Je zal net zien dat m'n apparaat opeens bricked is...

EDIT: Stegen al gebeld, helaas kan hij me niet helpen. Mijn specifieke model heeft een chip die niet gebruikt wordt in de moddelen hij regiovrij maakt.
Hij doet denk ik dan alleen maar modellen die hij zelf verkoopt.
Dan is toch echt, als je persé jouw speler regiovrij wil maken, regionfreedom de enige optie. En ik begrijp dat je je speler niet wil bricken. Dan moet je het ook echt niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:38

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Oeh, tricky... en wellicht een tweede regiovrije speler voor een zacht bedrag? Aangezien je bluray`s uit de Criterion collectie koopt, denk ik dat het niet bij een eenmalig schijfje blijft voor jou ;)

Volledig regiovrij op die Panasonic zou natuurlijk ultiem zijn, maar ik begrijp je angst om een speler van zo`n 1000 euro te gaan flashen. Dat is net even wat anders dan een simpele dvd-rom drive van 4 tientjes.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Michael Knight schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:43:
Oeh, tricky... en wellicht een tweede regiovrije speler voor een zacht bedrag? Aangezien je bluray`s uit de Criterion collectie koopt, denk ik dat het niet bij een eenmalig schijfje blijft voor jou ;)

Volledig regiovrij op die Panasonic zou natuurlijk ultiem zijn, maar ik begrijp je angst om een speler van zo`n 1000 euro te gaan flashen. Dat is net even wat anders dan een simpele dvd-rom drive van 4 tientjes.
Ja, dat is 't hem nou precies. :9

Nóg een appraat zit ik ook niet helemaal op te wachten, maar is wel de veiligste keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Michael Knight schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:43:
Oeh, tricky... en wellicht een tweede regiovrije speler voor een zacht bedrag?
Zo zacht zijn die bedragen niet. Ik heb vorig jaar zelf een regiovrije Panasonic DP-UB154 (voor € 289) bij Stegen gekocht en als ik de historie in de Pricewatch bekijk was dat ruim honderd euro meer dan een ongemodificeerde speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Niet online
downtime schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:54:
[...]

Zo zacht zijn die bedragen niet. Ik heb vorig jaar zelf een regiovrije Panasonic DP-UB154 (voor € 289) bij Stegen gekocht en als ik de historie in de Pricewatch bekijk was dat ruim honderd euro meer dan een ongemodificeerde speler.
Altijd goedkoper dan een speler voor elke regio te kopen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

downtime schreef op maandag 15 maart 2021 @ 16:54:
[...]

'Zachter' is een vierde van de prijs in ieder geval wel.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 12-07-2021
Het hoeft niet echt een groot probleem te zijn....

4K disks zijn regiovrij dus die spelen gewoon op je dure speler. Koop er voor die enkele regio A blu-ray gewoon een native regio A BR speler bij (tweedehands of via Amazon) en je hebt voor minder dan het (hardware matige) regiovrij maken een oplossing die alles speelt.

Of investeer in wat computer hard- en software en rip die BR zonder regio.
Vele opties om tegen een acceptabel bedrag tot een regio vrije oplossing te komen.

Ik was het, na de zoveelste regiovrije speler (DVD en BR) tegen een meerprijs te hebben gekocht, ook zat en heb nu gewoon 2 spelers en kan alles afspelen zonder gehannes met codes op afstandbedieningen of andere trucs. Maar mijn duurste speler is er 1 uit de VS :-)

[ Voor 21% gewijzigd door Yowzawood op 15-03-2021 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Yowzawood schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:07:
Het hoeft niet echt een groot probleem te zijn....

4K disks zijn regiovrij dus die spelen gewoon op je dure speler. Koop er voor die enkele regio A blu-ray gewoon een native regio A BR speler bij (tweedehands of via Amazon) en je hebt voor minder dan het (hardware matige) regiovrij maken een oplossing die alles speelt.

Of investeer in wat computer hard- en software en rip die BR zonder regio.

Vele opties om tegen een acceptabel bedrag tot een regio vrije oplossing te komen.
Rippen en thuis afspelen via PLEX, bijvoorbeeld?

Ik ga straks Googlen naar blu-ray rippen. Heb je een specifieke site of artikel wat je me kan aanraden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
Tijdje geleden maar ik heb vroeger BR's geript naar ISO's. Regio verwijderen was in de software ook een optie... weet alleen de software zo niet meer. De ISO's spelen nog prima via een Shield met Kodi.

Maar dan heb je wel weer een BR drive voor je pc nodig. Die had ik toen al.... maar dat zijn de kosten niet.

[ Voor 8% gewijzigd door Yowzawood op 15-03-2021 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Yowzawood schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:12:
Tijdje geleden maar ik heb vroeger BR's geript naar ISO's. Regio verwijderen was in de software ook een optie... weet alleen de software zo niet meer. De ISO's spelen nog prima via een Shield met Kodi.

Maar dan heb je wel weer een BR drive voor je pc nodig. Die had ik toen al.... maar dat zijn de kosten niet.
PLEX ondersteunt ISO niet, maar ik ga er een beetje vanuit dat software kan rippen naar MP4. En dan moet ik nog software hebben voor m'n Mac.

Leuk om mee eens in te verdiepen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

@XBWillem
Heb voor een Pioneer via ebay uit Engeland een apparaatje laten komen wat voor mij de perfecte oplossing was. Heb even gekeken bij deze verkoper en deze kan ook voor jouw een apparaatje toesturen. Kan hier wel de link gaan posten maar ik wil geen modje op mijn dak hebben. Je mag een PB sturen voor de link naar deze verkoper op ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

nvm

[ Voor 176% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 08-11-2021 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:16
Speedmaster schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:00:
@XBWillem
Heb voor een Pioneer via ebay uit Engeland een apparaatje laten komen wat voor mij de perfecte oplossing was. Heb even gekeken bij deze verkoper en deze kan ook voor jouw een apparaatje toesturen. Kan hier wel de link gaan posten maar ik wil geen modje op mijn dak hebben. Je mag een PB sturen voor de link naar deze verkoper op ebay.
Dat is toch alleen voor DVD's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:46

Speedmaster

Make my day...

NotSoSteady schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:14:
[...]

Dat is toch alleen voor DVD's?
Ik lees in de startpost blu-ray speler., deze speelt dus ook DVD's Daarnaast staat zijn typenummer ook in de lijst bij de verkoper. Was zelf ook sceptisch of het wel zou werken echter na ontvangst even de beschrijving doorgelezen, Blu-ray speler aangezet en apparaatje z'n werk laten doen en werkte perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 23:16
Speedmaster schreef op maandag 15 maart 2021 @ 21:19:
[...]

Ik lees in de startpost blu-ray speler., deze speelt dus ook DVD's Daarnaast staat zijn typenummer ook in de lijst bij de verkoper. Was zelf ook sceptisch of het wel zou werken echter na ontvangst even de beschrijving doorgelezen, Blu-ray speler aangezet en apparaatje z'n werk laten doen en werkte perfect.
Ik bedoel ermee te zeggen dat je alleen DVD's regiovrij kan afspelen.
Please note that for Blu-ray players the remote will only enable multi-region for DVD's, but the Blu-ray region will remain locked as region B only. Also note that the remote will only work on UK/European region 2/B and Australian region 4/B players, but not on US region 1/A players.
Gaat om dit kastje:

Afbeeldingslocatie: https://i.ebayimg.com/images/g/qa8AAOxymiVQ9YjS/s-l1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Anoniem: 100386 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 20:04:
Rip -> demux audio, video en subs -> mux in MKV. Dat kan ook. forum.doom9.org weet meer.

Maar de beste tip is al gegeven. Je hebt een UHD BD speler, koop gewoon de UHD schijfjes ervoor. Die kennen geen regio.

Doe ik ook voor mn Oppo udp203. Wereld van verschil (zelfs de gewone bd van LOTR nu vervangen door de UHD versie).
Dat is helaas niet de beste tip. Het overgrote deel van films is niet in UHD te krijgen, en zéker niet de wat "kleinere" films, of internationale films. Voorbeeld: de Criterion Collection uit mijn post.

Ik heb ook de UHD van LOTR en die is echt fantastisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvm

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 09-11-2021 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Anoniem: 100386 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 09:40:
[...]

Zijn die niet gewoon in onze regio BD te krijg ?
Nope. Er zijn er een paar in de UK, maar that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieT
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18:44
XBWillem schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:09:
[...]

Rippen en thuis afspelen via PLEX, bijvoorbeeld?

Ik ga straks Googlen naar blu-ray rippen. Heb je een specifieke site of artikel wat je me kan aanraden?
MakeMKV werkt prima.

Ook 4K schijven laten zich prima rippen, mits je de juiste speler hebt.

Er zijn een aantal specifieke drives waarmee je kan rippen, en meestal moet je de firmware daarvan flashen voor het werkt.

De drives die 4K schijven kunnen rippen zijn in de meeste gevallen niet de drives die in je computer de schijven af kunnen spelen.
Het gaat er juist om dat de drive domweg de data eraf trekt zonder te kijken wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
RobbieT schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:49:
[...]

MakeMKV werkt prima.

Ook 4K schijven laten zich prima rippen, mits je de juiste speler hebt.

Er zijn een aantal specifieke drives waarmee je kan rippen, en meestal moet je de firmware daarvan flashen voor het werkt.

De drives die 4K schijven kunnen rippen zijn in de meeste gevallen niet de drives die in je computer de schijven af kunnen spelen.
Het gaat er juist om dat de drive domweg de data eraf trekt zonder te kijken wat het is.
4K rippen zal niet nodig zijn omdat die altijd regiovrij zijn.

Ik ga dus alleen maar kijken naar rippen reguliere blu-rays die niet spelen op mijn hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nvm

[ Voor 105% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 08-11-2021 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XBWillem
Anoniem: 100386 schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 05:54:
Forum.doom9.org is een goed beginpunt om informatie over dat rippen te verzamelen. Daar staat ook de tool 'bluray region code remover 2.5" voor als je de schijf op de HDD hebt.

Dat rippen is niet zo makkelijk overigens Reken op een leercurve en houdt er rekening mee dat het eigenlijk niet legaal kan zijn (ondanks dat het je eigen schrijven zijn).
Over de legaliteit heb ik ook gelezen. Raar toch, eigenlijk? Ik gebruik de kopie alleen thuis.

En het rippen van CD's mag dan wél? Ik heb namelijk al mijn CD's geript, in iTunes gezet en daarna op mijn telefoon. Ik speel de CD's ook af via PLEX op mijn thuisnetwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Als dat voor eigen gebruik is, is dat toegestaan, dacht ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:37
Michael Knight schreef op zondag 28 maart 2021 @ 23:55:
Als dat voor eigen gebruik is, is dat toegestaan, dacht ik..
Je mag legaal een kopie maken voor eigen gebruik echter mag je hiervoor geen beveiligingen breken/omzeilen.

Dus helaas is het niet legaal, maar wie controleert erop? Alleen als je het op internet deelt wordt er op gecontroleerd.

Bron: https://stichtingbrein.nl/wat-mag-en-wat-niet/ en https://blog.iusmentis.co...digitaliseren-auteurswet/

Die 2e gaat meer in op de wetsartikelen die erbij horen.

[ Voor 19% gewijzigd door DutchKel op 29-03-2021 07:30 ]

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Yowzawood schreef op maandag 15 maart 2021 @ 19:07:

4K disks zijn regiovrij dus die spelen gewoon op je dure speler.
XBWillem schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 22:23:

4K rippen zal niet nodig zijn omdat die altijd regiovrij zijn.
4K blu-ray zou volgens de standaard wel regiovrij moeten zijn, maar de praktijk is helaas anders. Sommige titels hebben wel degelijk een regiocodering, ze ge/misbruiken daarvoor een vlag die bij de gewone blu-ray standaard zit maar dus niet voor 4K gebruikt zou mogen worden. In het Region locked UHDs topic op blu-ray.com staan al een paar van die niet-standaard 4K schijfjes die inmiddels gevonden zijn.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mixpower
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 11:24
Daar is zeker een oplossing voor, je zal wel een paar draadjes moeten solderen maar is niet heel moeilijk. :)
https://www.rattlebyte.co...select_model&model_id=255

It's All In The "Mix"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yowzawood
yodeluxe schreef op vrijdag 2 april 2021 @ 13:29:
[...]
4K blu-ray zou volgens de standaard wel regiovrij moeten zijn, maar de praktijk is helaas anders.
De praktijk is dus bij een insignificant aantal schijfjes anders.... dat heeft natuurlijk totaal geen of amper invloed op de vraag hier. Zeker niet omdat die over BR ging :-).

En wat je schrijft klopt ook niet helemaal. UHD kent gewoon een regiocodering/geolocking, alleen die is optioneel en (nagenoeg) geen enkele fabrikant gebruikt 'm. Blijkbaar is zo'n klein clubje als genoemd dus de uitzondering, veelal Japanse licenties en recent ook wat Scandinavische. Geen goede ontwikkeling maar in de praktijk bijna voor niemand relevant. En al helemaal niet voor ons aangezien de lock ook nog eens voor een groot deel in "onze" regio zit en dus gewoon spelen op een hier gekochte speler.

[ Voor 45% gewijzigd door Yowzawood op 03-04-2021 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodeluxe
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-12-2024
Yowzawood schreef op zaterdag 3 april 2021 @ 12:36:
[...]

De praktijk is dus bij een insignificant aantal schijfjes anders.... dat heeft natuurlijk totaal geen of amper invloed op de vraag hier. Zeker niet omdat die over BR ging :-).

En wat je schrijft klopt ook niet helemaal. UHD kent gewoon een regiocodering/geolocking, alleen die is optioneel en (nagenoeg) geen enkele fabrikant gebruikt 'm. Blijkbaar is zo'n klein clubje als genoemd dus de uitzondering, veelal Japanse licenties en recent ook wat Scandinavische. Geen goede ontwikkeling maar in de praktijk bijna voor niemand relevant. En al helemaal niet voor ons aangezien de lock ook nog eens voor een groot deel in "onze" regio zit en dus gewoon spelen op een hier gekochte speler.
Nee, regiocodering zou er niet moeten zijn voor 4k schijfjes omdat dat niet in de 4k standaard staat, zelfs niet optioneel. De optie voor regiocodering die gebruikt wordt zit alleen in de 2k blu-ray standaard, maar helaas blijkt die dus ook te werken voor 4k schijfjes. Lees het topic maar dat ik heb gelinkt, daar staat precies hoe die schijfjes dus tegen de standaard in toch regiocodering gebruiken.

En wie zegt dat het een insignificant aantal schijfjes zijn? Dat er nu pas 3 titels zijn gevonden wil niet zeggen dat er maar 3 titels zijn. De maatschappijen adverteren niet met die regiocodering, dus het is net wat er bij toeval gevonden wordt door mensen die schijfjes importeren. Omdat dat aantal relatief laag is, is de kans dat er iets gevonden wordt ook een stuk kleiner. En omdat 4k dus wel degelijk regiocodering kan hebben (ook al is dat tegen de standaard), heeft dat ook invloed op de vraag hier. Ik neem aan dat de ts niet een topmodel 4k speler heeft gekocht om er dan alleen maar (o.a. geïmporteerde) 2k schijfjes mee af te spelen.

Mijn platencollectie (nog bezig met invoeren)
Hotel nodig? Kijk in dit topic voor 10% korting!

Pagina: 1