Hallo Tweakers,
Van mijn werk heb ik een vast Mitel 6920 IP toestel om te testen of deze toestellen geschikt zijn om thuis te werken.
Ik heb het toestel als volgt aangesloten
Ziggo modem (bridge) -> Unifi Gateway -> Switch 1 (met POE) -> Toestel -> PC
Nu zie ik dat het toestel om de x aantal minuten (willigkeurige) zijn verbinding lijkt te verliezen met de VOIP Gateway server. Ik zie dat het symbooltje wat groen hoort te zijn overschiet naar Wit met een driehoek.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZbhIF8hHKkqmI5U7luxXrFUU.png?f=user_large)
Nu wil ik onderzoeken of dit probleem aan mijn netwerk ligt of juist niet, alleen ik heb geen idee hoe ik dit precies aanpak.
Het onderstaande heb ik al gecontroleerd/aangepast maar dit gaf geen resultaat
In de Unifi logging zie ik niet dat het toestel steeds een netwerk onderbreking heeft, ook valt de verbinding van mijn pc niet weg.
Heeft iemand hier nog tips?
Van mijn werk heb ik een vast Mitel 6920 IP toestel om te testen of deze toestellen geschikt zijn om thuis te werken.
Ik heb het toestel als volgt aangesloten
Ziggo modem (bridge) -> Unifi Gateway -> Switch 1 (met POE) -> Toestel -> PC
Nu zie ik dat het toestel om de x aantal minuten (willigkeurige) zijn verbinding lijkt te verliezen met de VOIP Gateway server. Ik zie dat het symbooltje wat groen hoort te zijn overschiet naar Wit met een driehoek.
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZbhIF8hHKkqmI5U7luxXrFUU.png?f=user_large)
Nu wil ik onderzoeken of dit probleem aan mijn netwerk ligt of juist niet, alleen ik heb geen idee hoe ik dit precies aanpak.
Het onderstaande heb ik al gecontroleerd/aangepast maar dit gaf geen resultaat
- ping -t op toestel IP
- ping -t op VOIP gateway IP
- Nieuwe netwerkkabel
- PC uit het toestel gelaten
- UPNP ingeschakeld
- Firewall op toestel uitgezet
- Firewall op Unifi Gateway uitgezet
- Toestel naar fabrieksinstellingen en opnieuw geïnstalleerd
In de Unifi logging zie ik niet dat het toestel steeds een netwerk onderbreking heeft, ook valt de verbinding van mijn pc niet weg.
Heeft iemand hier nog tips?