Vraag

• eighty-four
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 03-02 09:27
Ik heb onlangs een Dell Vostro 3681 (Core i3 10100) overgenomen. Er zit nu 4 GB geheugen in. Als ik dat zou willen updaten (naar 8 GB of 16 GB, afhankelijk van de prijs) welk geheugen kan ik het beste nemen?

De manual zegt:
Sleuven: 2 UDIMM-slots
Type: DDR4
Snelheid: 2666 MHz
Maximale geheugen: 64 GB
Geheugen per sleuf: 4 GB, 8 GB, 16 GB, 32 GB

Begrijp ik goed dat dat DDR4-SODIMM moet zijn?

Alle reacties

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:50
Nee SO-DIMM is geheugen voor een laptop
Je moet gewoon DDR4 geheugen hebben volgens mij

Check dit en help mee!

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-11-2022

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

volgens de foto's bij de handleiding (https://www.dell.com/supp...9-adfa48d269c1&lang=nl-nl) moet er gewoon normaal DDR4 geheugen in.

zou je een foto kunnen maken van de binnenkant en die dan opsturen? dan weten we het zeker.

wat ga je met de desktop doen? voor browsen, videobellen en mailtjes sturen is 8gb meer dan genoeg, voor gamen is 16gb de sweet spot.

8gb kost gemiddeld zo'n 50 euro, 16gb zo'n 80 euro.

Specs

• eighty-four
Ik heb de PC even opengemaakt en het is inderdaad gewoon DDR4.
Het zwaarste wat er op wordt gedaan is wat fotobewerking met ACDSee, geen gamen.
Dat betekent dat ik moet zoeken op DDR4, 2666 MHz en unregistered (vanwege 'UDIMM')?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Correct, sneller mag ook, het zal dan terug geklokt worden naar 2666.
Maar bij voorkeur identieke modules.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• eighty-four
Dank voor de antwoorden! Het geheugenverhaal is me helemaal duidelijk!

Nog een vervolgvraag. Er kan een 3.5" harde schijf in deze computer. Ik heb een WD Blue 6TB gekocht hiervoor. Nu zie ik in de handleiding staan 'Capaciteit: tot 2 TB'. Hoe groot is het risico dat de 6TB harde schijf niet werkt? En zit het probleem dan in de 2TB limiet van de MBR en is dat opgelost als ik GPT gebruik (dit verhaal), of speelt er nog wat anders? Ik heb geprobeerd om mijn huidige 4TB te koppelen. Deze zag ik wel staan in schijfbeheer, maar niet in de verkenner omdat er geen driveletter was gekoppeld (wat ik niet durfde te doen omdat ik geen risico wilde nemen met de data die erop staat).

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:24
Een 6 TB schijf moet geen probleem zijn.
Snap niet zo goed waarom Dell dit aangeeft.

Jaren terug waren er nog systemen zonder UEFI, die kunnen niet booten vanaf een GPT disk dus was je toegewezen op MBR en dus max een 2,2 TB volume/partitie.

AMD DX4 100 (3.11) / Pentium MMX 200@233 (95) / Athlon Slot A Thunderbird 1000 (98SE) / P!!!-S 1,4GHz (ME+2K) / AthlonXP 1700+@3200+ (XP) / Opteron 165 (XP x64) / Q6600 (Vista) / Ryzen 5 5600X (10)

• eighty-four
Ik heb het geprobeerd en het werkt! Nogmaals dank!

Wel vreemd inderdaad dat Dell de maximale grootte van 2TB dan zo expliciet in de handleiding zet...
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee