GPU drivers verwijderen met DDU en opnieuw installeren.
Specs van het systeem? Merk en type van cpu, moederbord, geheugen, videokaart, voeding, opslag etc.
Specs van het systeem? Merk en type van cpu, moederbord, geheugen, videokaart, voeding, opslag etc.
Operating System
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 4790 @ 3.60GHz 65 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
28,0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI Z97 GAMING 5 (MS-7917) (SOCKET 0) 37 °C
Graphics
BenQ RL2455 (1920x1080@64Hz)
NVIDIA GeForce GTX 770 (MSI)
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA ) 26 °C
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SATA (SSD)) 27 °C
59GB SanDisk SDDR-113 USB Device (USB )
Optical Drives
ATAPI iHAS124 E
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Windows 10 Home 64-bit
CPU
Intel Core i7 4790 @ 3.60GHz 65 °C
Haswell 22nm Technology
RAM
28,0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI Z97 GAMING 5 (MS-7917) (SOCKET 0) 37 °C
Graphics
BenQ RL2455 (1920x1080@64Hz)
NVIDIA GeForce GTX 770 (MSI)
Storage
931GB Seagate ST1000DM003-1CH162 (SATA ) 26 °C
465GB Samsung SSD 850 EVO 500GB (SATA (SSD)) 27 °C
59GB SanDisk SDDR-113 USB Device (USB )
Optical Drives
ATAPI iHAS124 E
Audio
NVIDIA Virtual Audio Device (Wave Extensible) (WDM)
Voordat je software gaat verwijderen kun je in veilige modus van Windows 10 testen of dit zich ook voordoet.
Zo ja dan is het waarschijnlijk een hardware matig probleem.
-Of iets raakt oververhit (waarschijnlijk je videokaart als dit het geval is). Door een (meerdere) kapotte ventilator en/of stof.
-Of je kaart is te ver overgeklokt.
-Of je videokaart is kapot.
Zo ja dan is het waarschijnlijk een hardware matig probleem.
-Of iets raakt oververhit (waarschijnlijk je videokaart als dit het geval is). Door een (meerdere) kapotte ventilator en/of stof.
-Of je kaart is te ver overgeklokt.
-Of je videokaart is kapot.
[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 13-03-2021 16:43 ]
Bedankt voor de reacties. Heb de gpu driver verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft. Liep net weer vast bij het kijken van een video, het beeld wordt dan zwart en de pc start zichzelf opnieuw op. Ik merkte dus op dat het processor verbruik regelmatig ineens 97 proc wordt bij internet gebruik, kan het dan alsnog aan de videokaart liggen?
Videokaart 99% kans.themann schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:00:
Bedankt voor de reacties. Heb de gpu driver verwijderd en daarna opnieuw geïnstalleerd en het probleem blijft. Liep net weer vast bij het kijken van een video, het beeld wordt dan zwart en de pc start zichzelf opnieuw op. Ik merkte dus op dat het processor verbruik regelmatig ineens 97 proc wordt bij internet gebruik, kan het dan alsnog aan de videokaart liggen?
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
ik neem aan dat je je monitor op je videokaart hebt aangesloten. haal je videokaart eens er uit en sluit je monitor aan op het moederbord. dan gebruikt hij de ingebouwde graphics van de processor. als het dan nog steeds gebeurt weet je dat de videokaart het probleem niet is.
Videokaart eruit gehaald en scherm op moederbord aangesloten.. grijs beeld. Alleen moederbord msi gaming moederbord kwam in beeld. Verder dan dat komt ie niet. start windows niet op
Ook in safe mode?themann schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 18:37:
Videokaart eruit gehaald en scherm op moederbord aangesloten.. grijs beeld. Alleen moederbord msi gaming moederbord kwam in beeld. Verder dan dat komt ie niet. start windows niet op
Try SCE to Aux
Ah zit er nu wel in. Moest een andere schijf selecteren
Tot nu toe nog geen crash. Heb de videokaart al 7 jaar zie ik. Even afwachten of het steady blijft zonder videokaart
Top!
als je nu geen problemen hebt ligt dus aan de videokaart, als je nog steeds de BSOD's krijgt en de particles krijgt ligt het niet aan de videokaart.
ik zou nu tijdelijk een 710 of een 1030 halen. waar ga je het voor gebruiken?
als je nu geen problemen hebt ligt dus aan de videokaart, als je nog steeds de BSOD's krijgt en de particles krijgt ligt het niet aan de videokaart.
ik zou nu tijdelijk een 710 of een 1030 halen. waar ga je het voor gebruiken?
Alles is nu een soort beroving in mijn ogen, als het niet heel erg nodig is, zou ik nu geen andere videokaart kopen, maar dit duurt nog wel een half jaar denk ik
If it works, I'll break it
Ik denk dat ik inderdaad niks anders koop, is niet normaal op dit moment. Misschien dat ik weer een tweedehandse gtx 770 neem. Rond de 75 euro, kan ik dat half jaartje wel mee overbruggen. Bedankt voor jullie hulp
[ Voor 6% gewijzigd door themann op 13-03-2021 23:02 ]
Als je niet gaat gamen heb je sowieso vrijwel niets aan een snelle GPU en kan je het prima zo laten. Ga je wel gamen is het afhankelijk van welke games je speelt. Verder speelt je CPU ook nog mee omdat die de bottleneck kan zijn bij een erg snelle kaart. Maar goed, ga je niet gamen hoef je dus helemaal niets
Pagina: 1