Toon posts:

Putty met USB to Serial adapter

Pagina: 1
Acties:

• teun1988
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 01-02 08:54
Hoi,

Gebruikt iemand Putty nog ooit op windows 10 als serial terminal? Zo ja kan dat nog met USB to Serial adapters?

Ik gebruik zelf momenteel een STLab adapter(oud).
Putty geeft de melding: "unable to open COM8 port" wanneer ik de terminal wil openen. Nu vraag ik me af of dat niet werkt i.v.m. de drivers van die adapter. Dit omdat "driver phased out since 2012" direct in de device name word aangegeven. Dus werkt een andere adapter wellicht wel?

Nu heb ik na wat googlen gezien dat putty sommige services van windows 10 niet leuk zou vinden en dat die uit gezet moeten worden. Maar er wordt verder niet bij verteld welke services dit zijn.

Ik wilde een PIC32 microcontroller programmeren. Maar ik krijg de terminal dus niet opgezet.

Iemand die hier wat meer verstand van heeft?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:47
teun1988 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:49:
Ik gebruik zelf momenteel een STLab adapter(oud).
Welke, of welke chipset wordt er gebruikt?
Putty geeft de melding: "unable to open COM8 port" wanneer ik de terminal wil openen.
Is COM8 inderdaad de virtuele com poort die de driver aangemaakt heeft?

• teun1988
Is COM8 inderdaad de virtuele com poort die de driver aangemaakt heeft?
Instellingen heb ik allemaal gecontroleerd die zouden moeten kloppen.

Chipset pl2303hxa denk ik

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:15
Een snelle google op 'driver phased out since 2012' leidt me hiernaartoe: https://www.connectix.nl/...act-your-supplier-solved/

[Voor 0% gewijzigd door Lizard op 13-03-2021 15:41. Reden: typo]

• teun1988
Ah yes gelukt thanks!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee