Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Putty met USB to Serial adapter

Pagina: 1
Acties:

• teun1988
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 13-03 16:29
Hoi,

Gebruikt iemand Putty nog ooit op windows 10 als serial terminal? Zo ja kan dat nog met USB to Serial adapters?

Ik gebruik zelf momenteel een STLab adapter(oud).
Putty geeft de melding: "unable to open COM8 port" wanneer ik de terminal wil openen. Nu vraag ik me af of dat niet werkt i.v.m. de drivers van die adapter. Dit omdat "driver phased out since 2012" direct in de device name word aangegeven. Dus werkt een andere adapter wellicht wel?

Nu heb ik na wat googlen gezien dat putty sommige services van windows 10 niet leuk zou vinden en dat die uit gezet moeten worden. Maar er wordt verder niet bij verteld welke services dit zijn.

Ik wilde een PIC32 microcontroller programmeren. Maar ik krijg de terminal dus niet opgezet.

Iemand die hier wat meer verstand van heeft?

• Nielson
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 14:14
teun1988 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:49:
Ik gebruik zelf momenteel een STLab adapter(oud).
Welke, of welke chipset wordt er gebruikt?
Putty geeft de melding: "unable to open COM8 port" wanneer ik de terminal wil openen.
Is COM8 inderdaad de virtuele com poort die de driver aangemaakt heeft?

• teun1988
Is COM8 inderdaad de virtuele com poort die de driver aangemaakt heeft?
Instellingen heb ik allemaal gecontroleerd die zouden moeten kloppen.

Chipset pl2303hxa denk ik

• Lizard
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 00:10
Een snelle google op 'driver phased out since 2012' leidt me hiernaartoe: https://www.connectix.nl/...act-your-supplier-solved/

[Voor 0% gewijzigd door Lizard op 13-03-2021 15:41. Reden: typo]

• teun1988
Ah yes gelukt thanks!

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True