Toon posts:

Welke rgb controller moet ik kiezen?

Pagina: 1
Acties:

• Spansnl
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 18-11-2022
Hallo allemaal,

Ik heb laatst een PC gekocht en zou mijn rgb fans graag via een programma besturen. Nu is dat nog niet mogelijk en moet ik om de kleur te veranderen telkens mijn kast open halen. Ik vroeg me daarom af wat een goede niet al te dure rgb controller is. Zelf vind ik de corsair commander pro + rgb hub iets te duur. Ik heb zelf gelid solutions stella fans. Ik heb ook gekeken naar de goedkope AMBER5 ARGB-controller maar die werd sterk afgeraden. Wat is een andere goede rgb controller? En kan je eigenlijk een coolermaster rgb hub gebruiken voor stella solutions fans? Of moet ik dan toch echt de AMBER5 ARGB-controller hebben van gelid solutions zelf?

Alvast bedankt.

• Yinko
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 07-03 08:02

Yinko

brb ben ff klagen lol

Wat voor moederbord heb je? Ik kan mij bijna niet voorstellen dat een relatief nieuwe PC geen RGB header heeft. Buiten dat kost die Gelid Solutions controller €13. Je kunt altijd die controller kopen en als het niet bevalt later een duurdere kopen.

• Spansnl
Het moederbord dat ik heb is een ASRock Z170 Gaming K4/D3. Volgens mij is die al best oud. Ik weet dus niet wat daar mee mogelijk is.

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Nee ik zie het, geen RGB header daar. In principe zijn je fans ARGB (3-pin) en zou je in theorie dus elke controller kunnen gebruiken die ARGB 3-pin ondersteund. Let op dat je geen RGB controller gebruikt die voor specifieke merken zijn. NZXT en Corsair werkt bvb alleen met eigen merk.

Indien je wat budget hebt, kun je is kijken naar een Cooler Master setje met nieuwe fans, hubje etc... ook omdat Gelid Solutions fans niet optimaal zijn.

• Spansnl
Oke wat voor setje van coolermaster zou je aanraden? En werken de cooler master fans met elke rgb fans die 3 pin zijn? Ik heb er ongeveer een budget voor van 50 euro en wil graag 4 fans in mijn case. Is dat mogelijk?

[Voor 67% gewijzigd door Spansnl op 16-03-2021 16:20]

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Het verschilt per build. Heb je voorin 2x 200mm of 3x 120mm... Heb je achter, onder, boven of whatever nog fans. Misschien kun je gewoon losse kopen en een controller erbij... Kijk gewoon even hier of als je gebruikt niet erg vindt even dit in de gaten houden

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Spansnl
Oke zelf zou ik dan denk ik toch iets meer uitgeven en voor een pc case van sharkoon gaan want die heeft standaard een rgb controller erin zitten.

• Yinko

Yinko

brb ben ff klagen lol

Top man! Heel veel succes en plezier met hopelijk snel een mooie RGB PC!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee