Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het is idee in basis is gamen. Denk aan CoD Warzone/ World of Warcraft/ World of Tanks/ Cyberpunk en in de toekomst de Skyrim opvolgers
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan max €1250,- excl. grafische kaart. In elkaar zetten ga ik samen met een maatje van me doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb hier een GTX 1060 3gb liggen voor de time- being. Ik wil de overstap maken naar een RTX3080 gaming trio of Suprim straks. Ja en idd, wanneer de prijzen normaal worden
Daarnaast nog een 24" 1080p scherm van Samsung (wil straks op 1440p/4k overstappen)
Als laatste heb ik nog een ADATA SSD liggen van 256gb en een oudere 500gb SATA schijf. Die laatste hoeft niet per se mee maar extra opslag is altijd handig toch?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles exclusief grafische kaart, muis, toetsenbord, beeldscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Gevoelsmatig wel fijn om wat dingen te matchen. Denk aan Be Quiet! kast en fans e.d.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil systeem is een eis.Daarnaast hoeft de kast niet echt groot te zijn. Echter is airflow/ koeling voor me belangrijk. Wil een stil en koel systeem als het effe kan.
Er mag wel iets aan RGB in zitten maar een kermis hoeft het niet te worden.
Ik wil graag sowieso op 1440p straks goed kunnen gamen op de hoogste settings. Eigenlijk zelfs richting 4k wellicht maar dat is toekomst.
Ga je overklokken?
Zelf niet, maar als op een relatief makkelijke manier meer uit de processor oid te halen valt sluit ik het niet uit. Echter ga ik het dan niet zelf doen maar vraag ik advies
. Mocht het echt niet nodig zijn qua performance omdat het systeem simpelweg snel zat is dan niet natuurlijk.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit nog in twijfel of ik moet kiezen voor INTEL of AMD. AMD heb ik nu. Bevalt prima. Echter voor de dingen die ik ermee wil doen denk ik zelfs dat INTEL wellicht slimmer/ beter is?
Toekomst gericht is wat ik zoek. Een systeem dat nu in basis gewoon meer dan dik in orde is en ik later relatief makkelijk kan aanpassen en/of upgraden.
Ik verwacht advies, niet meer niet minder. Ik kan zelf prima topics lezen en er een gevoel bij krijgen. Echter heb ik te weinig kennis van wat wel en niet goed samengaat qua merken e.d.
Lees dat AMD bijvoorbeeld niet zo fijn werkt met bepaalde merken ram. Dus vandaar is hulp zeer welkom.
Hieronder een voorbeeld van wat ik zelf in elkaar geflanst heb. Ben erg benieuwd of ik (redelijk) goed zit of de plank mis sla
Dit zou het zo ongeveer moeten zijn. Mocht ik iets missen/ vergeten o.i.d. dan schroom niet me te adviseren bij deze.
Het idee is om de boel ergens tussen nu en de zomervakantie aan te schaffen.
Mocht het om bepaalde redenen (wellicht vanuit jullie advies) slimmer zijn om te wachten tot einde jaar bijvoorbeeld dan wil ik dat zeker overwegen.
Mijn huidige systeem doet het nog
, echter is het in deze tijd na ruim ongeveer 10 jaar dienst tijd voor wat nieuws dacht ik zo.
Alvast hartelijk dank heren en dames voor jullie kennis en kunde.
Groetjes Maarten
Het is idee in basis is gamen. Denk aan CoD Warzone/ World of Warcraft/ World of Tanks/ Cyberpunk en in de toekomst de Skyrim opvolgers

Wat mag het systeem gaan kosten?
Zit te denken aan max €1250,- excl. grafische kaart. In elkaar zetten ga ik samen met een maatje van me doen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb hier een GTX 1060 3gb liggen voor de time- being. Ik wil de overstap maken naar een RTX3080 gaming trio of Suprim straks. Ja en idd, wanneer de prijzen normaal worden

Daarnaast nog een 24" 1080p scherm van Samsung (wil straks op 1440p/4k overstappen)
Als laatste heb ik nog een ADATA SSD liggen van 256gb en een oudere 500gb SATA schijf. Die laatste hoeft niet per se mee maar extra opslag is altijd handig toch?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles exclusief grafische kaart, muis, toetsenbord, beeldscherm.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet echt. Gevoelsmatig wel fijn om wat dingen te matchen. Denk aan Be Quiet! kast en fans e.d.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil systeem is een eis.Daarnaast hoeft de kast niet echt groot te zijn. Echter is airflow/ koeling voor me belangrijk. Wil een stil en koel systeem als het effe kan.
Er mag wel iets aan RGB in zitten maar een kermis hoeft het niet te worden.
Ik wil graag sowieso op 1440p straks goed kunnen gamen op de hoogste settings. Eigenlijk zelfs richting 4k wellicht maar dat is toekomst.
Ga je overklokken?
Zelf niet, maar als op een relatief makkelijke manier meer uit de processor oid te halen valt sluit ik het niet uit. Echter ga ik het dan niet zelf doen maar vraag ik advies

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik zit nog in twijfel of ik moet kiezen voor INTEL of AMD. AMD heb ik nu. Bevalt prima. Echter voor de dingen die ik ermee wil doen denk ik zelfs dat INTEL wellicht slimmer/ beter is?
Toekomst gericht is wat ik zoek. Een systeem dat nu in basis gewoon meer dan dik in orde is en ik later relatief makkelijk kan aanpassen en/of upgraden.
Ik verwacht advies, niet meer niet minder. Ik kan zelf prima topics lezen en er een gevoel bij krijgen. Echter heb ik te weinig kennis van wat wel en niet goed samengaat qua merken e.d.
Lees dat AMD bijvoorbeeld niet zo fijn werkt met bepaalde merken ram. Dus vandaar is hulp zeer welkom.
Hieronder een voorbeeld van wat ik zelf in elkaar geflanst heb. Ben erg benieuwd of ik (redelijk) goed zit of de plank mis sla

# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | AMD Ryzen 5 5600X Boxed | € 349,- | € 349,- |
1 | Moederborden | Gigabyte B550 Aorus ELITE AX V2 | € 149,90 | € 149,90 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 123,90 | € 123,90 |
5 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm | € 22,15 | € 110,75 |
1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix RGB BL2K8G36C16U4BL | € 107,24 | € 107,24 |
1 | Voedingen | MSI MPG A750GF | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,- | € 119,- |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 6,99 | € 6,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.185,73 |
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 321,44 | € 321,44 |
1 | Moederborden | MSI Z490-A PRO | € 144,99 | € 144,99 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Zwart | € 99,- | € 99,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X53 | € 123,90 | € 123,90 |
5 | Ventilatoren | be quiet! Silent Wings 3 PWM, 140mm | € 22,15 | € 110,75 |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX432C16FB3K2/16 | € 89,99 | € 89,99 |
1 | Voedingen | MSI MPG A750GF | € 119,95 | € 119,95 |
1 | Solid state drives | Samsung 970 EVO 1TB | € 119,- | € 119,- |
1 | Overclocking | Arctic Silver 5 - 3,5 gram | € 6,99 | € 6,99 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 1.136,01 |
Dit zou het zo ongeveer moeten zijn. Mocht ik iets missen/ vergeten o.i.d. dan schroom niet me te adviseren bij deze.
Het idee is om de boel ergens tussen nu en de zomervakantie aan te schaffen.
Mocht het om bepaalde redenen (wellicht vanuit jullie advies) slimmer zijn om te wachten tot einde jaar bijvoorbeeld dan wil ik dat zeker overwegen.
Mijn huidige systeem doet het nog

Alvast hartelijk dank heren en dames voor jullie kennis en kunde.
Groetjes Maarten
[Voor 20% gewijzigd door mr.Hityouhard op 13-03-2021 12:10]