Toon posts:

Simpele modem voor thuisnetwerk.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:05

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ewn vriend van mij woont in een appartement waar de modem op de benedenverdieping staat en hij ervaart veel klachten met de WiFi en de verhuurder werkt ook niet mee.

Hij heeft wel een netwerk kabel vanaf de modem en die werkt wel goed. Dus mijn idee was om een simpele modem aan te sluiten op de netwerk kabel om gewoon een eigen WiFi te maken.

Nu is de vraag wat is daarvoor geschikt? Hij heeft op zich enkel een pc die nu op de netwerk kabel is aangesloten en het WiFi is voor hem alleen. Dus het apparaat moet minimaal 2 lan poorten hebben. 1 voor de inkomende kabel, 1 voor de uitgaande kabel naar de pc. Ease of use is erg belangrijk. Weinig setup etc. Ding in het stopcontact, stekkers er in gaan met die banaan.

Op de pricewatch kom ik al snel hier op uit
https://tweakers.net/mode...0FaVIyUtJRygUZpmSmVFtbCwA

Prijs moet onder de 50 euro zijn. Dus kan kom ik al snel uit op pricewatch: TP-Link Archer Draadloze Dual Band Gigabit Router Archer C1200. zijn er nog andere oplossingen die ik over het hoofd zie of raden jullie een ander apparaat aan?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Alle reacties

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 23-03 13:43
Ik zou eerder een Accespoint kopen met extra lanpoorten i.p.v een router ( geen modem!).
Anders een switch voor de AP plaatsen voor extra lanpoorten.

Router achter router kan maar dit zou ik niet aanraden aangezien dit eventueel meer problemen op opleveren dan oplossen.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Arthion-nl schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:12:
Ik zou eerder een Accespoint kopen met extra lanpoorten i.p.v een router ( geen modem!).
Anders een switch voor de AP plaatsen voor extra lanpoorten.

Router achter router kan maar dit zou ik niet aanraden aangezien dit eventueel meer problemen op opleveren dan oplossen.
kweenie kinkt alsof het netwerk gedeeld moet worden met andere personen (buiten prive sfeer). dan zou ik een router kopen.
als het echt zijn eigen modem is ja dan is een acces point beter

Iperf

• Arthion-nl
Als hij zijn netwerk met meerdere mensen deelt dient de verhuurder voor gescheiden netwerk te verzorgen en niet de huurder met een houtje touwtje oplossing die maar voor 50% werkt.

Maar goed dat is mijn mening

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

nee waarom? je zelf beschermen tegen shit van buitenaf is jouw taak. niet die van een isp

Iperf

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Persoonlijk zou ik ook voor een Access Point gaan en geen twee routers achtereen zetten in een NAT netwerk, dat is uiteindelijk gewoon vragen om problemen. Helemaal als je niet weet wat je doet. Verder is het aan de verhuurder ervoor te zorgen het netwerk gescheiden te houden als er dadwerkelijk meerdere woningen gebruik maken van dezelfde aansluiting.

[Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 13-03-2021 12:27]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Arthion-nl
Fish schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:23:
nee waarom? je zelf beschermen tegen shit van buitenaf is jouw taak. niet die van een isp
Die eerste "modem" is overduidelijk een router met eigen firewall die houd de shit vanaf buiten al tegen. Nog een router erachter zetten zorgt er alleen voor dat eventuele andere huurders niet op zijn netwerk kan komen.
Maar het kan wel andersom en hij kan de device's van de andere eventuele huurders bereiken.

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Arthion-nl schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:20:
Als hij zijn netwerk met meerdere mensen deelt dient de verhuurder voor gescheiden netwerk te verzorgen en niet de huurder met een houtje touwtje oplossing die maar voor 50% werkt.

Maar goed dat is mijn mening
Dat is mijn/onze mening natuurlijk ook, maar iedereen die wel eens met een huisbaas dit soort dingen heeft gehad weet ook wel dat er alleen gezeik van komt. Dan ben je met 30-50 euro oplossing en stuk beter af.

Ik zal eens in de wereld van accesspoints duiken.
Fish schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:16:
[...]

kweenie kinkt alsof het netwerk gedeeld moet worden met andere personen (buiten prive sfeer). dan zou ik een router kopen.
als het echt zijn eigen modem is ja dan is een acces point beter
Het netwerk wordt inderdaad door meerdere personen gebruikt. Er is één modem in een soort algemene ruimte waar dus anderen gebruik van maken. Mijn vriend heeft last dat het WiFi (vaak wegvalt) en netwerkproblemen zijn moeilijk te diagnoseren dus ik raad hem aan een "ding" te kopen om op de kabel aan te sluiten, als dat werkt is het klaar. Werkt het alsnog niet kan het "ding" gewoon terug en weet je dat het probleem bij je eigen hardware ligt.

Ik zie dit ding > pricewatch: MikroTik Routerboard RB952Ui-5ac2nD hAP ac lite en dat lijkt wel aardig aan de eisen te voldoen. Het appartement waar die in zit is niet groot, heeft geen dikke muren dus heb niet perse supersterk WiFi nodig, en deze heeft nog een paar LAN poorten. Wat denken jullie?

Wat reviews gelezen en het lijkt er op dat die unit misschien wat ingewikkeld is. pricewatch: TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender (V1/V2) denk dat dit wel wat is.

[Voor 59% gewijzigd door MrVegeta op 13-03-2021 14:53]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Arthion-nl
MrVegeta schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 13:17:

Wat reviews gelezen en het lijkt er op dat die unit misschien wat ingewikkeld is. pricewatch: TP-Link RE200-AC750 WiFi Range Extender (V1/V2) denk dat dit wel wat is.
Dat is een wifi extender en die zal ik persoonlijk links laten liggen aangezien dit bagger apparaten zijn.
Deze EAP225 ligt door de verzendkosten net 2 euro over je budget maar zou een prima oplossing kunnen zijn. Je hoeft hem ook niet perse aan de muur te hangen ondanks het een wall-in AP is. Wel met peer extra ethernet aansluitingen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:47
Aangezien TS toch niet bij de huidige router kan komen zijn zaken als port forwarding toch niet mogelijk dus een eigen router is naar mijn mening wel zo slim.
Je isoleert jouw netwerk dan netjes van de anderen die van die hoofdrouter gebruik maken en door de marktwerking zijn routers met wifi meestal goedkoper dan losse accesspoints.

Ik zou niet voor dat routerboard gaan, die heeft enkel 100Mbps netwerk poorten.
Neem bijvoorbeeld een TP-Link Archer C1200

https://www.routershop.nl/tp-link-archer-c1200/pid=53124
https://www.alternate.nl/...uter/html/product/1298279

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Arthion-nl schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 12:26:
[...]

Die eerste "modem" is overduidelijk een router met eigen firewall die houd de shit vanaf buiten al tegen. Nog een router erachter zetten zorgt er alleen voor dat eventuele andere huurders niet op zijn netwerk kan komen.
Maar het kan wel andersom en hij kan de device's van de andere eventuele huurders bereiken.
Nog steeds niet de taak van de isp dus. ze hoeven helemaal geen router te leveren. doen ze vaak wel. maar is geen verplichting.

Iperf

• MrVegeta

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Arthion-nl schreef op zondag 14 maart 2021 @ 06:34:
[...]

Dat is een wifi extender en die zal ik persoonlijk links laten liggen aangezien dit bagger apparaten zijn.
Deze EAP225 ligt door de verzendkosten net 2 euro over je budget maar zou een prima oplossing kunnen zijn. Je hoeft hem ook niet perse aan de muur te hangen ondanks het een wall-in AP is. Wel met peer extra ethernet aansluitingen.
Hm ik heb er zelf ook zo'n range extender via de stopcontact en dat werkt aardig. Hoefde niets in te stellen, gewoon in pluggen en rammen.

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee