Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

how to optimaal casten videocontent van pc naar tv (LG C9)

Pagina: 1
Acties:

• jppilot
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02:44
Goedemorgen Tweakers,

Ik wil films streamen vanaf mijn laptop naar mijn LG C9. De films zijn lokaal opgeslagen op mijn laptop. Mijn laptop maakt via wifi verbinding met een Experia Box v10, de tv is via ethernet verbonden met de Experia Box.

Momenteel maak ik gebruik van Plex. Dit werkt prima voor lagere kwaliteit films (1080p), maar begint te stotteren bij 4k HDR 7.1 Atmos content.

Hoe kan ik het stotter/buffering probleem oplossen? de laptop aansluiten met ethernet is geen optie. De Experia Box staat ingesteld op 802.11n 2.4 Ghz, wat voldoende Mbps zou moeten geven. De 4k HDR content heeft volgens Plex een bitrate van +/- 40 a 50 Mbps.

Alvast dank!

• The Fatal
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 23:52
HDMI kabel tussen je laptop en tv? Dat zal altijd werken.

• jppilot
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 02:44
Vanwege het geluid dat de laptop produceert is dat niet de gewenste optie, maar bedankt voor je input! :)

• jadjong
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 22:39
Als je betrouwbaar goede kwaliteit video wilt weergeven maar geen stekkers aan kan, of wil, aansluiten dan houdt het een beetje op he...

• HereIsTom
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 23:51
Of via een HDMI kabel of netwerkkabel, via Wifi gaat niet werken.
Of op een goede USB-stick zetten en in je TV steken.

 iPad Pro 12.9 2020 | Sony A89 4K OLED Smart Android TV | Laptop: MSI GT780DX i7 / 128GB SSD / 16GB DDR3 | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB

• D vd V
  • Registratie: oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@jppilot De zwakke schakel hier is de WiFi verbinding. Daar zul je iets aan moeten doen. Of je gebruikt toch een ethernetkabel of hangt de laptop met HDMI aan de tv.

Panasonic TX-P50GT60 | Marantz SR7011 - UD5007 | Bluesound Node | Nvidia Shield TV Pro 2019 | Focal Chorus 826W - 806W - CC800W | SVS SB-2000 Pro | Synology DS918+

• hcQd
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 06:10
Kun je de wifi op je laptop niet upgraden, met wifi5 (voorheen ac) heb je aanmerkelijk meer bandbreedte beschikbaar.
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True