Toon posts:

Beheerd door je organisatie melding in Google Chrome

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Lcanrinus
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 17-08-2021
Hi!

Sinds kort ervaar ik in Google Chrome een glitch waarbij het scherm gemaskeerd wordt en je gegevens niet meer kan invullen...
Het gebeurd willekeurig en het lijkt net een popup die je normaliter weg zou kunnen klikken.
Helaas is dat niet het geval en heb ik al meerdere malen Edge moeten gebruiken.
Dit is erg vervelend want ik heb alle instellingen en wachtwoorden in Chrome....

Recent eens de instellingen ingedoken en de laatste updates geïnstalleerd maar dit heeft helaas niet geholpen.
Wel viel mij oog op een melding wat benoemd dat Chrome beheerd wordt door mijn organisatie.
Het bevat hier mijn privé laptop en ik heb ook geen werk accounts gekoppeld.
Vandaar dat ik het niet begrijp. Ik heb de Policies al na gekeken maar ikzelf kan er niet wijzer uit worden wat het nou is.

Heeft er iemand hier meer ervaring mee? of kan wellicht iemand mij hier meer over vertellen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
-Windows 10 Home 20H2 64Bit
-HP Envy 17-NT120ND
-Google Chrome Versie 89.0.4389.82

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
-Bijwerken Google Chrome
-Chrome Policies bekeken
-Antivirus Scan Norton 360
- Installeren van laatste Updates & Drivers

Alle reacties

• Lcanrinus
Ter aanvulling nog enkele foto's:

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
De browser lijkt gekaapt te zijn:

https://www.pcrisk.nl/ver...llen%20OptimumSearch%20is.

[Voor 6% gewijzigd door NoahAmber op 13-03-2021 10:20]

• Lcanrinus
Oh dan ben ik de pineut...
Ik gebruik het al even met de gedachte dat het onschuldig is...

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Lcanrinus schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 10:26:
Oh dan ben ik de pineut...
Ik gebruik het al even met de gedachte dat het onschuldig is...
Naja, pineut. OK een beetje misschien. Probeer eens de tips op te volgen van die site
Draai Malware Bytes en Hitman Pro eens. Kijken wat dat oplevert. Schakel de extensies van Chrome ook uit.
Als het echt in Chrome zit zou je die ook volledig kunnen verwijderen zoals omschreven. Wachtwoorden en bookmarks worden sowieso opgeslagen in je google account. Ook de xtensies. Die zou je eens kunnen verwijderen.

Dus er is best wel wat werk om te onderzoeken en herstellen

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee