Afgelopen dagen beetje rond gezocht naar een iphone 12. Hierbij viel mij op dat bij apple de iphone 12 rond de 900 euro kost. Rond dezelfde prijs die MediaMarkt en Coolblue aanbied. Toch kwam ik ook uit bij telecom sites die beweren de iphone 12 128 gb voor rond de 800. Klopt dit? Hoe kan dit verschil er zijn?
Vraag
Beste antwoord (via Ryan28 op 12-03-2021 21:39)
Apple hanteert zijn eigen adviesprijzen, en hun premium resellers ook.Ryan28 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:46:
Afgelopen dagen beetje rond gezocht naar een iphone 12. Hierbij viel mij op dat bij apple de iphone 12 rond de 900 euro kost. Rond dezelfde prijs die MediaMarkt en Coolblue aanbied. Toch kwam ik ook uit bij telecom sites die beweren de iphone 12 128 gb voor rond de 800. Klopt dit? Hoe kan dit verschil er zijn?
Andere verkopers kopen grote aantallen in en combineren met abonnement, of kopen in oa Hongarije zgn grijze import.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Alle reacties
Marktwerking, inkoop, vraag en aanbod, net als met nagenoeg elk ander product.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Officiële verkopers zullen vaak de Apple prijzen (moeten) aanhouden, telecom winkels die gebruik maken van grijze import zoals bv belsimpel kunnen hier eenvoudig onder duiken.
Apple hanteert zijn eigen adviesprijzen, en hun premium resellers ook.Ryan28 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:46:
Andere verkopers kopen grote aantallen in en combineren met abonnement, of kopen in oa Hongarije zgn grijze import.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Dat is een logische verklaring bedankt!Hackus schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:05:
[...]
Apple hanteert zijn eigen adviesprijzen, en hun premium resellers ook.