Toon posts:

Tips nieuw audio systeem

Pagina: 1
Acties:

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:55
Momenteel heb ik een surround set met de NAD T757 receiver met daarop aangesloten Mordaunt short mezzo (front 6, surround 2, plus center, geen sub). Ik ben op zoek naar iets nieuws om een aantal redenen:

- de fronts zijn groot en lelijk
- ik raak er een beetje op uitgekeken na 10 jaar

Mijn overwegingen zijn nu om misschien over te stappen op stereo, maar kijk wel meer film dan ik muziek luister. Redenen voor stereo is meer budget voor 2 speakers, nadeel is dat ik een surround receiver heb en die liefst nog even houdt om het hele budget aan speakers te besteden.

Redenen voor surround zijn dat het toch wel erg leuk is bij films plus dat NAD erg goed is in 5 channel stereo. Nadeel grote speakers voor mooi geluid plus budget verdelen.

Budget is ongeveer 2000 euro

Opties die ik nu ga luisteren/onderzoeken

Q accoustics surround set. Evt de 3050 (maar dus toch weer grote speakers dan) of de 3010

Surround met 5 kef LS50 (of 4 met andere center) maar dan wel met sub. Ls50 nu 375 per stuk

Dali oberon surround set (wederom zuilen maar een stuk beschaafder dar mijn mezzo’s plus mogelijkheid kleine rears te nemen en op te hangen.

Dali Rubikon in stereo. (Boven budget en geen aparte versterker. Wel topspul en later uitbouwen)

Fyne audio F501 in stereo (geld over voor versterker/receiver.

Kef LS50 meta met de nieuwe kef sub speciaal voor de ls50 voor stereo. Mooi om te zien, kleiner kan haast niet. Goede reviews, maar erg duur.

Plan is om een later stadium de receiver te upgraden.

Vragen waar ik mee zit:

Zie ik alternatieven over het hoofd waar ik zeker naar moet luisteren?
Kan mijn oude receiver dit nog aan?
Is een stereo versterker op de pre-out de moeite waard? Zo ja, tips binnen budget en matchend met de NAD?
Nog andere tips om top geluid te krijgen binnen budget zonder groteske speakers te gebruiken?

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:00
Alternatieven : Focal Chora of Aria, Jamo concert serie, triangle gaia enz. ... waarschijnlijk teveel om op te noemen. Gaan luisteren is vooral de boodschap.

Of je oude receiver dit aan kan, hangt van je wensen af. Deze zal vast minder goed scoren wat betreft streaming, app, spotify etc. ... maar ook daar zijn oplossingen voor die vaak goedkoper zijn dan een nieuwe receiver of versterker.

Andere tips : met de juiste aanpassingenbin de akoustiek van de kamer, bereik je vaak meer dan met grotere/duurdere speakers of andere apparatuur.

• Johan Bogle
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 09:55
Bij het luisteren kwamen de monitor audio silver 100’s het best over. Ls50 active was ook mooi qua geluid, maar wat prijzig en erg uitgesproken als interieur ding.

Thuisgekomen is mijn huidige set qua geluid minstens zo goed en daardoor toch lastig vaarwel te zeggen....

Ik ga de dali’s nog ergens checken en kijken of ik die Flyne kan vinden.

Focal zal ik toevoegen, jamo vond ik niet zo.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee