Toon posts:

De beste headset voor mijn geluidskaart en doeleinden

Pagina: 1
Acties:

• dnlffn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-03 17:01
Beste Tweakers,

Ik gebruik nu ongeveer een half jaar de GSP600 headset van Sennheiser en vanaf het begin van dit jaar is daar een geluidskaart bij gekomen de Sound Blaster Z SE van Creative.

De headset wordt gebruikt voor onder andere, gamen, netflix, spotify, youtube en videoland, hierbij is gamen de hoofdzaak met muziek op de 2e plaats!

Nu ben ik opzoek naar een passende koptelefoon die mij letterlijk wegblaast >:) ik had al wat gezien van Beyerdynamic, alleen natuurlijk zoveel keuze 8)7 types zoals de DT 1770/1990 PRO 250ohm en DT 770/990 PRO 32,80 of 250ohm

Als volgt de specificaties van de headset en geluidskaart.

Sennheiser GSP600
Frequency response 10–30,000 Hz
Impedance 28 Ω
Sound pressure level 112 dB SPL @ 1 kHz, 1V RMS
Transducer principle Dynamic, closed

Creative Sound Blaster Z SE
DNR / SNR 116 dB
Max. afspeelresolutie 24-bit / 192 kHz Stereo Direct
Versterkte 3,5 mm aansluiting voor headsets tot 600Ω

Nu is voor gamen een gesloten headset geadviseerd las ik maar lees ook dat sommige een open headset gebruiken. Graag laat ik me dan ook adviseren door de audio freaks hier 8)

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08:01
Ik heb zowel de gesloten en de open variant van de goedkopere 250Ohms versie van de Beyerdynamic.

DT770 PRO 250ohm = gesloten
DT990 PRO 250ohm = open

Ik heb de 990 altijd thuis aan de PC hangen; goed geluid, maar als de kat voor de deur staat te miauwen of mn vriendin iets vraagt hoor ik het nog.

De 770 zit in mijn tas en gaat dagelijks mee waar ik ook heen ga. Omdat ie gesloten is, werkt het ideaal om jezelf van de buitenwereld af te schermen (ook zonder muziek)
Handig voor op werk, de trein en dat soort situaties.

Een dingetje over de 990/770.
JA, ze klinken absoluut fantastisch en JA de bouwkwaliteit is zeer degelijk echter... de componenten hebben nog steeds een levensduur die niet decenia is maar jaren.

Ik heb de 1770/1990 zelf nog niet in de handen gehad, maar wat mij vet fijn lijkt, is de mogelijkheid om de kabel af te koppelen; dat heeft de goedkopere variant niet. Mijn eerste 990 is kapotgegaan door een kabelbreuk en toen ik deze zelf wilde vervangen heb ik de headset professioneel verneukt. Eigen schuld dikke bult; ik dacht dat ik na 10 jaar niet te hebben gesoldeert nog wel ff iets super kleins in elkaar kon priegelen. Nope

Note: ik ben fakking lomp. Ik smijt met spul en ben er niet zuinig op.
De Beyerdynamic 990 is voor mij vanaf het moment dat ik de eerste in mn handen had de laatste headset die ik koop. (mogelijk ooit nog ns de 1990 maar voor dat geld haal je 4x 990's)

EDIT: alleen de 250ohms versies hebben een krulkabel. _/-\o_

• dnlffn
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17-03 17:01
Welke type ik dan het beste zou kunnen nemen is dus nog ff een twijfel, had gelezen en veel reviews gezien dat de open nogal erg luid zijn en je idd dus veel van de omgeving hoort, ik heb alleen nog maar gesloten headsets gehad. Dus dat verschil heb ik nooit gehoord hoe dat is en hoe veel meer je hoort ten opzichte van een gesloten headset.

Dat van die niet afneembare kabel had ik veel voorbij zien komen dat is voor mij al een rede om voor de 1770/1990 tegaan.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@dnlffn Je topic is verplaatst naar CEA aangezien het aankoopadvies betreft. :)

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-03 16:16
Ik heb de 80 ohm DT770 Pro, omdat ik enigszins voorzichtig was of de geluidskaart voldoende vermogen had (32 ohm is immers de norm voor goedkope koptelefoons), maar in ieder geval heeft de Sound Blaster Audigy die ik nog altijd gebruik meer dan voldoende vermogen om je doof te krijgen, dus ik denk dat je veilig de 250 ohm-versie kunt aanschaffen.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee