Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

LoxBerry Manual Update v1.4.4 Fix

Pagina: 1
Acties:

• P5Y
  • Registratie: juli 2014
  • Laatst online: 11:13
Hoi

Ik moet mijn versgeïnstalleerde loxberry updaten van een oude versie (installed vanuit vdmx) naar de recentste.
Hierbij kom ik op het punt dat ik de fix voor v1.4.4 moet installeren eer ik naar de v2.0 reeks ga.
Echter wordt deze fix niet gevonden.
En ik heb geen idee hoe ik deze handmatig kan installeren via SSH. Welke cmd's ik hiervoor nodig heb.

Alvast bedankt voor tips!

Mvg,
P5Y

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-05 23:01
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?

Hier is het forum voor support

Ik ken het niet maar je kan eens proberen het updatescript met de hand te starten:

$ /sbin/loxberryupdate.pl

Ik heb geen idee waar dit script zich op je systeem bevind. Als je een linux based systeem draait heb je meestal het programma `find` beschikbaar om te zoeken
$ find / -iname loxberryupdate.pl

je moet dan nog de release paramter meegeven. Ik heb geen perl script om mee te testen maar ik vermoed dat dit zal werken:
$ /sbin/loxberryupdate.pl release=1.4.4

maar misschien moet het dit zijn:
$ /sbin/loxberryupdate.pl release=v1.4.4

• P5Y
sjorsjuhmaniac schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 19:44:
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
Geen foutmelding. Hij meld gewoon dat ik de fix moet installeren vooralleer ik update naar de volgende versie. En geeft mij in het geel de optie om de major image release toe te laten. Als ik deze toe laat en installeer moet ik na install rebooten. Maar dan start de webserver niet meer. Kan ik enkel nog ssh'en.

[Voor 26% gewijzigd door P5Y op 12-03-2021 20:03]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Johnnygo
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 21:24
Is dat niet gewoon een plug-in die je moet installeren voordat je verder update naar versie 2?

• P5Y
Johnnygo schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:46:
Is dat niet gewoon een plug-in die je moet installeren voordat je verder update naar versie 2?
Klopt. Thx!

Nu heb ik enkel nog installation errors bij 3 zaken:Dat wordt via SSH apt-get update i guess. Al krijg ik dan deze error die wellicht al het bovenstaande verklaard.
https://tweakers.net/i/RpmnMuQdCXA6hCS2aYQL6MM3mFY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/kMnf70p9QOASlwePbyKk6iUG.png?f=fotoalbum_large
Welke rechten moeten deze precies hebben? Of ben ik hier niet aan het juiste adres?

Alvast bedankt!

[Voor 80% gewijzigd door P5Y op 12-03-2021 23:12]

• sjorsjuhmaniac
  • Registratie: februari 2009
  • Laatst online: 23-05 23:01
P5Y schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 21:48:
[...]

Klopt. Thx!
[Afbeelding]

Nu heb ik enkel nog installation errors bij 3 zaken:Dat wordt via SSH apt-get update i guess. Al krijg ik dan deze error die wellicht al het bovenstaande verklaard.
[Afbeelding]
Welke rechten moeten deze precies hebben? Of ben ik hier niet aan het juiste adres?

Alvast bedankt!
apt is 'software installeren'. Dus net als op 'windows' moet je als administrator aan de gang.

$ sudo apt update

• P5Y
apt is 'software installeren'. Dus net als op 'windows' moet je als administrator aan de gang.

$ sudo apt update
Bedankt. Ik heb ondertussen in het supportforum dat je mij gaf een thread gevonden met een reeds up-to-date vmdk file om mijn vm mee te starten. Dus ik ben zo op weg geraakt!

Toch bedankt voor alle moeite!

[Voor 41% gewijzigd door P5Y op 13-03-2021 10:53. Reden: URL toegevoegd naar vmdk-thread]

Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True