Vraag

• Ronker32
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 26-03 11:55
Hi allen,

Ik heb sinds kort een Logitech Harmony Hub en heb die gekoppeld aan mijn Home Assistant systeem. De Harmony Hub werkt op zichzelf ook prima en bedient naar behoren mijn soundbar, TV en settopbox. De televisie is voorzien van een Chromecast Ultra.

Echter, mijn vriendin wil af en toe iets streamen van haar telefoon naar de TV, en doet dat door op haar telefoon de betreffende media af te spelen, en vervolgens via het Chromecast-icoontje deze media te streamen naar de TV. Dankzij de slimmigheid van Chromecast schakelt dan de TV in, maar dat wordt uiteraard niet geregistreerd door de Harmony Hub. Ik ben vervolgens logischerwijs de controle kwijt, en ja, dat is aan te passen door handmatig in de app te registreren dat de TV aan staat maar ik wil graag dat dit zichzelf regelt.

Hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Kan ik dit fixen bij de Harmony Hub zelf, in de app? Eventueel zou ik een work-around moeten bouwen in Home Assistant, maar dat is niet de gewenste oplossing naar mijn idee.

Ben benieuwd naar de suggesties, alvast bedankt!

Beste antwoord (via Ronker32 op 18-03-2021 12:09)

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:25
Een activiteit maken met "Chromecast".
Dan wordt de TV aangezet op het juiste HDMI-kanaal.
Dus activiteit starten en daarna pas casten. Dan hou je de controle.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2Henk 'm!

• Ora et Labora
Een activiteit maken met "Chromecast".
Dan wordt de TV aangezet op het juiste HDMI-kanaal.
Dus activiteit starten en daarna pas casten. Dan hou je de controle.

• Ronker32
@Ora et Labora bedankt voor je reactie, helaas niet de perfect gewenste oplossing. Voor nu neig ik naar een custom oplossing via Home Assistant, waar ik op basis van activiteit van de Chromecast misschien iets kan registreren voor de Harmony Hub.

Wat betreft jouw oplossing: zijn er meer mensen die het zo doen? Ben wel benieuwd of dit de algemeen geaccepteerde oplossing is, kon verder ook weinig hier over vinden..

• Ora et Labora
Ronker32 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:19:
@Ora et Labora bedankt voor je reactie, helaas niet de perfect gewenste oplossing. Voor nu neig ik naar een custom oplossing via Home Assistant, waar ik op basis van activiteit van de Chromecast misschien iets kan registreren voor de Harmony Hub.

Wat betreft jouw oplossing: zijn er meer mensen die het zo doen? Ben wel benieuwd of dit de algemeen geaccepteerde oplossing is, kon verder ook weinig hier over vinden..
Waarom is het geen perfecte oplossing?
Ik heb een activiteit gemaakt in Home Assistant welke m'n Harmony-activiteit start, welke Chromecast start.
Doe ik al jaren zo.

Je wilt eigenlijk kunnen streamen zonder een activiteit te starten, dus als de TV uit staat je direct kunt casten zonder een activiteit te starten? Dat gaat nooit werken, je Harmony moet weten welke activiteit er actief is en moet leading blijven dus ook bij de Chromecast activiteit.

• Ronker32
@Ora et Labora Ik heb nu inderdaad een Harmony-activiteit gemaakt die mijn TV aan zet en het juiste kanaal pakt. Nu nog zorgen dat mijn vriendin éérst die activiteit start voordat ze de cast-button op haar telefoon activeert, maar dat is een ander probleem ;) Thanks voor het meedenken in ieder geval!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 24-03 07:00
Kun je niet de HDMI CEC functie van de chromecast uitzetten (of HDMI poort) zodat de TV niet automatisch aanschakelt bij het casten, maar dat je altijd de harmony moet pakken om de chromecast te starten?

Mijn blog over domoticz, home assistant, Synology en Arduino/ESP8266

• Ronker32
wautah91 schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 12:37:
Kun je niet de HDMI CEC functie van de chromecast uitzetten (of HDMI poort) zodat de TV niet automatisch aanschakelt bij het casten, maar dat je altijd de harmony moet pakken om de chromecast te starten?
Hmm, goed punt. Ik zal eens kijken in de TV instellingen om te zien of ik dat uit kan schakelen. Daarmee tackle je inderdaad het issue, en zou ik alsnog op basis van een actieve cast via HA de Harmony activiteit kunnen starten. Lijkt een goed idee, vanavond maar eens testen!
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee