Toon posts:

Videokwaliteit: Sony TRV120 digitale camera vs Cubot C30

Pagina: 1
Acties:

• guyc
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09-2022
Hallo, ik heb nog een Sony TRV120 digitale camera. Deze zou een resolutie van 440.000 pixels (500 dpi horizontaal) hebben, maar ook 25x optische zoom (en 100x digitale zoom). Mijn gsm (een Cubot C30) heeft géén zoom, maar een videoresolutie van 1080 (48 MP).

Mijn vraag: in welke mate kan ik deze camera's vergelijken (in zover dat mogelijk is, want geen beeldstabilisatie etc.)?

Wil iemand mij helpen met deze vergelijking a.j.b.?

[Voor 0% gewijzigd door guyc op 07-04-2021 09:19. Reden: typo]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sys64738
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:30

sys64738

Moderator Foto & Video

Press play on tape

Topic afgesplitst en even de overtollige reacties verwijderd.

@gijspeijs | 500px | Flickr | Photography 101: Skills > Patience > Gear

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-03 16:28
Wat wil je vergelijken? Want je hebt ze al beiden.
1080p is 1920x1080 pixels, dat is dus zo'n 4x zoveel. Maar ik lees hier dat de sensor ook in 4k (4096x2160) kan filmen, wat dus 16x zoveel is als je TRV120. Ook lees ik dat het formaat van de sensor van je Cubot C30 1/2" is en de TRV120 is 1/4".
De sensor van je telefoon heeft dus een 4x zo grote oppervlakte en is daarnaast een CMOS. Dit betekent in de praktijk veel minder ruis dan de CCD van je camcorder.
Kortom: de beeldkwaliteit van je Cubot C30 ligt waarschijnlijk een stuk boven die van je TRV120, zolang je niet meer dan 4x digitaal inzoomt met de telefoon. Ga je veel inzoomen, dan kun je waarschijnlijk meer detail terugzien in de beelden van de camcorder.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guyc
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 18-09-2022
Dit vind ik een zeer duidelijk antwoord! Tof voor de moeite!

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee