Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik zou graag Flight Simulator 2020 en games als Assassin's Creed Valhalla op een boven gemiddelde kwaliteit willen runnen. Daarnaast een Docker draaien voor het nodige devwerk, maar nooit tegelijkertijd ;-). Als het allemaal in een zo compact mogelijke form factor kan: bonus!
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 max, liever 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb:
- 2 x M2 geheugen (2 x 500Gb)
- Een Aorus Gaming Box met een GTX 1070 (connect via Thunderbolt 3)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn onderzoek so far - met focus op kleine form factor - leidde mij tot onderstaande:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ben verder ook geen mod'der, dus RGB enzo doen mij niet zo veel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Allereerst, hoe compacter hoe beter. Op 50m2 telt elke meter.
Maar ook: ik ben graag toekomstbestendig. Zo realiseer ik me dat de Z590 beter geschikt is voor de 11e generatie (490 werkt prima voor 10e). Maar als het even kan upgrade ik bovenstaand voorstel over X tijd met een betere GPU (als die dan beter beschikbaar/ betaalbaar zijn, via PCI4). Wat mogelijk alleen een nieuwe kast en power vraagt. Om vervolgens ook na nog een jaar de CPU te upgraden naar 11e of dan 12e generatie (immers, de 590 is ook backwards compatibel met Intel 10).
Tuurlijk is dit een beetje glazenbol-werk, maar ik zou graag eens 3, 4 of 5 jaar - met upgrades - vooruit kunnen. Mijn huidige NUC + eGPU keuze staat dat in ieder geval niet toe. Les geleerd.
Ga je overklokken?
Ik ga in ieder geval Googl'en hoe dat zou moeten
.
Wat verwacht je van ons?[i]
Okay, hier komt 'ie:
1. Past mijn voorstel bij elkaar, wetende dat de eGPU en SSD's er zijn?
2. Van power en koeling weet ik weinig, daar zou ik specifiek graag horen of ik goed op weg ben. Uit stroomzuinigheid kies ik nu voor 450, maar wellicht is dat onnodig en dus alvast 750?;
3. Ook de behuizingwereld is erg groot, is mijn keuze een logisch en compact?
4. En tot slot: ben ik inderdaad een beetje future-proof (los van kast en power upgrade)?
Dank!
Ik zou graag Flight Simulator 2020 en games als Assassin's Creed Valhalla op een boven gemiddelde kwaliteit willen runnen. Daarnaast een Docker draaien voor het nodige devwerk, maar nooit tegelijkertijd ;-). Als het allemaal in een zo compact mogelijke form factor kan: bonus!
Wat mag het systeem gaan kosten?
900 max, liever 800.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb:
- 2 x M2 geheugen (2 x 500Gb)
- Een Aorus Gaming Box met een GTX 1070 (connect via Thunderbolt 3)
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Mijn onderzoek so far - met focus op kleine form factor - leidde mij tot onderstaande:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-10700K Boxed | € 320,44 | € 320,44 |
1 | Moederborden | ASRock Z590M-ITX/ax | € 169,- | € 169,- |
1 | Controllers | ASUS ThunderboltEX 3 | € 56,15 | € 56,15 |
1 | Behuizingen | Jonsbo A4 Grijs | € 132,65 | € 132,65 |
1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition | € 32,- | € 32,- |
1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX426C16FB3K2/16 | € 84,70 | € 84,70 |
1 | Voedingen | Corsair SF450 | € 90,05 | € 90,05 |
Totaal | € 891,98 |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ben verder ook geen mod'der, dus RGB enzo doen mij niet zo veel.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Allereerst, hoe compacter hoe beter. Op 50m2 telt elke meter.
Maar ook: ik ben graag toekomstbestendig. Zo realiseer ik me dat de Z590 beter geschikt is voor de 11e generatie (490 werkt prima voor 10e). Maar als het even kan upgrade ik bovenstaand voorstel over X tijd met een betere GPU (als die dan beter beschikbaar/ betaalbaar zijn, via PCI4). Wat mogelijk alleen een nieuwe kast en power vraagt. Om vervolgens ook na nog een jaar de CPU te upgraden naar 11e of dan 12e generatie (immers, de 590 is ook backwards compatibel met Intel 10).
Tuurlijk is dit een beetje glazenbol-werk, maar ik zou graag eens 3, 4 of 5 jaar - met upgrades - vooruit kunnen. Mijn huidige NUC + eGPU keuze staat dat in ieder geval niet toe. Les geleerd.
Ga je overklokken?
Ik ga in ieder geval Googl'en hoe dat zou moeten

Wat verwacht je van ons?[i]
Okay, hier komt 'ie:
1. Past mijn voorstel bij elkaar, wetende dat de eGPU en SSD's er zijn?
2. Van power en koeling weet ik weinig, daar zou ik specifiek graag horen of ik goed op weg ben. Uit stroomzuinigheid kies ik nu voor 450, maar wellicht is dat onnodig en dus alvast 750?;
3. Ook de behuizingwereld is erg groot, is mijn keuze een logisch en compact?
4. En tot slot: ben ik inderdaad een beetje future-proof (los van kast en power upgrade)?
Dank!