Toon posts:

fan van geforce is kaas.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik merkte laatst op dat de temp van m'n videokaart (Geforce 2 mx) anderhalf keer zohoog was als normaal dusse ik ff gekeken, en jawel de Fan stond stil. Heb ik die fan eraf gehaald en schoongemaakt (veel stof op) erweer op en erin gezet. Ik zet de pc aan en de fan loopt weer :) ik blij. Maar na een tijdje stond ie weer stil, en soms deed ie het wel en dan weer ff niet. Hoe kan het dat hij het af en toe wel doet :) en af en toe niet :?

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:43
Op woensdag 15 augustus 2001 15:15 schreef doevepik het volgende:
Ik merkte laatst op dat de temp van m'n videokaart (Geforce 2 mx) anderhalf keer zohoog was als normaal dusse ik ff gekeken, en jawel de Fan stond stil. Heb ik die fan eraf gehaald en schoongemaakt (veel stof op) erweer op en erin gezet. Ik zet de pc aan en de fan loopt weer :) ik blij. Maar na een tijdje stond ie weer stil, en soms deed ie het wel en dan weer ff niet. Hoe kan het dat hij het af en toe wel doet :) en af en toe niet :?
Dan is ie dus kapot.
Probeer hem te smeren.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:31
mijn GF2MX heeft helemaal geen fan, tenminsten niet voordat ik het koelblok eraf haalde en er een Socket7 cooler op heb geplakt... :)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Los contactje :? .. check de draadjes ofzo ;) .

PC Specs

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Is het Kollummer, Maaslander, Marslander, Kopkaas ect.?

Ok nou een serieus antwoord, druk het stekkertje eens goed/harder aan, vaak maakt die niet goed contact.

Niet op voorraad.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Bomberman, zit 7 weer op je schoot, mazzelkont ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Beetje WD-40, anders even zo'n ORB achtig ding halen...

Verwijderd

Yep, die koelmotortjes zijn bagger.
Ik heb een Elsa gf2ultra en binnen een half jaar stond ook mijn koelmotortje stil.
Scheelde niet veel of mijn kaart was geroosterd want ik OC de hele hap.
Nu zit er een iceberg op en dat werkt netjes.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ik heb nu een blue orb, past direct, erop gezet met wat Artic Silver2, ca. 5 min werk incl. schoonmaken GPU, resulaat: GF3 core kan van 225 mHz met oude heatsink/fan en slechte koelpasta naar 245 mhz nu en dat met zo weinig moeite, als straks de det.4 drivers uitkomen heb ik alles bij elkaar weer een aardige performance winst :)

Niet op voorraad.

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
Op donderdag 16 augustus 2001 13:09 schreef edward2 het volgende:
Ik heb nu een blue orb, past direct, erop gezet met wat Artic Silver2, ca. 5 min werk incl. schoonmaken GPU, resulaat: GF3 core kan van 225 mHz met oude heatsink/fan en slechte koelpasta naar 245 mhz nu en dat met zo weinig moeite, als straks de det.4 drivers uitkomen heb ik alles bij elkaar weer een aardige performance winst :)
Hmm, ik heb nu een 92mm fan op mijn gf3, en die hielp voor geen meter ondanks dat het koelblok beter(koeler) is, dus dan zal het toch wel het AS!! zijn wat zoveel helpt ?..

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Het ligt eraan hoe die eerst gekoeld was, bij mij was het een drama, harde bonken koelijm, die niet verdeeld waren over het oppervlak, zodat er bijna geen contactoppervlak was.

Niet op voorraad.

• flat
  • Niet online
Op donderdag 16 augustus 2001 13:54 schreef edward2
harde bonken koelijm,
ja, met lijm van koeien kan je toch niets? ;)

maar ff serieus nou: je moet gewoon even een nieuwe fan erop schroeven, en klaar is doevepik :?

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

• flat
  • Niet online
[edit]

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 13:54 schreef edward2 het volgende:
Het ligt eraan hoe die eerst gekoeld was, bij mij was het een drama, harde bonken koelijm, die niet verdeeld waren over het oppervlak, zodat er bijna geen contactoppervlak was.
Daardoor heb ik een voodoo5 5500 in 1 avond gesloopt. (terwijl ik er een jaar op had zitten wachten)

Volgens 3dfx kun je procs tot 12% veilig overklokken en dat deed ik maar 7%, toen ging die al over z'n nek.
Dat heb ik een paar x geprobeerd en toen was tie stuk.
Ik ontdekte dat de 1e proc loeiheet was en toen zag ik het eigenlijk meteen al, er zat zeker meer dan een milimeter van die lijm tussen.
Die koelers zijn er soms echt super slordig opgeplakt.

• edward2

edward2

Schieten op de beesten

Ja het was witte lijm ;)

Als je heatsink/fan met de zwarte pennetjes vastzitten, knijp je die zo dicht, aan de "onderkant" en trek je ze eruit.

De Blue Orb heeft die pennetjes erbij geleverd, de gaten van de Orb komen precies overeen met die van de meeste nVidia kaarten dus het is echt een stukje cake ;)

Niet op voorraad.

Verwijderd

Op de PowerColer MX kaart zit wel een fan hoor...
Pagina: 1