Toon posts:

Wordpress hosting vaak down.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:15

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik ben als vrijwilliger betrokken bij deze vereniging/site:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

"Vroeger" (lees: een jaar geleden) hadden we een site met "eigen" code.. Het was ouderwets, maar het was stabiel. De hosting daarvan liep via een bevriende partij (resale) en kostte ons 0 euro per maand.. De oude site stelde ook niet zoveel voor verder qua code en database grootte..

Maargoed, je wilt mee in de vaart der volkeren.. Dus naar een wat modernere site. Mobiel geschikt enzo...

Omdat wij geen coders zijn en degene die ooit de oude site in elkaar gecode had ook niet meer beschikbaar was zijn we voor een prefab oplossing gegaan, Wordpress.

Alles in elkaar geklikt en dat ging allemaal prima. Toen over van oude website naar nieuwe en sindsdien ellende.. We zitten bij Oxilion, daar zaten we met de oude site ook, maar toen "kregen" we het nog gratis. Nu zonder de reseller ertussen, dus we moeten gewoon betalen. Het begon met een 10tje in de maand hosting maar inmiddels zitten we op een VPS van 150 per maand...

Tja.. Op een normale dag hebben we 1000-1500 unieke bezoekers. En dat gaat allemaal prima. Maar op wedstrijddagen gaat het soms om 3500/5000 bezoekers tegelijkertijd.. En dan klapt de hele zaak eruit.. Database errors, etc... Lullig ook dat dat vaak in het weekend zo is, dan betaal je meteen ook weer 50 euro om de boel weer in de lucht te krijgen..

Ik vraag me nu dus af;
Heeft het zin om naar een andere hoster te gaan? Het voelt namelijk als "zonde" dat we door de overstap naar een modernere site ineens 150/maand kwijt zijn terwijl dat vroeger 0 was.. Het daadwerkelijke bedrag (wat de reseller dus gewoon op zich nam) zal overigens rond de 15-20 euro hebben gelegen btw... Maar alsnog een groot verschil...

Het gaat nu ineens wel om 1800/jaar en dat is heel erg veel voor ons.. We zijn maar gewoon een groepje vrijwilligers....

Hebben we de verkeerde keuze gemaakt met Wordpress? Of zitten we net bij de verkeerde hoster? Is 4000/5000 bezoekers tegelijkertijd echt zoveel dat we direct naar VPS moeten? Let wel, dit zijn echt piekmomenten, normaliter doen we dus meerdere dagen over dit soort aantallen. Maar zo'n 4 a 5 keer per maand is er zo'n piek (tijdens de wedstrijden en vooral net na afloop als iedereen wil reageren)...

Alle reacties

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-03 21:33
FreakNL schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 12:18:
Tja.. Op een normale dag hebben we 1000-1500 unieke bezoekers. En dat gaat allemaal prima. Maar op wedstrijddagen gaat het soms om 3500/5000 bezoekers tegelijkertijd.. En dan klapt de hele zaak eruit.. Database errors, etc... Lullig ook dat dat vaak in het weekend zo is, dan betaal je meteen ook weer 50 euro om de boel weer in de lucht te krijgen..
Ik denk dat je vooral gebaat bent bij iemand die Linux/Apache/PHP/MySQL/Wordpress snapt en op zoek kan gaan naar de daadwerkelijke oorzaak van het probleem. Uit je verhaal maak ik op dat je je hoster belt als er problemen optreden, maar het lijkt me sterk dat zij ook de daadwerkelijke bottleneck voor je achterhalen (het is immers jouw site).

Aannemelijke kans dat ze enkel lapmiddelen toepassen (zo kan het herstarten van wat daemons al even 'helpen') maar dat is geen duurzame oplossing (zoals je kennelijk onvervindt).
Ik vraag me nu dus af;
Heeft het zin om naar een andere hoster te gaan? Het voelt namelijk als "zonde" dat we door de overstap naar een modernere site ineens 150/maand kwijt zijn terwijl dat vroeger 0 was.. Het daadwerkelijke bedrag (wat de reseller dus gewoon op zich nam) zal overigens rond de 15-20 euro hebben gelegen btw... Maar alsnog een groot verschil...

Het gaat nu ineens wel om 1800/jaar en dat is heel erg veel voor ons.. We zijn maar gewoon een groepje vrijwilligers....
€150/mnd is gevoelsmatig een fors bedrag voor wat je krijgt. Als het puur om specs gaat: voor ⅓ van de prijs heb je dezelfde resources bij een reputabele hoster, of zelfs een hele dedicated server. Nu lijkt Oxilion me een partij die als selling point extra service heeft, maar ik heb het vermoeden dat je tegen de grenzen van die service aanloopt.

Iets zegt me dat je onder de streep beter af bent met een VPS van €30 en een handig iemand die je even een paar uur naar je hele stack laat kijken om de bottlenecks te elimineren, dan €150/mnd betalen voor iets dat voor geen meter werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Zet alle plugins en themes eens uit.
Dan kan je website waarschijnlijk met gemak 5000 bezoekers aan.
Als dat zo is, vervang dan WordPress met een beter systeem als je de kosten wil drukken.

[Voor 30% gewijzigd door DJMaze op 12-03-2021 13:29]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

• thaicecube
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-03 21:54
Dit is lastig in te schatten.

WordPress op zich zelf is prima, maar het kan in dit geval een probleem in je thema of in een plugin zijn.
Zonder de specifieke errors e.d. is het gokken.

Voor 150 euro per maand hosting verwacht je wel iets meer dan dit want het bezoekersaantal is niet spectaculair dat de site eruit zou moeten springen.

Maar het kan aan de hosting liggen, het kan aan het thema liggen, het kan aan plugins liggen.
Als je echt een goede VPS hebt zou het niet aan de server moeten liggen.
Maar je kan altijd aan je hosting vragen lijkt mij voor die kosten + het "weekend geld" wat de reden was dat de site eruit lag toch?

Acties:
  • +8Henk 'm!

• Thralas
Uit interesse even naar de frontpage van je pagina gekeken, en er valt nog iets op, iedere page load (en iedere minuut) gaat er een request uit naar /wp-admin/admin-ajax.php. Lijkt de 'online users' op te vragen van je comment plugin.
  1. Die request duurt 800 ms (!). Dat is veel en veel te lang voor iets dat niet meer dan een SELECT * FROM USERS zou moeten zijn. Als dat nu al 800 ms kost, dan zou het zomaar eens een flink aandeel kunnen hebben in de performance van je webserver. Aardige head start om te beginnen met debuggen.
  2. Dubieuze praktijk om dat soort requests via een admin-endpoint te laten verlopen, als je het mij vraagt
  3. De response lekt mailadressen van de mensen die online zijn op je website.
Dat laatste zou ik met gepaste spoed verhelpen.

[Voor 7% gewijzigd door Thralas op 12-03-2021 13:48]

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
€ 1800,- per jaar hosting is niet niks. Daar kun je een mooie site voor laten bouwen i.t.t. een Wordpress site. Mss kun je iets met static site conversion. Dan heb je de Wordpress ergens anders draaien en genereer je daar een statische site uit die je elke (halve)dag upload naar je hosting.

Inventaris - Koop mijn meuk!

• NimRod1337
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:06
chaoscontrol schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:04:
€ 1800,- per jaar hosting is niet niks. Daar kun je een mooie site voor laten bouwen i.t.t. een Wordpress site. Mss kun je iets met static site conversion. Dan heb je de Wordpress ergens anders draaien en genereer je daar een statische site uit die je elke (halve)dag upload naar je hosting.
Precies wat een geld! Dat kan een vereniging wel beter gebruiken en het zijn echt geen bezoekers aantallen waar je van achterover valt. Hoeft echt niet zoveel te kosten. Voor dat geld kun je ook bij AWS gaan zitten en autoscalen op drukke dagen. Volgens mij heb je nu ook een dure public cloud provider, maar wat leveren zij dan voor dat geld? Niet goed gelezen alleen ip whois gedaan.

Ik denk combinatie. Probeer een andere provider, en zoek er 1 met veel klanten = veel sites dat komt op zelfde neer als veel bezoekers in geval van shared hosting. Die providers zijn er daarom wat bedrevener in. Transip Vimexx.

@Thralas zit denk ik spot on. Ook met enige haast zo te zien.

https://tools.pingdom.com/#5e09a446b4800000

[Voor 12% gewijzigd door NimRod1337 op 12-03-2021 14:24]

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

Het begon met een 10tje in de maand hosting maar inmiddels zitten we op een VPS van 150 per maand...
Goden, wat voor exotische specs hebben we het dan over?
Kijk eens op https://contabo.com/en/vps/
Ik denk dat je voor veel minder geld, veel betere performance (en support) gaat krijgen

• CyPh
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:36
Thralas schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:45:
  1. Die request duurt 800 ms (!). Dat is veel en veel te lang voor iets dat niet meer dan een SELECT * FROM USERS zou moeten zijn. Als dat nu al 800 ms kost, dan zou het zomaar eens een flink aandeel kunnen hebben in de performance van je webserver. Aardige head start om te beginnen met debuggen.
  2. Dubieuze praktijk om dat soort requests via een admin-endpoint te laten verlopen, als je het mij vraagt
  3. De response lekt mailadressen van de mensen die online zijn op je website.
Als ik die mailadressen bekijk, dan lijkt het me dat de site voornamelijk last heeft van botjes die proberen in WP te breken en/of spam te posten, ipv echt zoveel echte users

[Voor 16% gewijzigd door CyPh op 12-03-2021 14:27]

Uw advertentie hier?

• NimRod1337
CyPh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:25:
[...]

Als ik die mailadressen bekijk, dan lijkt het me dat de site voornamelijk last heeft van botjes die proberen in WP te breken en/of spam te posten, ipv echt zoveel echte users
Maar komt wel uit de tabel online users zo te zien.. Ook staan er 1 of namen bij waarvan ik vermoed dat dit wel echte users zijn.

[Voor 10% gewijzigd door NimRod1337 op 12-03-2021 14:28]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-03 20:40
Het lijkt met dat de combinatie van een aanpassing aan de admin script, en het benutten van iets van goede caching hier wel een oplossing kunnen bieden.

De poging voor inbraak kun je trouwens al enorm beperken door de wp-admin URL te veranderen naar een ander random url.

Ik wil je op mijn (managed wordpress) hosting zeker eens een maand laten test-draaien indien gewenst, stuur maar een berichtje mocht je hier interesse in hebben.

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

Acties:
  • +1Henk 'm!

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-03 21:46
Is Cloudflare een tijdelijke (of zelfs permanente) optie totdat er een goede oplossing is?

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ekinsol
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-03 20:40
iamerwin schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:29:
Is Cloudflare een tijdelijke (of zelfs permanente) optie totdat er een goede oplossing is?
Voor inbraakpogingen niet, daar kun je beter ip bans gaan strenger plaatsen.

Maar voor de opvang van het verkeer op die wedstrijddagen is dat zeker een oplossing vermoed ik.

https://host.vlaanderen - https://www.ekinsol.be

• NimRod1337
Nog gratis Letsencrypt SSL voor dat geld ook. Niets mis mee, maar knieperig: ja.

• iamerwin
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 29-03 21:46
ekinsol schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Maar voor de opvang van het verkeer op die wedstrijddagen is dat zeker een oplossing vermoed ik.
Ja, ik doelde ook op het verkeer. (alhoewel Wordpress zoiets an sich gewoon aan moet kunnen natuurlijk)

Hello. Is it me you're looking for?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Nielsvr
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:59
ekinsol schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:31:
[...]

Juist daarvoor ook hoor, zit een van de betere WAF's in met veel controle voor aangepaste regels, zelfs met de gratis variant. Ook wel een prima vorm van DDoS mitigatie. Het veranderen van je admin url is zo'n grote fout in het gebied van het beschermen van je login; vooral als je iets van xmlrpc nog gewoon aan hebt staat doe je precies niets. Gewoon laten zoals het is en een bruteforce beveiliging er opzetten (kan via de gratis Cloudflare oplossing) en alleen verbindingen vanuit Nederland of specifieke adressen toestaan (kan ook met de gratis Cloudflare oplossing).

Voor het gebruik is €150 veel; maar je kan hier niet zomaar de hoster op afrekenen. We zien vaak genoeg zelf gemaakte sites waar de bottleneck een paar plugins zijn die gewoon niet efficient zijn. Als je hoster geen expert is in WordPress zal hij daar ook geen oplossing voor aandragen.

Mijn advies is om een WP expert er naar laten kijken en je later adviseren. Die zijn er genoeg.

[Voor 20% gewijzigd door Nielsvr op 12-03-2021 14:38]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
Wordpress performance zakt snel in als je (verkeerde) plug-ins installeert.

Zaken als caching en Cloudflare kunnen helpen maar lijken me in jouw geval nog niet zol relevant.

Zonder plug-ins kan Wordpress op een 5 euro VPS makkelijk jouw gebruikers aantallen aan, dus ergens gaat echt iets fout.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Thralas
CyPh schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:25:
De mailadressen zijn 'encrypted'. Als je dat ongedaan maakt komen er mailadressen uit die er legitiem uitzien.

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 29-03 19:58
Wellicht stomme vraag, maar waarom niet gewoon bij wordpress.com zelf afnemen als SaaS dienst?

Computer says no

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Oei wat een boel reacties..

Ik ben zelf maar zijdelings betrokken geweest bij het bouwen van de site (ja, ik heb wel wat dingen gedaan) maar het meeste is door iemand anders gedaan.. Ik heb wel volledige admin toegang..

Ik zal in ieder geval zsm naar dat email-lek ding kijken. En ik ga dieper in op de reacties van jullie als ik wat meer tijd heb (ben nu aan het werk gewoon)..

In ieder geval alvast bedankt!

• Kevjoe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 17:40

Kevjoe

Now 100% more ecto-y.

Ik denk dat je al een paar dingen kan doen om winst te boeken:
- WP-cron uitschakelen, standaard gaat WordPress zijn cron bij elke request oproepen, dat kan bij veel bezoekers voor overlast zorgen: https://kinsta.com/nl/kennisbank/uitschakelen-wp-cron/

- je hebt geen login-gedeelte (ik zie niet direct hoe de comments werken, maar ik vermoed een extern systeem?), dus ik zie niet in waarom je niet een goed caching systeem kan gebruiken. Je kan dit file-based doen, maar nog beter is door bijvoorbeeld memcached of Varnish te gaan gebruiken.
Memcached is makkelijker op te zetten, voor Varnish komt er meer bij kijken (maar is er ook een pak meer snelheid te behalen).

Ik weet niet hoeveel de webhost voor jou kan regelen, maar ik denk dat de grootste winst in het cachen zal zitten.

Als je wilt ga ik graag nog wat dieper er op in.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Thralas schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 13:45:
Dubieuze praktijk om dat soort requests via een admin-endpoint te laten verlopen, als je het mij vraagt
Dit is "by design" van wordpres. Echt een afschuwelijke slechte design keuze van ze.

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Toen ik een theme maakte, heb ik die requests (die volgens mij in veel bestaande theme's zit) eruit gelaten. Volgens mij had dat nut om de menubalk van het Dashboard ook in de front-end te tonen.
An sich niet echt super nuttig.

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TomsDiner
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16-07-2022
Misschien is dit zand in de raderen strooien, maar.....

Het is niet een heel kleine site, gekoppeld aan een onderwerp wat bij problemen toch wel media aandacht kan genereren. (Datalek bij club X!!!)

Ik ga niet dicteren wat je beter kan doen, maar ik zou me afvragen of de organisatie van de website nu in goede handen is. Door het feit dat club x toch wel bijzonder is door zijn fanbase, zijn er vast meer mensen met de juiste know how die het heel leuk vinden om een steentje bij te dragen... Ik gok dat de huidige enthousiastelingen zich met name met de content bezig houden, maar zoals in dit topic te zien is gaat het aan de andere kant mis. Jullie missen kennis (lijkt het) met het beheren van het CMS an sich, en/of de bijbehorende server inrichting. En ik gok dat jullie maandelijkse bijdrage is opgeschroefd omdat door gebrek aan kennis behoorlijk geleund moet worden op de dienstverlenende partij.

In vrijwilligersland draait het niet om de centen. Als je een teampje op kan zetten voor server/CMS beheer, en ook de piekmomenten wil kunnen beheersen, geef je een jongere met een (gedeeltelijk voltooide?) opleiding in de juiste hoek een mooie kans om te shinen, want dit is leuker dan de site van de bloemenwinkel van zijn tante. En het staat straks ook leuk op zijn CV. En misschien kan hij een leuk vergelijkend warenonderzoek doen tussen 10 server-boeren, om iets beters te kiezen dan waar je nu zit.

Want we kunnen hier van alles roepen over WP-tweaken, andere provider, plugins weg... Maar zolang jullie niet weten wat je doet, en blind varen op een forum weet ik niet of het probleem wel weg gaat.

** Ik heb erg veel vrijwilligerswerk gedaan, en ja: het is moeilijk tegenwoordig om mensen te mobiliseren. Betaling kan niet, maar men wil er wel voldoening uithalen. Je moet de mensen die ondersteunen dus de kans geven te shinen. Mensen die hier uit uitdaging in zien, maar -zeker als ze jong zijn- wel onder supervisie staan. En met 5.000 bezoekers tegelijkertijd zitten er vast wel een paar mensen tussen die te werven zijn met een pakkend artikel op de site. Ik ken twee mensen waar ik tegenop kijk die fan zijn van club x, dus de fanbase bestaat zeker niet uit alleen maar emballage medewerkers van de plaatselijke supermarkt.

Anoniem: 1146851

Ik was hoster van Nederlands meest druk bezochte Wordpress-based website (waarschijnlijk). Heb dus genoeg ervaring om te weten dat een default Wordpress onder 300ms krijgen near-impossible is. Tenminste, dat was een aantal jaar geleden zo. Kan me niet voorstellen dat dat is veranderd. Ik geef het meestal op. En zet er Varnish voor. En loadbalance het naar meerdere web instances. Want na X concurrent users valt een single instance gewoon om.

Voor de minder technische mensen is er https://nl.wordpress.org/plugins/w3-total-cache wat het proberen waard is.

[Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 1146851 op 13-03-2021 01:14]

• DJMaze
  • Niet online
Anoniem: 1146851 schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 01:09:
Ik was hoster van Nederlands meest druk bezochte Wordpress-based website (waarschijnlijk). Heb dus genoeg ervaring om te weten dat een default Wordpress onder 300ms krijgen near-impossible is.
Daarom ontwikkelde ik wat drukke websites expliciet niet in WordPress.
Zonder cache en varnish zat ik dan op 50ms.
Hoefde we geen extra servers in te zetten tijdens drukke evenementen.

Nu ook alles met cdn en webp en zonder jquery. Dat scheelt ook weer een stuk.
Volgens mij kan WordPress alleen geen webp en moet je daar wat op verzinnen.

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
VPS bij TransIP van 10 euro per maand zou deze site makkelijk moeten kunnen draaien, maar snel gaat het niet zijn zonder aanpassingen.

Als eerste stap alle extra onnodige dingen uitzetten, zoals het request naar admin-ajax.php. Als tweede full-page caching voor je site zetten, het liefst zelfs op nginx niveau.

Als alles gecached kan worden dan zou je heel makkelijk een paarduizend gelijktijdige bezoekers aan moeten kunnen op een goedkope VPS, daar is echt geen 150 euro per maand voor nodig. Ik denk dat je host hier ook gewoon niet de juiste voor is.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:06
Je zou - zoals eerder al eens is geopperd - ook een statische site kunnen maken. Daarmee omzeil je een hele hoop uitdagingen/problemen en heb je geen last meer van drukke databases, (potentiële) dataleaks en botjes.

De comments zou je dan kunnen laten verzorgen door een derde partij zoals disqus.

Je kan dan waarschijnlijk uit met een shared hosting pakketje (scheelt ook weer configuratiegedoe) van 5 euro ofzo...

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Dat was precies wat we hadden... The irony......

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
FreakNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 09:02:
Dat was precies wat we hadden... The irony......
Er bestaat een plugin die van je WP site een statische versie kan genereren, dan heb je het voordeel van beide.

Indien er weinig kennis in huis is zou ik ook eerder hosting afnemen ipv vps, scheelt een hoop beheer en zorgen.(en gezien de problemen is het waarschijnlijk nu ook niet goed ingericht)

[Voor 8% gewijzigd door Tazzios op 13-03-2021 09:49]

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Mja we hadden eerst hosting maar zijn door de hoster naar VPS geduwd juist vanwege de problemen...

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-03 12:57
Als je veel last hebt van scriptkiddies, dan is een geoip blocker wel handig.

• DJMaze
  • Niet online
fastedje schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 16:38:
Als je veel last hebt van scriptkiddies, dan is een geoip blocker wel handig.
Nee, niet weer een plugin om je site nog trager te maken.

Ze hebben een VPS!
En wat als je op vakantie bent?

• DJMaze
  • Niet online
FreakNL schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 14:51:
Mja we hadden eerst hosting maar zijn door de hoster naar VPS geduwd juist vanwege de problemen...
Los dan de problemen op ;)

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10:57

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

NimRod1337 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 14:33:
Nog gratis Letsencrypt SSL voor dat geld ook. Niets mis mee, maar knieperig: ja.
WTF is dat nou voor onzin |:( Is een certificaat tegenwoordig ook al iets om mee te patsen? "Kijk mij eens een duur certificaat hebben"? Wat is er mis met een LE certificaat?

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Roses are red Violets are blue, Unexpected ‘{‘ on line 32.

Over mij

• fastedje
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 26-03 12:57
DJMaze schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 17:06:
[...]

Nee, niet weer een plugin om je site nog trager te maken.

Ze hebben een VPS!
En wat als je op vakantie bent?
Waarom.zou een plugin de site perse trager maken? Met performance kan je nooit zomaar wat aannames doen het kan ook zomaar een hoop load besparen.
Als er veel foute request op je site binnenkomen dan kan zo'n plugin juist veel load besparen. Er zijn natuurlijk op linux ook genoeg andere standalone intrusion prevention tools die met een bepaald interval naar je logs kijken om bepaalde ips te blocken.

Het ook altijd verstandig om per url wat statestieken uit je logs te halen om te zien waar de 80% van je load naar toegaat (tijd per request, aantal requests en totale requesttijd)

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:36
Oon schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 02:20:
VPS bij TransIP van 10 euro per maand zou deze site makkelijk moeten kunnen draaien, maar snel gaat het niet zijn zonder aanpassingen.

Als eerste stap alle extra onnodige dingen uitzetten, zoals het request naar admin-ajax.php. Als tweede full-page caching voor je site zetten, het liefst zelfs op nginx niveau.

Als alles gecached kan worden dan zou je heel makkelijk een paarduizend gelijktijdige bezoekers aan moeten kunnen op een goedkope VPS, daar is echt geen 150 euro per maand voor nodig. Ik denk dat je host hier ook gewoon niet de juiste voor is.
Of Wordpress hosting bij TransIP, kost voor het duurste abbonnement een kleine €25,-/maand. Het is de vraag of TS die nodig heeft.

iRacing Profiel

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online
Wild Chocolate schreef op zondag 14 maart 2021 @ 01:42:
[...]

Of Wordpress hosting bij TransIP, kost voor het duurste abbonnement een kleine €25,-/maand. Het is de vraag of TS die nodig heeft.
Het nadeel is dat je daar zelf weinig af te stellen hebt. Een caching plugin zal vast wel mogelijk zijn, maar je kan bijv. geen efficiënte redis caching inzetten voor veelvoorkomende data, en ook statische fullpage caching zal lastig worden.

Maar een organisatie met dergelijke getallen kan het beste gewoon een systeembeheerder zoeken die er wel verstand van heeft en alles een keer goed op kan zetten (en dan bijhouden tegen vrijwilligerstarief). En zelfs al moeten ze er voor betalen, maandelijkse of wekelijkse updates draaien duurt vijf minuten, een single-site VPS inrichten met alles dat nodig is een uurtje of twee, dat hebben ze t.o.v. de huidige prijs na een maandje of twee terugverdiend.
Ik heb zelf ook een tijdje systeembeheer gedaan voor zo'n organisatie, die betaalden mij een uurtje werk per maand uit tegen een normaal bedrag, meestal kwam ik daar net mee uit (als je ook de nodige tech support en kleine aanpassingen meerekent) en wanneer dat niet zo was dan zag ik het gewoon als vrijwilligerswerk.

• FreakNL

FreakNL

Well do ya punk?

Topicstarter
Ik zit zelf ook gewoon in de IT. Maar dat wil niet zeggen dat ik “zomaar” verstand hiervan heb. Ik zit in een heel andere hoek. En dat geldt ook voor de gemiddelde systeembeheerder...

[Voor 9% gewijzigd door FreakNL op 14-03-2021 08:06]

• MarcoMan21
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17-03 14:55
Voor dat bedrag zou ik eerder voor een dedicated server gaan en litespeed erop zetten / laten zetten.

[Voor 53% gewijzigd door rens-br op 18-03-2021 09:46]

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee