P4 of AMD

Pagina: 1
Acties:
  • 277 views sinds 30-01-2008

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
Ok,.. vorige topic is dichtgegooid van mij .. ik weet et nu een beetje :D sorry about that!!

Ik zal mijn vraag nu anders stellen!

AMD of P4,
iedereen weet dat P4 stabieler is, en de amd veel sneller. MAAR.. 3d rendering? heo zit et daarmee?

Ik doe veel aan 3dmax en mijn celeron kan het niet aan (lol). Als de performance van de AMD zo goed is... en van de P4 minder..dan is het voor de meeste mensen duidelijk. (AMD dus) maar ik heb nergens die benchmarks gevnden over renderen.. Is de AMD daar nu ook sneller in?

dat bepaalt namelijk mijn keuze
(please mods..this is ok? or not?)

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 15:11 schreef gitaarwerk het volgende:
AMD of P4,
iedereen weet dat P4 stabieler is, en de amd veel sneller
Wat een gel*l. AMD is net zo stabiel als Intel.

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
sorry.. ik weeet er redelijk wat van af..maar ben niet meer zo op de hoogte van de laatste series amd en pentium..en ik heb nog eens wat rond gevraagd en gelezen..en ik horode dat amd minder stabiel is.en dat vveel professionele programmas nog steeds op intel prosessor basis geschreven word.. (ik denk zelf dat de amd toch ook wel redelijk in die buurt ligt,..maar toch)

maar ok..das voor mij 1 punt extra voor amd.. maar nu over 3d renderen.. wie doet dat sneller?

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Toevallig gisteren nog een stuk zien staan over een vergelijking tussen een dual AMD en een dual P3 systeem. Tevens wordt er ook vergeleken in dat artikel (als ik het goed heb) tussen de P4 op 1.7 GHz en de AMD op 1.4GHz, als ik het goed heb. Zal wel eens even gaan zoeken. (PC Magazin van deze maand btw)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:06

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik dacht dat bij 3d rendering AMD toch nog iets sneller was dan een Intel PIV omdat de software nog niet goed geoptimaliseerd was t.o.v. een Intel.

20*350ZO45°

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
gaarne ja.. want de 3d renderingen maakt mijn beslissing!
ik heb verder geen snelle pc nodig.. maar ikmoet en zal ipv 24 uur renderen hoogstends een uurtje willen!..dat scheelt gewoon erg veel!

• Bomberman
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-01 15:31
Bij niet SSE2 geoptimaliseerde software is de Athlon stukken sneller vanwege de veel snellere FPU-unit volgens mij ...

Er zijn echt genoeg benches hierover .. wel ff zoeken natuurlijk.

PC Specs

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
weet iemand dan hoe het met 3dmax zit..ik heb dat namelijk niet kunne vinden.. en kijk..volgends mij..is de p4 sneller dan de amd als de ondersteunde softwre er is!.. maar ja..dan ios het weer wachten op de P4

• 23m3
  • Laatst online: 24-07 13:02

23m3

Time to change batteries!

AMD schijnt een stuk sneller met renderen te zijn omdat de FPU in de Durons/Thunderbirds een stuk sneller is dan die van Intel (was vroeger precies andersom, in de tijd van de K6 en daarvoor). Ik heb iig benchmarks (o.a. van 3DStudio Max) gezien waarin het verschil best wel groot was. Helaas weet ik de url niet meer maar het lijkt me niet moeilijk om er eentje te vinden ;)

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tnx.. dan weet ik hopelijk nu genoeg!!...tenzij er iemand komt met een stuk dat 3dmax sneller is op een p4 :D

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:53

Dommel

Professioneel Software Sloper

Op woensdag 15 augustus 2001 15:18 schreef Christus het volgende:
Tevens wordt er ook vergeleken in dat artikel (als ik het goed heb) tussen de P4 op 1.7 GHz en de AMD op 1.4GHz, als ik het goed heb. Zal wel eens even gaan zoeken. (PC Magazin van deze maand btw)
Verkeerd gezien er wordt verder nog gekeken naar een AMD Athlon op 1.4GHz en 1.2 GHZ en een P4 op 1.5 GHz. (PC Magazine, nr 7-8, blz 15 en 16). In de tests die zij hebben gedaan komt de P4 gemiddeld slechter uit de bus als beide Athlons.

Een tip voor als je echt specifiek opzoek bent naar de resultaten van die 3d-rendering kijk dan eens gewoon in de winkel een keer in verschillende PC-bladen. Vaak staan er wel tests in en kijk anders op hun sites

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
tnx.. zal ik doen.. (heb al veel gezocht.maar weinig interessants gevonden..)
ik denk met een AMD 1,4 ghz en 1gig ram kom je wel een heel eind sneller dan een celeron 66 met 128mb ram :D

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:21

EaS

Niet te vinden ?? 3DMax zocht je ?

Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/reviews/chipsets/amd/760MP/16.GIF

en hier:

http://www.aceshardware.com/Spades/read.php?article_id=30000191

• gitaarwerk
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Topicstarter
wow... ik ben trouwens geen ster inzoeken.. dat had ik enit verteld :P
ok..tis voro mij nu duidelijk! AMD 1,4GHz HERE I COME :D

tnx allemaal!

Verwijderd

Als je een AMD TB met een P4 vergelijkt zal de AMD in de meeste gevallen wat sneller zijn. Behalve bij videobewerking, daarbij zal de P4 het waarschijnlijk winnen.

AMD is wat sneller, maar het scheelt allemaal niet zo gek veel. Kijken we naar de prijs dan is AMD veel goedkoper over het algemeen.

Beste keus zal dus in de meeste gevallen AMD zijn.

Verwijderd

neh denk het niet ik ga toch meestal voor amd maar je weet hoe het is straks worden ze retesnel als alles ervoor geoptimaliseerd is

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:36
gaan we weer :P

simpel: AMD, meer waar voor je geld.
daar gaat mij het om....

Verwijderd

Waarom zijn van alle problemen die hier vermeldt worden dan veruit de meeste van een AMD :?
Op woensdag 15 augustus 2001 15:12 schreef HlpDsK het volgende:

[..]

Wat een gel*l. AMD is net zo stabiel als Intel.

Verwijderd

Op woensdag 15 augustus 2001 21:03 schreef ice_man het volgende:
Waarom zijn van alle problemen die hier vermeldt worden dan veruit de meeste van een AMD :?
[..]
omdat de meeste mensen AMD hebben??

en meestal komen de problemen niet van AMD maar van VIA...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:40

Exirion

Gadgetfetisjist

Deze discussie is nou al zo vaak gevoerd, en er komt elke keer weinig verassends/nieuws uit de discussie rollen. De topicstarter had met google/Search z'n antwoord kunnen vinden, maar heeft hier inmiddels ook al antwoord gekregen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.