Hallo allemaal!
Allereerst wil ik aangeven dat ik geen ICT expert ben, mij wel veel inlees, maar soms door de onwetendheid verstrooid raak door de hoeveelheid informatie en terminologieen. Dus pak me aub niet te hard aan als ik zaken over het hoofd zie
mijn verhaal/vraag:
Ik heb de opstelling in huis:
Modem -> TL-R600VPN router - Device
Op de router zit 2x WAN aangesloten en 2x LAN
De router draaid op basis/fabrieksinstellingen
Ik woon in duitsland en wil NL aanbod.
Daardoor moet de VPN verbinding geactiveerd worden
Ik heb een VPNExpress abbonoment aangemaakt en doorloop de handleiding, speciaal voor deze router:
https://www.expressvpn.co...tp-link-router-with-l2tp/
Waarin ik quote: De stappen in deze handleiding zijn getest op de modellen TL-R600VPN en AC1750 Archer C7.
Zou goed moeten gaan dus?
De installatie handleiding klopt ook met mijn interface en de gegevens die ingevuld moeten worden gaat ook naar behoren.
Maar eenmaal ingesteld verlies ik mijn internet verbinding op LAN en WAN.
Ik heb vervolgens 2 NL adressen (rotterdam/denhaag) geprobeerd die ExpressVPN aangeeft.
Ik beide gevallen hetzelfde probleem.
De helpdesk van expressvpn is wel snel met reageren. Maar met antwoorden als: Probeer een ander vpn adres, probeer eens een router er tussen te zetten etc komen zij niet kundig op mij over. Of ik tref net de verkeerde persoon. En de oplossing wordt naar mijn idee dan ook niet gevonden.
Vragen die ik heb a.d.h.v. de handleiding:
Deze laat mij WAN instellingen doen. Maar hoe zit dit met LAN? Of gaat dit automatisch?
En in het algemeen:
Wat kan ik nog meer doen, waar moet ik naar kijken en of veranderen?
Allereerst wil ik aangeven dat ik geen ICT expert ben, mij wel veel inlees, maar soms door de onwetendheid verstrooid raak door de hoeveelheid informatie en terminologieen. Dus pak me aub niet te hard aan als ik zaken over het hoofd zie

mijn verhaal/vraag:
Ik heb de opstelling in huis:
Modem -> TL-R600VPN router - Device
Op de router zit 2x WAN aangesloten en 2x LAN
De router draaid op basis/fabrieksinstellingen
Ik woon in duitsland en wil NL aanbod.
Daardoor moet de VPN verbinding geactiveerd worden
Ik heb een VPNExpress abbonoment aangemaakt en doorloop de handleiding, speciaal voor deze router:
https://www.expressvpn.co...tp-link-router-with-l2tp/
Waarin ik quote: De stappen in deze handleiding zijn getest op de modellen TL-R600VPN en AC1750 Archer C7.
Zou goed moeten gaan dus?
De installatie handleiding klopt ook met mijn interface en de gegevens die ingevuld moeten worden gaat ook naar behoren.
Maar eenmaal ingesteld verlies ik mijn internet verbinding op LAN en WAN.
Ik heb vervolgens 2 NL adressen (rotterdam/denhaag) geprobeerd die ExpressVPN aangeeft.
Ik beide gevallen hetzelfde probleem.
De helpdesk van expressvpn is wel snel met reageren. Maar met antwoorden als: Probeer een ander vpn adres, probeer eens een router er tussen te zetten etc komen zij niet kundig op mij over. Of ik tref net de verkeerde persoon. En de oplossing wordt naar mijn idee dan ook niet gevonden.
Vragen die ik heb a.d.h.v. de handleiding:
Deze laat mij WAN instellingen doen. Maar hoe zit dit met LAN? Of gaat dit automatisch?
En in het algemeen:
Wat kan ik nog meer doen, waar moet ik naar kijken en of veranderen?