Vraag

• barry86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:32
Hallo allemaal!

Allereerst wil ik aangeven dat ik geen ICT expert ben, mij wel veel inlees, maar soms door de onwetendheid verstrooid raak door de hoeveelheid informatie en terminologieen. Dus pak me aub niet te hard aan als ik zaken over het hoofd zie ;)

mijn verhaal/vraag:
Ik heb de opstelling in huis:
Modem -> TL-R600VPN router - Device
Op de router zit 2x WAN aangesloten en 2x LAN
De router draaid op basis/fabrieksinstellingen
Ik woon in duitsland en wil NL aanbod.
Daardoor moet de VPN verbinding geactiveerd worden

Ik heb een VPNExpress abbonoment aangemaakt en doorloop de handleiding, speciaal voor deze router:
https://www.expressvpn.co...tp-link-router-with-l2tp/
Waarin ik quote: De stappen in deze handleiding zijn getest op de modellen TL-R600VPN en AC1750 Archer C7.

Zou goed moeten gaan dus?
De installatie handleiding klopt ook met mijn interface en de gegevens die ingevuld moeten worden gaat ook naar behoren.
Maar eenmaal ingesteld verlies ik mijn internet verbinding op LAN en WAN.
Ik heb vervolgens 2 NL adressen (rotterdam/denhaag) geprobeerd die ExpressVPN aangeeft.
Ik beide gevallen hetzelfde probleem.

De helpdesk van expressvpn is wel snel met reageren. Maar met antwoorden als: Probeer een ander vpn adres, probeer eens een router er tussen te zetten etc komen zij niet kundig op mij over. Of ik tref net de verkeerde persoon. En de oplossing wordt naar mijn idee dan ook niet gevonden.

Vragen die ik heb a.d.h.v. de handleiding:
Deze laat mij WAN instellingen doen. Maar hoe zit dit met LAN? Of gaat dit automatisch?

En in het algemeen:
Wat kan ik nog meer doen, waar moet ik naar kijken en of veranderen?

Alle reacties

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Probeer het eerst eens werkend te krijgen met maar 1 Wan connectie want samen met dual wan introduceer je heel veel extra problemen. Waarom wil je dual wan (je krijgt er namelijk niet meer snelheid mee).

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee